Når det gjelder andre bra serier så er jeg stor fan av: Twin peaks, seinfeld, B5, de første 2 sesongene av x-files, stargate 1 + atlantis, startrek, Buffy samt nevnte 24 og lost. Det hender også at jeg ser en episode av smallville når jeg har problemer med å komme meg opp av sofaen en søndags ettermiddag!
Tv-serier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Liker godt lost selv om jeg synes at de burde holdt seg til en sesong. Et annet problem er at uansett hvordan den slutter eller hvilken forklaring de kommer opp med for hva som skjer på øyen, så kommer 99% til å bli skuffet. De har rett og slett bygget opp et så stort usikkerhetsmoment, at ingen forklaring vil kunne tilfredsstille seerne fullt ut.
Når det gjelder andre bra serier så er jeg stor fan av: Twin peaks, seinfeld, B5, de første 2 sesongene av x-files, stargate 1 + atlantis, startrek, Buffy samt nevnte 24 og lost. Det hender også at jeg ser en episode av smallville når jeg har problemer med å komme meg opp av sofaen en søndags ettermiddag!
StarGate1 er eg så vidt byrja sjå på - var ein veldig skuffande (les: direkte råtten) episode med nokre mongolere som snakka engelsk og ultrafeministiske over- under- og gjennom-toner (:P) omtrent rett etter den ganske gode piloten, men er byrja ta seg opp. X-files har eg diverre aldri sett, samme med B5 (sistnemnde får eg likevel nesten faste meldingar om å få somla meg til å sjå...Treveler wrote: Når det gjelder andre bra serier så er jeg stor fan av: Twin peaks, seinfeld, B5, de første 2 sesongene av x-files, stargate 1 + atlantis, startrek, Buffy samt nevnte 24 og lost. Det hender også at jeg ser en episode av smallville når jeg har problemer med å komme meg opp av sofaen en søndags ettermiddag!
Og Seinfeld er jo morosamt. Men Twin Peaks... kva er det?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Jeg har vel heller det inntrykket av at de burde/kommer til å drepe Jack Bauer i siste sesong, da serien og historien er slutt. De trenger ikke han mer. Men de ønsker å bli husket så mange kjøper DVD'ene og spin-off effektene i ettertid, og en siste heroisk død skriver seg selvsagt dypere inn i minnet enn en hyggelig, munter avslutning hvor man ikke lenger trenger å "plages med den historien mer", da alt gikk godt og er i boks.Syntes også de kan fortsette med 24 så lenge folk ser på det! Serien fenger fortsatt, selv om jeg vet at det ender godt.
Nå bor vi ikke i USA hvor sikkert det største publikummet befinner seg, men jeg tror nå at drivkraften og suksessen til 24 er den direkte trusselen USA til stadighet står ovenfor. Deres eget hjemland, truet av terrorister og virus. Klart det blir spennende å følge med om CTU og co klarer å stoppe bandittene, men selvfølgelig, Jack Bauer er jo hovedperson og en kul fyr.Ja, det hadde jeg nesten glemt. Men for å ro meg litt i land; det jeg mente var at man følger ikke med på 24 for å se om Jack klarer å redde verden. Det er måten han gjør det på som er kult.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Legendarisk serie, som visstnok starter med et mord i en småby, men som utvikler seg til en surrealistisk alien-historie, bl.a.Loki wrote: Men Twin Peaks... kva er det?
Her aldri sett den, men har hørt at den skal være utrolig. Den er laget av samme fyren som laget bl.a. Mullholland Drive. Kom på hva han het! David Lynch!
Selv ser jeg ikke mye på TV. Pleide å se mye Mediemenerne, Urix, Utsyn, og Filmplaneten mens jeg gikk på vgs, men nå bor jeg sammen med tre reality-syke jenter, så jeg foretrekker interaktivt internett framfor å sitte hele kvelder foran TVen for å sikre at jeg får se det jeg vil...
Hadde store planer om å se LOST, men så koliderte første episode med en runde av Brød Og Sirkus, fra Studentersamfunnet her i Tr.heim, hvor kjæresten til ei av dem jeg bor med skulle være regiansvarlig. Så det ble ikke mye LOST på meg..
Menmen. Kommer vel på DVD engang, snart.
Apropos DVD og serier, er de eneste seriene jeg har orka å skaffe meg på DVD Monthy Pythons Flying Circus (alle 14 discene
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
MP har eg ikkje bleedin' råd til, og Brødrene Dal er laaaaaangt nede på prioriteringslista. Sjølv har eg berre Buffy og (så klart) Blackadder. Har bestilt "Firefly", dog, den burde komme omtrent når eksamenene er ferdig. *gni hender*. Neste på prioriteringslista er Angel, så får eg sjå om eg sparar opp til 24 etterpå. Sukk. Kvifor er det så dyrt?!terje wrote:[
Apropos DVD og serier, er de eneste seriene jeg har orka å skaffe meg på DVD Monthy Pythons Flying Circus (alle 14 discene), Black Adder, og Brødrene Dal.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Twin Peaks er en fantastisk serie som gikk på NRK på begynnelsen av 90-tallet. Det hele handler om en drapssak med overnaturlige toner i et lite skogsbruk-samfun i USA (det har dog ingenting med aliens å gjøre).
http://imdb.com/title/tt0098936/
Twin Peaks er absolutt å anbefale.
