Lothair Mantelar wrote: Universal har kjøpt rettighetene til WoT og skal etter alt å dømme lage en film av EotW og deretter se om det er noe vits å satse på franchiset.
Skjønner ikke at de har begynt med film igjen, når RJ så tydelig ikke liker det... Skjønner ikke at Harriet lar dem holde på heller. Jeg var ikke klar over hvor lite interessert RJ var i en film, men det får meg bare til å helle mer mot en serie.
Lothair Mantelar wrote:Brandon Sanderson melder også i samme slengen at han er nærmere 40% ferdig med aMoL, og at utgivelsesdatoen trolig blir i slutten av 2009. Det er mulighet for at vi kanskje får den siste boka utgitt i to deler på grunn av den enorme lengden...
Her sier jeg bare Yeeeeeaaaaah:D
Lothair Mantelar wrote:Ellers støtter jeg meg til Werthead når det gjelder spekulasjon rundt disse emnene.
Det var vel en grei oppsummering på den linken ja. Film eller TV, forvent uansett at noen karakterer reduseres til veldig små innhopp. Kanskje til og med de kun refereres til.
Når det gjelder de store slagene så kan jeg ikke skjønne hvorfor folk vil se mer av de. Selve slagene er jo omtrent alltid dørgende kjedlig..
Hadde vært litt kult med film, men er enig med at det vil bli mega mye penger som ville bli brukt da. En serie hadde vært veldig kult. Kanskje Hollywood kan kontaktes om en mulig film... Never gonna happen
A sword is dangerous to the man at the point, but not to the man at the hilt. Unless the man holding the sword is a fool, or careless, or unskilled, in which case it is twice as dangerous to him as to anyone else
Jeg fikk nettop vite det selv, at Universal tenker å lage film av EOtW. Personlig håper jeg de gjør det, men på en betingelse: at de faktisk setter seg inn i boka, og ikke kutter ut de viktige detaljene! Jeg elsker å se karakterene fra bøker jeg liker bli levendegjort på film, men nettopp derfor er det så viktig at produsentene tar prosjektet seriøst og skaffer en dyktig regisør. Hvis de driter på draget er det ganske ødeleggende å se den bra historien og karakterene man elsker bli latterlig dårlig gjengitt.
Men i mine øyne kan en dårlig film aldri ødelegge bøkene, bare forventningene man har til filmen. Bøkene er originalene, og det vil de alltid være.
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
På dragonmount.com har en av sjefene/lederne av Red Eagle Entertainment svart på en del spørsmål angående film og sånt, samt fullføring av tegneserieversjonen av New Spring, samt spill; http://www.dragonmount.com/News/
Virker ganske lysten på å lage film, og at han har litt peiling også...
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
hvis de skal lage film så må de i allefall gjøre det 100% perfekt.
ikke som på ringenes herre der de tok bort viktige scener overalt for å gjøre filmene kortere(?) eller noe sånt,
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Vet det har blitt nevnt tidligere her, men en film av serien vil være bortimot umulig.
Se på hele Ringenes herre-trilogien kontra LoC. Disse bøkene er ikke så langt fra like store, og med all handlingen som skjer i LoC må denne tilsvare i det minste extended av både To Tårn og Atter en Konge. Det tilsvarer 7-8 timer bare på en bok, når vi i tillegg har bøker som FoH og SR som også er veldig lange. Så det vil være umulig å lage filmer av alle bøkene. Eneste muligheten som finnes, er å lage TV-serier, en sesong per bok.
Hehe, ja, det hadde blitt en stor serie ja, men dersom noe skulle blitt lagd, måtte det ha blitt tv-serier. Muligens med litt lengre episoder, som f eks Rome. Selv om det er lite sannsynlig at noe kommer til å lages.
Ja, det ligger nok et stykke inn i fremtiden, må jo bli ekstremt dyrt. Og blir det for lite penger, kan det friste å kutte mye og dermed blir resultatet dårligere og..
Det er ein ting folk ser ut til å gløyme her, og det er at dei som eventuelt filmatiserer det her gjer det for eit publikum, og det må vere eit publikum dei trur blir fenga av det. Mi gjetning er unge vaksne frå alle samfunnslag og fritidsinteresser. For det er jo ingen som er dumme nok til å lage ein film for bokelskarane. Alle dei er jo samd om at boka er best uansett, så då må dei prøve å nå ut til eit anna publikum, som for eksempel resten.
Og derfor kan me berre gløyme krava våre. Blir det laga ein film eller serie, så kjem den til å bli laga kommersielt, alt anna er for kostbart, og den kjem til å mangle fleire sideplott, og dei undertonane me kanskje lik så godt, kjem til å bli erstatta med action og romantikk. Heilt sikkert.