Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Fulgte med på Prison Break og, men daffet litt av det, da de kom seg ut av fengselet og ut igjen, også skulle de inn men... så ble de jo fanget i et nytt fengsel :P
Simpsons, Family Guy og American Dad :D Kjempebra, men har sett alt for lite på det i det siste :(
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Asphyxiate wrote:
Ashaman wrote: Elles fyljer eg med på Supernatural no som det har starta oppatt. Er og straks ferdig med sesong 3 av Numb3rs.
.
Nye episoder av Supernatural, eller de som går 10 over halv 1 natt til mandag? Og er ikke Numb3rs den serien der han mattegeniet løser sakene?
Ja, Numbers er den serien hvor matteproffesoren hjelper broren sin med å løse saker i FBI :)
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Asphyxiate wrote:
Ashaman wrote: Elles fyljer eg med på Supernatural no som det har starta oppatt. Er og straks ferdig med sesong 3 av Numb3rs.
Nye episoder av Supernatural, eller de som går 10 over halv 1 natt til mandag? Og er ikke Numb3rs den serien der han mattegeniet løser sakene?
Fyljer ikkje med på Supernatural i Noreg. :wink: *kremt*
Er komne til sesong 3 episode 13 i USA. :D

Angåande Numb3rs så har du og Mizu rett ja, og er ein smått glad i matte så blir ein hekta av denne serien. :D
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Kan gå motsatt vei også :wink: Får man hekta på serien kan man bli smått glad i matte.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Har så vidt sett kanskje en episode av Numbers, og må si at ihvertfall uti fra den episoden, så er ikke serien noe særlig. Dårlig skuespill, dårlig plot (i den episoden), og for "teit" at en matematiker kunne finne ut av FBIs problemer, og når jeg tenker på at denne serien har overlevd, skjønner i hvertfall ikke jeg det (Selv serier som Politiangentane og Med hjarte på rette staden er bedre!). Angående matten, så har jeg alltid vært glad i matte og jeg tenker ofte på om jeg ikke hadde hatt det like bra/bedre med en matte-utdanning enn historie, men må si at denne episoden ikke gjorde noe med lysten ihvertfall!

Angående Supernatural, så ser jeg faktisk på de episodene som blir sent på TVNorge 00.40-? natt til mandag. Før så gikk de over en time tidligere (før jul, og sesong en), men nå etter jul (sesong 2, episode 18 var forrige gang tror jeg) ble det forskjøvet. Jeg er glad jeg ikke har/hadde skole på mandager. (Teite TVNorge folk :x ).

To andre serier jeg har begynt å "følge med på" er Dead Like Me og 30Rock, henholdsvis på tv2-zebra mandag 22.00-22.45 og på nrk3 på mandag 22.00-22.30. De overlapper, ja, men jeg zapper mellom dem så jeg får med meg så å si det meste av hva som skjer. Den ene har lunefull humor, mens den andre har langt på vei mer rett-fram humor.

Så også første sesong av Futurama over to kvelder her for leden, og må si at Simpsons er og blir det beste av Matt Groening, selv om Futurama til dels er veldig morsomt
Manbearpig
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Vil bare tipse folk om en serie som går på nrk3 i kveld, 21.50 tror jeg, og det er The Flight of the Conchors, new zealandsk humorserie som kan minne litt om norske Slå På Ring i og med mye synging og sånn, men det beste argumentet for å se på denne serien er allerede nevnt: De er fra New Zealand!
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Bah, "Flight of the Conchords"! Jeg elsker sangene deres (spesielt "Robots"), men TV-serien var veldig variabel. Mer "miss" enn "hit" for meg i hvert fall, men så er ikke jeg så glad i typen "The Office" humor. Jeg foretrekker komiserier som "How I Met Your Mother" (ny sesong begynte i går), "Scrubs", "Weeds" og "Entourage".

