tWoT - selvlagd digitalt maleri fra tWoT

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Burde Perrin og Matt 'kommunisere' i bildet?

Ja
3
33%
Nei
6
67%

Total votes: 9

Leowilde
Mørkefrende
Mørkefrende

tWoT - selvlagd digitalt maleri fra tWoT

Post by Leowilde »

Jeg holder på med et digitalt maleri med motiv fra the Eye of the World, eller Flukten fra Emondsmark, for å være mer presis. Her kommer jeg til å legge ut oppdateringer, etter hvert som jeg kommer videre. Forhåpentligvis kan dere hjelpe meg med det! :)

Jeg håper dere kan se hvem som er hvem. :) Men foreløpig er det bare hodene jeg har arbeidet med, og da bare de på bakerste rekke så langt. Positurene deres skal jeg justere på når hodene er ferdige.

Slik det er nå, ser Perrin i retning av Matt og roper et eller annet. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om Matt skal se mot ham og rope noe tilbake, med en kjekk mine og gjøre en eller annen gestikulasjon, som for å si 'det fikser jeg!', eller om han skal se fremover slik han gjør nå. Kanskje Perrin ser noe borti skogen som han roper om... En trollok for eksempel.. :P

Jeg tror jeg liker ideen om at de to kommuniserer, men vi får se.

Skal Lan ha den hjelmen på, forresten? Jeg tror ikke han hadde det slik det sto beskrevet i boka, men på coveret hadde han det. Og det passet veldig godt. ;)

For øvrig er det mye mer omgivelser rundt dem, der de løper gjennom en skog. Men det er ikke malt noe der enda, så det har jeg ikke med nå.

Noen råd?

Image
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Elsker elsker elsker Thom<3 Han må du ikke finne på å gjøre noe med :D

Jeg syns at hjelmen ligna mer på noe fra ringens herre eller noe, og syns du skal ta den bort, og heller få fram Malkier-båndet hans...

Syns også Mat passet til å se rett frem... Typisk han å ikke bry seg om det Perrin sier xP

Du er så dritflink til å tegne, eller hva du nå har gjort her... Ser at det ikke bare er tegnaxP
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Rinis
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Rinis »

Kan ikke fatte at du klarer å tegne sånn :wink:
Men enig med Shallis, Matt burde se rett frem som han gjør :P
Dovie´andi se tovya sagain, Det er på tide å trille terningen. - Matt
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Matt kan godt se rett frem, men en litt sleip mine.. Perrin bør da kanskje være enda tydeligere på at det er Matt han sier noe til og roper mot.
Lan kan godt ha en hjelm, husker ikke om en hjelm til Lan er beskrevet. Hadorien (?) kan også fungere.
Det blir flisespikkeri da men hvis det er flukten fra selve Emondsmark så er jo ikke Nynaeve med?
Ellers så, Moiraine må ha staven sin, og den blå steinen i panna har hun ja.. Rand må ha hegremerket sverd :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Maleriet/tegninga ser veldig bra ut, og positurer og kommunikasjon generelt i bildet virker veldig bra. Jeg er egentlig ikke kvalifisert til å uttale meg i særlig grad om kvaliteten, men jeg tror du med fordel kunne senket beina på både Thom og Rand, så det ikke ser ut som de løper med knesprang.

Utover det spurte du etter hjelmen til Lan, og jeg støtter Shallis om å få fram Malkierbånd istedet.

Og jeg må si jeg er imponert over at du klarer å få til såpass store forskjeller på folkene at vi uten problemer ser dem.

I forhold til å se på covrene for å vite hvordan de bør se ut så du bør ikke se deg blind på covrene, da det er bred enighet blant WoT-folk om at coverartisten bruker vel så mye fri fantasi som beskrivelser fra boka.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Leowilde
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Leowilde »

Tusen takk, alle! :D

Ja, det stemmer. Malkierbåndet er jo ganske viktig... Lan vil jo gå i graven med det. Da dropper jeg hjelmen, og får heller frem det lange håret og båndet.

Det stemmer jo for så vidt at Nynaeve ikke var med fra starten av, men hun er jo en slik viktig person, på lik linje med de andre, så jeg ville ha henne med. -_- La oss kalle det å ta seg kunstneriske friheter. :P

Jeg er enig i det med Thoms og Rands knær; de er for høyt oppe. Jeg skal senke dem når jeg begynner på positurene. Det er jammen dritvanskelig å tegne løping! :S

Da kan jeg gi Matt et litt sleipere uttrykk i ansiktet, i allefall. Kanskje han vinker med en utstrakt arm mot Perrin, som for å blåse i det han sier, liksom. Vi får se hvordan det utvikler seg. ;)

Og neida, Thom skal få være sånn som han er. Jeg er fornøyd med ham. ^_^ Å ja, staven til Moiraine må jeg ikke glemme! :O Og Rands sverd, selvfølgelig. ;) Men Matt ahdde vel bare buen på denne tiden, ja?

Shallis: Det er tegnet, men det er gjort på PC med Wacom Tablet penn i Painter Classic (i tilfelle noen lurer. :P).
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Kan ikke huske at han hadde noe annet :) Den buen må være svær! :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Dette blir bra :D Håper vi får se hvordan det utvikler seg videre..?

Ikke at det sa meg så veldig mye, men det hørtes morsomt ut, med måten du hadde gjort det på xP
Leowilde
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Leowilde »

Wacom er merket på en tablet. Tablet er en slags plate, et brett, som man kobler til PC'en, og det følger med en trådløs penn som man bruker på brettet. Du bruker pennen i stedet for musen, men bare på brettet. Den er trykksensitiv, så jo hardere man presser mot brettet, jo tykkere blir streken. Det er MYE lettere å tegne med enn mus!

Jeg kan ikke fatte at jeg klarte å tegne med mus før... Hvis jeg prøver nå, er det som å bruke venstrehanda. :S
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Det hørtes jo skikkelig morsomt ut :O :D Hehe
Rinis
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Rinis »

Fikk nesten lyst på det selv :P
Dovie´andi se tovya sagain, Det er på tide å trille terningen. - Matt
Leowilde
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Leowilde »

Det er absolutt til å anbefale, for tegning altså. Skal du bare surfe rundt på PCen, er mus det man bør bruke. Tablets kommer i forskjellige størrelser, så hvis man er usikker på om man kommer til å bruke den noe serlig, kan man jo kjøpe en liten en.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Kul tegning!
Du var veldig flink synes jeg! Og jeg elsker ansiktet til Lan, men jeg er veldig glad i hadorien. Håper du legger det ut når det er ferdig også :D

Vi hadde tegnebrett på GK. Det er gøy!
lolzi
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

ojojoj.
Veldig bra:)

Thom :D:D
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Du poster vel når du er ferdig??

Men det er kjempe kjempe bra :)

Er det noe du gjør på fritida, eller er det en oppgave av noe slag?
Som vann til tørst strupe
Post Reply