Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Heldiggris! :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Hvor pokkers vanskelig er det egentlig å velge fag? Har sitti en uke nå og er ikke særlig nærmere, og jeg må gjøre det innen uka er omme...
Manbearpig
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ikke så veldig, du tar det du liker best!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Lyst eller må, er spørsmålet. Det er så mye jeg har lyst til å ta (sjekk listen her: http://www.uio.no/studier/emner/hf/iakh/ merk: Skal bare ta emner merket med HIS2(xxx)), og det jeg vil ta til høsten blir bytta ut og satt sammen med en annen og blir et 20sp-emne, dvs. dobbelt så stort som et 10sp-emne (over 2000 siders pensum!). I tillegg til dette, som er ett (1)!! per semester de tre neste semesterene, skal jeg velge såkalte støtteemner, altså emner som har relevans for historiefaget (sjekk listen her: http://www.uio.no/studier/program/histo ... storie.xml), her skal det velges to emner, muligens et vis jeg tar et 20sp emne også. Ikke stort problem? Vel, jeg har planer om å bruke denne utdannelsen til å bli lærer, men å bare ha undervisningskompetanse i historie holder ikke, derfor skal jeg ta det i samfunnsfag, men de emnene som kreves for å få undervisningskompetanse i samfunnsfag stemmer ikke overens med godkjente støtteemner til historie. Da må jeg mest trolig bruke såkalte "frie emner" som jeg kan ta i 3. og 4. semester til de emnene.
Argh! Slit! Stress! Værre enn å lese til eksamen!
Manbearpig
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Det skjønte jeg mye av.. jo faktisk, jeg skjønte en del når jeg gikk på linkene, og jeg skjønner og hvor vanskelig det må være..
- Mat
SirGalrim
Hengiven
Hengiven

Post by SirGalrim »

Da er masteroppgave innlevert, og jeg har tid være sosial og følge med på hva som skjer i verdenen igjen. :) Litt merkelig følelse.
A Memory of Light - memoryoflight.com
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Velkommen tilbake Galrim :D Vi trenger litt liv på denne fronter :) Vi klarer enkli ikke sette i gang et RPG selv om alle vil xP
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

SirGalrim wrote:Da er masteroppgave innlevert,

Grattis!

Hvilket fag?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Noen som har noen favoritter av fagbokhandlere, helst på nett? Driver og skal anskaffe meg høstens pensum, og jeg gidder ikke å stå inne på Akademika på Blindern med et hundretalls andre studenter som skal ha bøkene sine. Da er det bedre å ta det over nett, og netthandlerne har ofte lavere pris også (tror jeg). Vårpensumet kjøpte jeg hos Haugen bok (www.haugenbok.no), men de har av en eller annen grunn nesten ingen av mine pensumbøker for i høst, og de de har er dyrere. Ellers så har jeg oversikten prisene på bøkene hos bokkilden, akademikas netthandel og capris.
Manbearpig
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

http://textbooktorrents.com/index.php er ganske billig, om den fortsatt virker. Ser ikke ut til å gjøre det idag, men er kanskje bare nede akkurat nå. Har ikke brukt den selv, men tror du kan finne en bok eller to om lånekassen ikke strekker helt til.

Ellers lurer jeg på om det er noen som har kommet inn på noen spennende studier til høsten? Selv fortsetter jeg på NTNU, og kan ikke anbefale noen andre studiesteder varmere. :)
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Fortsatt folkehøgskule ;) (kommet inn, og kommet inn. Det var ikke så veldig vanskelig akkurat)
Gleder meg til å lage klær, og gleder meg til turer på hardangervidda.
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Jah, så var det skolestart igjen i morgen da. Blir vel greit å komme tilbake vanlig rytme, selv om ferie er aldri så greit :) For meg blir det helt ny skole og nye mennesker på vgs så det blir spennede.
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Det "kjipe" for min del er at jeg bare har tre forelesninger i uka, noe som vil tilsi 6 "skoletimer", og alle er etter 12.00, så det blir ingen ordentlig rytme for min del. Har ikke selvdisiplin nok til å klare å stå opp tidlig hver dag. Men skal prøve!
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Asphyxiate wrote:Det "kjipe" for min del er at jeg bare har tre forelesninger i uka, noe som vil tilsi 6 "skoletimer", og alle er etter 12.00, så det blir ingen ordentlig rytme for min del. Har ikke selvdisiplin nok til å klare å stå opp tidlig hver dag. Men skal prøve!
Fullstendig normalt. Eit semester hadde eg i gjennomsnitt _ein_ ting aa moete paa per veke, og for brorparten av semesteret var det ei foerelesning i hinduisme klokka 16:15 paa onsdagar.

(Og det faget hadde aatte foerelesningar til saman i semesteret...)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Begynner 8.15 hver dag, bortsett fra torsdager. Da skal vi ha lab 4 ganger i løpet av semesteret. Passer meg bra, for da får jeg mer ut av dagen :)
Post Reply