Særemne...
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Det er sant, det hadde jeg glemt, vi kan lese nordisk som norskt. Vi har fortsatt ikke fått vite hvor mange av de tre bøkene som må være nordiske.
De fire og han som gjør galt verre står på lista.
Noen som kan noen flere nordiske da?
Men skammarserien er vel på nyNORSK, så jeg trodde den var norsk jeg?
De fire og han som gjør galt verre står på lista.
Noen som kan noen flere nordiske da?
Men skammarserien er vel på nyNORSK, så jeg trodde den var norsk jeg?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Har jau gløymd ein norsk serie heilt!
Tegnets Forsvarere!
Har berre kome ei bok enda, men bok nr. to kjem i juni i år.
Vaskekte fantasy som eg tykkjer er ganske så bra.
Gledar meg stort til å lese andre boka, spørs om eg ikkje må lesa den fyrste før eg byrjar på nr. to då, byrjar å bli ei stund sidan.
http://www.tegnet.no/
Retting: det har kome to bøkar, men den fyrste som kom ut har blitt tekjen av markedet og kjem til å bli bok nr 3. i serien. Noko som kan tyde på at heile triologien har kome ut iløpet av året!
Tegnets Forsvarere!
Har berre kome ei bok enda, men bok nr. to kjem i juni i år.
Vaskekte fantasy som eg tykkjer er ganske så bra.
Gledar meg stort til å lese andre boka, spørs om eg ikkje må lesa den fyrste før eg byrjar på nr. to då, byrjar å bli ei stund sidan.
http://www.tegnet.no/
Retting: det har kome to bøkar, men den fyrste som kom ut har blitt tekjen av markedet og kjem til å bli bok nr 3. i serien. Noko som kan tyde på at heile triologien har kome ut iløpet av året!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Med forbehold om at jeg bare har lest trådens siste side, så er B. Andreas Bull-Hanssens fantasyserie som begynner med Dragens Tårer (jeg har selvfølgelig prestert å glemme navnet på serien) fantasy, men der er det egentlig bare de første tre-fire bøkene som er morsomme, etter det blir det åpenbart hvor dårlig en forfatter Bull-Hanssen egentlig er. I tillegg kommer Sagaen om den siste Nattkriger -- en serie som er noe kortere, noe bedre, og ellers noe mer utfordrende å skrive særoppgave om, all den tid forfatteren utelukkende skrev den for at den skulle være kul -- i alle fall i følge en kompis av meg som ringte forfatteren i forbindelse med at han selv skrev særoppgave om den...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hahahah, det lyder heilt flott skildrande. "Nattkrigeren" kan absolutt lesast som ei historie som gjer absolutt alt den kan vore aa vere kul. (Og i mine auge klarte den det)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Fikk tatt en rask prat med vår nye norsklærer denne uka og han kunne meddele at de fleste begrensningene ved særemnet er fjernet i Kunnskapsløftet. Jeg kan derfor i teorien skrive et særemne om Neil Gaimans verker om jeg skulle ha lyst.
Og det har jeg jo.
Og det har jeg jo.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Bah, saa idiotisk. Evnen til aa kunne finne fram til noko egna under gitte restriksjonar er ein av dei tinga saeremnet faktisk fungerer bra til aa trene folk i.Lothair Mantelar wrote:Fikk tatt en rask prat med vår nye norsklærer denne uka og han kunne meddele at de fleste begrensningene ved særemnet er fjernet i Kunnskapsløftet.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!