Hva leser du for tiden? II
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Leste ut den for to dager siden nå. Var ltt meh, men samtidig veldig bra. Litt mer filosofi enn action denne gangen.
Leste som sagt ut Toll the Hounds, og leste det første kapitlet av Mervyn Peakes fantasyklassiker The Gormenghast Trilogy på bussen til Molde i går, men jeg kjenner at jeg egentlig har mer lyst til å lese noe jeg har *lyst* til å lese, enn noe jeg føler at jeg *må* lese, så oddsen er stor for at jeg kommer til å utsett Peake noen måneder til fordel for Skyggen Stiger.
Leste som sagt ut Toll the Hounds, og leste det første kapitlet av Mervyn Peakes fantasyklassiker The Gormenghast Trilogy på bussen til Molde i går, men jeg kjenner at jeg egentlig har mer lyst til å lese noe jeg har *lyst* til å lese, enn noe jeg føler at jeg *må* lese, så oddsen er stor for at jeg kommer til å utsett Peake noen måneder til fordel for Skyggen Stiger.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jessda. Jeg holdt egentlig på med Kardinalen i Kreml av Tom Clancy for ei stund sida, men den var såpass lite engasjerende at jeg bare måtte ha noe annet imens. American Gods lyste mot meg fra bokhylla, og med det dømte jeg Kardinalen til å aldri bli plukka opp igjen. Men, jeg har da Gaiman.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Iløpet av dei to siste dagane har eg (endeleg) lese ferdig A Feast for Crows.
Starta så på Tegnets Forsvarere bok 1, og blei ferdig med den også idag, så no er det fram med bok 2.
Gledar meg STORT til A Dance for Dragons kommer, skal bli artig å lesa kva som skjedde med Jon, Daenerys og andra frå bøkane paralelt med det som skjedde i A Feast For Crows. Samtidig er dem litt kjedeleg at me kanskje ikkje får greie på så mykje av det som skjer framover, men eg er sikker på at me får høyre eindel nye og spennande ting som vil kaste nytt lys over alt som skjer.
Syns Tegnets Forsvarere var vanvittig bra til å vere norsk, og syns den kjem tåleg opp på lista internasjonalt au. Kristian Kapelrud har i alle fall ein utruleg fin måte å skrive på og er god til å fortelje. Gledar meg til å ta fatt på ''Pakten'' og lesa viare om livet i Alfabeta-Nia
Har også kjøpt TheBigWhiteBook, så skal nok bla litt i den også framover. Ventar og The Eye of The World i posten snart, så då er det til med attlesing av WoT tenkjer eg, om eg ikkje finn ein annan serie/bok eg får lyst til å lesa før den tid. Tips?
Starta så på Tegnets Forsvarere bok 1, og blei ferdig med den også idag, så no er det fram med bok 2.
Gledar meg STORT til A Dance for Dragons kommer, skal bli artig å lesa kva som skjedde med Jon, Daenerys og andra frå bøkane paralelt med det som skjedde i A Feast For Crows. Samtidig er dem litt kjedeleg at me kanskje ikkje får greie på så mykje av det som skjer framover, men eg er sikker på at me får høyre eindel nye og spennande ting som vil kaste nytt lys over alt som skjer.
Syns Tegnets Forsvarere var vanvittig bra til å vere norsk, og syns den kjem tåleg opp på lista internasjonalt au. Kristian Kapelrud har i alle fall ein utruleg fin måte å skrive på og er god til å fortelje. Gledar meg til å ta fatt på ''Pakten'' og lesa viare om livet i Alfabeta-Nia
Har også kjøpt TheBigWhiteBook, så skal nok bla litt i den også framover. Ventar og The Eye of The World i posten snart, så då er det til med attlesing av WoT tenkjer eg, om eg ikkje finn ein annan serie/bok eg får lyst til å lesa før den tid. Tips?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Rodel Ituralde
- Hengiven

Har nettopp left "The Children of Hurn" en av historiene fra "The Silmarilion" som tolkien selv var mest fornøyd med, og som ikke for lenge siden ble lagd egen bok av. For øyeblikket holder jeg på å lese halvt god ungdoms litteratur, en serie som heter "de 5 utvalgte" eller noe sånt av anthony horowitz. ikke det aller beste men greit nok. Vurderer nå å lese LOTR igjen. Men vil skaffe den på engelsk først.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Pedron Naill
- Hengiven

Snart ferdig med Deadhouse Gates, veldig kjekke bøker! 
etterpå begynner jeg vel på Memories of Ice
etterpå begynner jeg vel på Memories of Ice
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.