Jeg har nå begynt å lese Twilight sagaen, noe som jeg syns er veldig spennende. Ble lei av å vente på A memory of Light
Det er jo en slags fantasy fortelling også, vampyrer og varulver hører jo til i den verden. Men den er uansett annerledes enn Tidshjulet, aller mest pga tid og sted. Twilight (Evighetens Kyss på norks, elendig oversettelse men...) foregår i Forks, Washington i vår tid, mens Tidshjulet er i en fantasiverden.
Twilight-fan er en helt egen type mennesker, hehe. Hele vennegjengen min er obsessed med serien. Jeg så filmen i fjor, naturligvis kunne den ikke måle seg med bøkene, men det var gøy for det. Spesielt en scene med Stephanie Meyer som bestilte noe å spise XD Jeg har lest hele serien, inkludert "Midnight Sun". Jeg har hørt noen rykter om at den faktisk skal gis ut allikevel, til tross for at Meyer sa hun ikke kom til å gjøre det fordi den har lekket ut på nettet. Er det noen som har mer kjennskap til det?
Kan jeg få lov til å spørre de som liker disse bøkene om hvorfor? Har skriv det i en annen tråd, men har tidligere prøvd meg på den første boka i serien for en stund siden og må si at alt jeg husker er at det var uengasjerende og lite spennende. God story i utgangspunktet, men forfatteren klarer ikke å formidle historien på noen god måte. Synes jeg
Og hvorfor er det med slike fenomener at fansene er så "ekstreme"?
[quote="Asphyxiate"]Kan jeg få lov til å spørre de som liker disse bøkene om hvorfor? Har skriv det i en annen tråd, men har tidligere prøvd meg på den første boka i serien for en stund siden og må si at alt jeg husker er at det var uengasjerende og lite spennende. God story i utgangspunktet, men forfatteren klarer ikke å formidle historien på noen god måte. Synes jeg
Og hvorfor er det med slike fenomener at fansene er så "ekstreme"?[/quote]
Jeg vil vel si at grunnen er at mesteparten blir litt småforelsket i de forskjellige figurene. Jeg er ikke av den typen (Team Edward eller Team Jacob), jeg bare elsker historien og alt som skjer. Du oppfatter kanskje boka på en annen måte enn andre En bok passer ikke for alle.
linken fungerer ikke, får ikke til å laste ned bøkene. Men jeg har de uansett på perm. Jeg syns ikke filmen var noe gigabra. En ok film, men boken er bedre mener jeg.
Hmm, ja det skjedde i begynnelsen med meg også, men den er "opptatt"..hvis du venter en stund og prøver noen ganger til, skal det gå.
slik var det for meg
Siri Sedai, du må være gal Har lest serien, og selvom jeg ikke er noen stor fan, så må jeg si at bøkene er mye bedre enn filmen. Nå skal det være sagt at bøkene helt sikkert passer langt bedre for jenter enn gutter.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Nå i ettertid syns jeg ikke at twilight bøkene er så godt skrevet. De er ganske "enkelt" skrevet og lettleste. Jeg har lest en bok som heter The Host av Stephenie Meyer også og må si at jeg syns den var mye bedre enn Twilight serien. Bedre skrevet og alt. Dere kan vel gjette dere til hva den handler om..