Skal folk se den nye sesongen av Heroes: "Villains"? Jeg tenkte jeg skulle prøve; kan jo ikke bli veldig mye dårligere enn sist sesong...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Tja, synes vanligvis ikke sånn stille-humor ala "the office" er så innmari moro jeg heller, men Flight of the Conchords er utrolig morsom synes jeg. Er ikke "how i met your mother" bare en av et dusin sitcoms? Scrubs, Weeds (det jeg har sett) og Entourage er forsåvidt morsomme serier, fulgte med på forrige gjennomgang av de 4 første sesongene som ble vist på tv2.
Manbearpig
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Nokon her som har sett Stargate: Atlantis?
Er heilt hekta no, sett alt som har kome til no (Sesong 5, episode 9)
Trur eg må få tak i Stargate: SG 1. Såg litt på det på Viasat 4, og merka at det ikkje hadde heilt sama standard som SG: Atlantis, men du verda kor artig det er! Vil rangere SG: Atlantis som min "all time favorite" tv-serie så langt i livet!
Kan vel henge saman med at eg lika Dr. Who når det var, blei vel bitt av Sci. Fi, basillen då.

Elles har det starta ny sesong (5. i rekkja) med Supernatural no (jippi!), og så har Prison Break kome litt igang med sesong 4, men synes dog det konseptet byrjar å bli litt utvatna allereie.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Kort om Stargate: Har sett filmen (en av flere?). Kan ikke si jeg ble særlig betatt. Men ikke dårligste terningkast heller.
Prison Break: Makan til utvida og oppbrukt konsept! Slutta å se på det etter sesong 2 jeg.. og etter hvert kom de seg vel inn i et annet fengsel igjen og nå skal de vel ut og deretter inn i et annet et..
Men igjen, kanskje ikke jeg burde si så mye jeg, som følger med på Lost.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Har ikkje sjølv sett filmane, men trur ikkje dei kan klare å formidle alt som skjer uansett. Så godt som all teknologi og problemstilling er godt gjennomtenkt. Når ein byrjar å tenke sjølv så er det heilt ufatteleg komplekst, og sjølv med nokre tidsreiser og paralelle univers så virkar det veldig truverdig med alt av problemer og merkverdigheiter som oppstend.
Vil hvertfall sterk anbefalle serien!
Eg må vel få tak i filmane og etterkvart, men ville helst ikkje blande dei inn midt i serie sjåinga mi.
- Davram Bashere
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ashaman wrote:Nokon her som har sett Stargate: Atlantis?
Er heilt hekta no, sett alt som har kome til no (Sesong 5, episode 9)
Trur eg må få tak i Stargate: SG 1. Såg litt på det på Viasat 4, og merka at det ikkje hadde heilt sama standard som SG: Atlantis, men du verda kor artig det er! Vil rangere SG: Atlantis som min "all time favorite" tv-serie så langt i livet!
Kan vel henge saman med at eg lika Dr. Who når det var, blei vel bitt av Sci. Fi, basillen då.
Sett stargate, og synes sg-1 er bedre enn Atlantis, men synes ikke noen av seriene er fantastiske. Seriene er fylt med veldig mange stand-alone episoder. Karakterene tar veldig lang tid å like, men de gror jo på deg, tross alt 10 sesonger.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Ashaman wrote: Elles har det starta ny sesong (5. i rekkja) med Supernatural no (jippi!)
Har de starta med sesong 5 allerede? Visste ikke en gang at de var ferdig med å filme inn sesong 4.... Også har TvNorge bare vist t.o.m. episode 16 av sesong 3 (det var der det stoppa ved den streiken i Hollywood for en stund siden). Eller kanskje de bare hoppa videre til sesong 4 etter det? Dette krever en tur på wikipedia!

Tilbake fra wikipedia! I følge dem så er det bare 16 episoder i sesong 3, så da er den grei. Men i følge wikipedia så starta sesong 4 nå forrige uke i USA, så har 5. sesong starta å filmes enda, da?
Manbearpig
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

True Blood! :D Mer gøy fra HBO!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

True Blood hadde ein flott premiss, ein dårleg fyrsteepisode, ein middelmådig andreepisode, og ein ok tredjeepisode. Med andre ord, den kjem seg. (Men herregud så sjukt sexfiksert den er.)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Locked