Argumentet om at barn "helst bør vokse opp med to foreldre" synes jeg virker veldig, veldig tynt. Det er mange barn som vokser opp med bare èn forelder, og disse har det helt fint.
Når det gjelder loven om at homofile kan få gifte seg, er det trist at den er nødvendig. Mennesket har for lenge siden overskredet grensen for hva de kan ha lover for, men hvordan kan man nektes å gifte seg? Så og si alle mennesker i kristne land idag er påvirket av meninger som ikke er deres egne, selv om de tror det. Mange "kristne" tror ikke på Bibelen, og de mener nok at de ikke følger den, men det gjør de faktisk, uten å tenke over det. Selv om dere kanskje ikke skjønner hva jeg mener. Vel, Bibelen er faktisk stort sett babylonske myter. Og fantasi.
@ Shallis: Du sier mye rart om kunstig befruktning. Skal ikke påstå at jeg vet så mye om det, men jeg kan ikke begripe hvordan scenarioene du skisserer kan bli virkelighet. Det jeg husker om gener fra skolen tilsier at du burde sette deg litt mer inn i dette. Men selvfølgelig kan jeg ta feil.
Jeg har ikke så ekstremt mye peiling selv, men jeg vet at det har vært snakk om at ved kunstig befruktning kan man fjerne celler som vil utvikle Downs Syndrom, slik at ikke disse blir befruktet, så man slipper å få et barn som er psykisk utviklingshemmet. Jeg mener at dette kan være første steg til en verden hvor man finner massevis av egg, og sædceller, og kombinerer to av disse for å få det ønkelige resultatet, og at dette kan ende opp med å styre hårfarge, øyenfarge o.l. Dette er selvfølgelig LANGT frem i tid, og blir kanskje ikke aktuelt i det hele tatt, men jeg syns at tanken på det er skummel... Veldig skummel...
Jeg synes tanken er urealistisk, med mindre man kommer dithen at man kan sette sammen sædceller av ønskede gener. Samtidig må alle disse genene være dominante (hvilket utelukker diverse farger på hår, øyne etc.. Så langt som jeg er i stand til å tenke, i hvert fall. Men jeg gjentar at ikke er noen ekspert på området.
De trenger vel ikke være dominante, hvis man slår sammen to gener hvor det ressisive genet er aktivt i begge, kan dette komme frem, og det er jo dette som er skummelt å drive å tukle med. Jeg skjønner godt at det virker urealistisk for noen, men jeg er overbevist om at hvis man ikke setter grenser, kan det ende med dette.
Så man skal stanse forskningen på dette, som kan føre til at man kan, vis man vil, forhindre uønskede sykdommer for barn, feks Downs Syndrom? Jeg skjønner skremselspropagandaen som pågår angående det med å skape "det perfekte mennesket", men skal det stoppe en allerede pågående forskning/prosess?
Asphyxiate wrote:Så man skal stanse forskningen på dette, som kan føre til at man kan, vis man vil, forhindre uønskede sykdommer for barn, feks Downs Syndrom? Jeg skjønner skremselspropagandaen som pågår angående det med å skape "det perfekte mennesket", men skal det stoppe en allerede pågående forskning/prosess?
Men hvorfor er Downs uønsket? Har ikke vi muligheten til å ha et samfunn som åpent og inkluderende, og der alle har lik rett til livet, selv om de er født med en "feil?" Og hvem er det egentlig som bestemmer hva som er det "rette" mennesket?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!