Selvsagt gjorde du det. Men du klarte heller ikke la være å påpeke at det var uunngåelig å sammenligne dem.
Men det er jo selvsagt ikke umulig å sammenligne Anansi Boys og American Gods. Bare litt rart. Og poengløst.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Moghedien wrote:Selvsagt gjorde du det. Men du klarte heller ikke la være å påpeke at det var uunngåelig å sammenligne dem.
Men det er jo selvsagt ikke umulig å sammenligne Anansi Boys og American Gods. Bare litt rart. Og poengløst.
Ikkje poenglaust i det heile tatt. Alle som har lese American Gods og har hoeyrt om Anansi Boys vil ha gode grunnar til aa forvente seg noko i litt same stil. Det er viktig aa fortelje dei at det er det ikkje. (Mange eg har snakka med trur faktisk at boka er nesten som ein oppfoelgjar aa rekne.)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Men det å si at Anansi Boys ikke er oppfølgeren til American Gods og at de er skrevet veldig forskjellig, er jo i grunn en ganske dårlig sammenligning.
Ikkje dersom maalet er aa effektivt kommunisere at det ikkje er ein oppfoelgjar og at dei er skreve veldig forskjellig utan aa plage folk med meir detaljar enn det. Alt er relativt.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Egentlig mente jeg at det var en dårlig sammenligning sett i forhold til vanlige sammenligninger. Slike sammenligninger hvor vær, Bibelen eller farger er involvert.
Men som en sammenligning mellom Anansi Boys og American Gods fungerer den, som du sier, helt fint.
Og i grunnen er dette en relativt teit diskusjon.
Moghedien wrote:
Men som en sammenligning mellom Anansi Boys og American Gods fungerer den, som du sier, helt fint.
Ettersom det var det den VAR, saa var det daa underleg om den skulle maalest opp etter noko anna. Ein god gyngehest er ikkje ein gyngehest som fungerar som ein veddeloepshest, men ein gyngehest som fungerar som ein optimal, du gjetta det, gyngehest...
Du foelte ikkje at det var ganske tydeleg i setningen "som ein lettfatteleg historie med fokus paa humor er den ingen match for ein kompleks og dyster mysterieroman"? Jaja...
Jeg tror vi diskuterer.. For å diskutere?
Fordi vi er skikkelig dårlige tapere?
Så dårlige tapere at ingen av oss vil la den andre få følelsen av å vinne noe som i utgangspunktet ikke var noen diskusjon.
Eller noe lignende.