Når det gjelder sg1 så tok det litt tid før den "satte" seg. klarte ikke helt å takle den millitære grunnstrukturen i serien og sliter litt med det enda.
Har dog sett alt av både sg1 og atlantis å venter på at de nye sesongene skal starte opp!
http://imdb.com/title/tt0098936/
Twin Peaks er absolutt å anbefale.
Når det gjelder sg1 så tok det litt tid før den "satte" seg. klarte ikke helt å takle den millitære grunnstrukturen i serien og sliter litt med det enda.
Har dog sett alt av både sg1 og atlantis å venter på at de nye sesongene skal starte opp!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Klart, MP var jo utrolig dyr (men dog ikke mer enn 100kr pr. disc, noe som jo er gankse billig), men den har vært et must for meg siden jeg så MP for første gang som 10-åring.Loki wrote:MP har eg ikkje bleedin' råd til, og Brødrene Dal er laaaaaangt nede på prioriteringslista.terje wrote:[
Apropos DVD og serier, er de eneste seriene jeg har orka å skaffe meg på DVD Monthy Pythons Flying Circus (alle 14 discene), Black Adder, og Brødrene Dal.
Når det gjelder Brød. Dal, må jeg innrømme at den ble kjøpt mest fordi Professor Drøvels Hemmelighet er noe av det nærmeste MP man kommer på norsk. Resten av seriene er jo så som så, men PDH er ganske enklet på randen av genialitet, hvis du spør meg.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Det er faktisk relativt billeg... Eg kjøpte alle sju buffysesongane i ein samlepakke, og det er, skal me sjå, 39 diskar, og det fekk eg ein særs god pris på ettersom samlepakka i utgangspunktet var eit lavpristilbod i begrensa opplag frå produsenten og Avalon akkurat på det tidspunktet eg såg den i hylla hadde 10% avslag på alle filmar. Så eg fekk den til 3600, som jo er under hundrelappen for disken, no som eg reknar på det. Hadde det ikkje vore for det hadde eg fortsatt sett på mine moralsk tvilsomme nedlasta versjonar.terje wrote:Klart, MP var jo utrolig dyr (men dog ikke mer enn 100kr pr. disc, noe som jo er gankse billig), men den har vært et must for meg siden jeg så MP for første gang som 10-åring.Loki wrote:MP har eg ikkje bleedin' råd til, og Brødrene Dal er laaaaaangt nede på prioriteringslista.terje wrote:[
Blackadderboksen kjøpte eg for tre år sidan, hugsar ikkje kva eg betalte, men meinar det var 499,-.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg trodde at jeg hadde alt når jeg hadde det der, men så spurte min onde far om jeg også hadde liveopptredningene dres, bl.a. MP Live From The Hollywood Bowl. Det hadde jeg salvsagt ikke, så det ble enda 500kr i Platekompaniets onde lommer...Stine wrote:hehe, har forresten også Monty Pythons flying circus (og alle langfilmene dems også)
Monty Python må man ha!
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hollywood Bowl er den einaste MP-opptredenen eg har (utover filmane) og den ligg nok på pcen.terje wrote:Jeg trodde at jeg hadde alt når jeg hadde det der, men så spurte min onde far om jeg også hadde liveopptredningene dres, bl.a. MP Live From The Hollywood Bowl. Det hadde jeg salvsagt ikke, så det ble enda 500kr i Platekompaniets onde lommer...Stine wrote:hehe, har forresten også Monty Pythons flying circus (og alle langfilmene dems også)
Monty Python må man ha!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Uff, har hørt så mye stygt om fildelingsprogrammer, og har hatt så mange stygge opplevelser i forbindelse med virus, at jeg holder meg langt unna sånt noe.
Dessuten, til tross for at "eiendom er tyveri" (
), er det en utrolig god følelse å kikke opp på CD- eller DVD-samlinga, og se den stå der fysisk i rommet, heller enn å bare ha den fysisk på HD-en. 
Dessuten, til tross for at "eiendom er tyveri" (
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
terje wrote:Uff, har hørt så mye stygt om fildelingsprogrammer, og har hatt så mange stygge opplevelser i forbindelse med virus, at jeg holder meg langt unna sånt noe.
Dessuten, til tross for at "eiendom er tyveri" (), er det en utrolig god følelse å kikke opp på CD- eller DVD-samlinga, og se den stå der fysisk i rommet, heller enn å bare ha den fysisk på HD-en.
Laster du ned ved hjelp av torrent filer gjennom f.eks bitcomet, så skal det godt gjøres å få maskinen infisert. Ihvertfall ikke hvis du henter torrentfilene fra kjente torrentsider.
Når det er sagt laster jeg stort sett bare ned tv-serier som ikke er tilgjengelig i norge. Det å kjøpe serier i dvd format frister heller ikke da det vil være utrolig sjeldent av jeg vil ha behov for å se en serie opp igjen. Unntaket her er B5 som jeg nesten har et religiøst forhold til. Makan til infløkt historie og sammensatt univers skal en lete lenge etter.
Når det er sagt laster jeg stort sett bare ned tv-serier som ikke er tilgjengelig i norge. Det å kjøpe serier i dvd format frister heller ikke da det vil være utrolig sjeldent av jeg vil ha behov for å se en serie opp igjen. Unntaket her er B5 som jeg nesten har et religiøst forhold til. Makan til infløkt historie og sammensatt univers skal en lete lenge etter.