Fisk, torsk og annet med fæl konsistens

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Fisk, torsk og annet med fæl konsistens

Post by Simen »

Ja hvorfor ikke starte en tråd om fisk og.. Jeg kommer nettopp fra et torskemåltid, og er som før ikke videre begeistret for denne fisken.

Likevel får jeg høre av både Eivind og Stefan at torsk er kjempegodt (!), samtidig som de konluderer med at jeg er en bortskjemt drittunge :shock: og at de ikke liker folk som meg :roll: . På objektivt grunnlag kan jeg si at torsk for meg har en fæl smak og uhyre vond konsistens. Noen som er enig eller er jeg helt alene i denne torske-saken?

Ellers er det vel flere fisk i havet...
Last edited by Simen on Wed Jun 01, 2005 23:25, edited 2 times in total.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Torsk er den fisken eg har smakt som smakar minst vondt. Det vil seie at den er berre motbydeleg på eit moderat nivå. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Jeg vil si at fisk som ørret, abbor og laks er bedre enn hvitt torskeflesk, på sommeren kan en grillet ørret faktisk være ganske godt :)
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Simen wrote:Jeg vil si at fisk som ørret, abbor og laks er bedre enn hvitt torskeflesk, på sommeren kan en grillet ørret faktisk være ganske godt :)
Abbor har eg ikkje smakt. Til resten: neihei. 8)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Re: Fisk og Torsk

Post by Stine »

Simen wrote:På objektivt grunnlag kan jeg si at torsk for meg har en fæl smak og uhyre vond konsistens.
subjektivt, kanskje? :P

liker fisk, jeg. kokt torsk er ikke akkurat det beste jeg vet, men hvis man steker det er det vel ikke så ille?
har aldri skjønt hvorfor alle klager sånn på fisk. har vokst opp med å spise fisk minst en gang i uka. :P bortsett fra et par år jeg bodde i england, og da savnet jeg det...

eneste jeg ikke liker er alle de irriterende beina.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Re: Fisk og Torsk

Post by Stefan »

liker fisk, jeg. kokt torsk er ikke akkurat det beste jeg vet, men hvis man steker det er det vel ikke så ille?
har aldri skjønt hvorfor alle klager sånn på fisk. har vokst opp med å spise fisk minst en gang i uka. :P bortsett fra et par år jeg bodde i england, og da savnet jeg det...

eneste jeg ikke liker er alle de irriterende beina.
Tusen takk! ;)

Gleder meg til hver gang vi skal ha fisk, sier alltid til mamma at vi spiser det alt for sjelden :P

Grillet fjellørret er det absolutt beste :P [/quote]
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Ja mine meninger er jo subjektive, men jeg tenkte mer på at bedømmelsen av torskesmaken ikke bygget på at "torsk er teit og vondt" og andre usaklige forhåndsdømmelser, men var åpen for å gi torsken en sjans. :wink:
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Simen wrote:Ja mine meninger er jo subjektive, men jeg tenkte mer på at bedømmelsen av torskesmaken ikke bygget på at "torsk er teit og vondt" og andre usaklige forhåndsdømmelser, men var åpen for å gi torsken en sjans. :wink:
Ja, fantastisk som du er, så tenkte du vel slik da du smakte torsk for første gang i 2-3 års-alderen :P
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Uff, torsk (og all annen kvit fisk, for den saks skyld) er noe av det verste jeg vet.

Laks har jeg imidlertid større sans for; særlig røykelaks og eggerøre på loff, og den fantastiske karrilaksefileten kjæresten til søstra mi lager.

Er det forresten noen andre her som har smakt den romsdalske spesialieten "ball"? Utrolig ekkel mat... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Muligens, er det sånn potetgreie? Ekkel konsistens..
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Uff, ja.

Husker forresten at vi skulle lage "engleske fiskekaker" på skolekjøkkenet i fjerdeklassen eller noe sånt. Moste poteter og beinete fiske"filet". Jeg syntes det smakte så forferdelig at jeg først lata som om at saltkaret "ved et uhell" åpna seg over porsjonen min, men læreren gjennomskua meg, og kommanderte meg til å spise opp. Senere "sølte" jeg et helt vannglass på fatet, men læreren gjennomskua dette også. Til slutt så jeg meg nødt til å lure små biter av svineriet ned i bukselomma når læreren hadde ryggen til. Fikk på denne måten smugla gørra ut av skolekjøkkenet, og kasta det i nærmeste søppelkorg. 8)
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

:lol:

Vi lagde sånn balle greie en gang på heimkunnskapen tror jeg, ingen som spiste no så vidt jeg husker :p
Det har faktisk hendt at pappa har kjøpt ball, og han syns til og med det er godt :roll:
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Snakker vi "ball" som i "klubb", eller raspeballer som noen kaller det? Det er isåfall veldig godt med kålrabbi-stappe (eller hva det er) og kjøtt og bacon :D
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ja, foreldra mine digger det. Løkball, tror jeg spesialiteten hater i den bygda de bor i nå. Denne fortæres sammen med Grete Rhodes mararitt: Bacon og stekeflesk, samt olja/det flytende fettet som kom fram når dette ble stakt... :roll:
- Verg., Aen., 3.315.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Mange som synes blodklubb også er forkastelig, men det er faktisk kjempegodt synes nå jeg.
Locked