For å drive litt reklame for reisebloggen til en tur jeg skal på i år, så tenkte jeg å starte en tråd om sommerferien 2009.
Hva er dine planer?
Har du fått deg sommerjobb?
Selv skal jeg både jobbe, og dra på en 4 ukers ferie.
Ferien blir en Road Trip i USA, hvor vi skal kjøre fra østkysten til vestkysten. Ikke overraskende skal Simen og Stefan også være med, de lever selv om de ikke stikker innom her lenger. I tillegg er det tre andre med.
Turen har vært planlagt lenge, og bloggen vår har vært oppe i noen måneder allerede. Der skal vi oppdatere med hva vi opplever, men se ikke bort i fra at det kommer noen innlegg om tips til andre som også tenker på å ta en biltur i USA.
Anbefaler å sjekke ut siden i Safari, vil påstå den ser rimelig elegant ut og ikke så firkantet som denne
Høres ut som en fantastisk tur, Eivind! Jeg har selv tenkt å gjøre noe lignende en gang jeg og vennegjengen har råd og tid, men det blir altså ikke i sommer. Skal prøve sjekke innom bloggen deres - den var slettes ikke dårlig.
I sommer har jeg og 4-5 venner tenkt å feire at vi er ferdig med videregående med å dra til Hove-festivalen. Tror jeg skal holde meg unna Slipknot og de andre new metal (screamo?) bandene, men ser fram til å se og høre Eagles of Death Metal, M. Ward, the Gaslight Anthem m. fl.
I juli må jeg dessverre jobbe på den samme gamle jobben på Statoil. Det blir heldigvis siste gangen noensinne (*krysser fingrene*), fordi i august setter jeg nesa sørover mot Oslo. Har søkt meg inn på jusstudiet på UiO, og hvis ikke eksamen går ad undas (*krysser alle bevegelige kroppsdeler*), burde det ikke være noe problem å komme inn. Håper å få med meg Øya-festivalen, samt kanskje å stikke innom aLEP, som jeg tror går samtidig.
Blir vel ellers mye festing og tullball, tenker jeg. Eller, festing får jeg sikkert nok av nå som det er russetid, men vi må vel skvise inn noe morosamt i juli også.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kul blogg! Likte din "Song for the road" haha
Det blir sikkert kjempebra, men pass dere for svineinfluensa.
Gleder meg til å se turen deres på bloggen.
Selv skal jeg på ferie til Lisboa med en venn, og jeg gleder meg skikkelig. Både kultur, varme og shopping ( i hvert fall litt. Spørs hvor mye penger jeg har). Tror det kommer til å bli ganske så varmt, i og med at vi drar midt i juli, men vi tåler det nok. Dessuten har jeg fått høre at man kan få øl for 1 euro noen steder der, og da er jo ferien reddet.
Har ikke fått meg sommerjobb ennå da. Jeg vet ikke hvor jeg skal søke. Kanskje på en sånn båt-ting. Vil uansett ikke tilbake til Spar. Det var et ganske kjipt sted, men finner jeg ikke noe annet blir jeg en fattig person i sommer.
Lothair Mantelar wrote:Blir vel ellers mye festing og tullball, tenker jeg. Eller, festing får jeg sikkert nok av nå som det er russetid, men vi må vel skvise inn noe morosamt i juli også.
Hehe, ja. Blir alltid bra med fester om sommeren når man tjener penger
Har ikke fått meg sommerjobb ennå da. Jeg vet ikke hvor jeg skal søke. Kanskje på en sånn båt-ting. Vil uansett ikke tilbake til Spar. Det var et ganske kjipt sted, men finner jeg ikke noe annet blir jeg en fattig person i sommer.
Du kan jo prøve å høre med Adecco? Jeg fikk jobb på kundeservicen til fraktselskapet TNT sommeren 2006. Syns det var en veldig grei jobb. Ellers vet jeg at søsteren min fikk jobb på en barnehage av og til i fjor gjennom dem, men hun insisterer alltid på å ha masse ferie, så var vanskelig for dem å finne noe som passet
Eg har lagt dei planane eg treng, trur eg. Eg skal på tredje året som skodespelar i ein familiepark, elles så har eg fått tilbod om jobb på Dolly Dimples På Gjøvik og i sumar. Jobb er ikkje noko stort problem.
Eg har sett opp ei ferieveke frå Lilleputthammer (jepp, familieparken), og då skal eg på landsstevne i Norges Bygdeungdomslag. Det vil seie at eg skal på eit jorde ei veke, der eg stort sett skal drikke øl (hald dykk unna karsken! Eg snakker av erfaring), tevle og danse.
Utover det tipper eg at eg skal prøve å få flydd til Jæren ein liten tur om eg har nokre dagar fri i strekk og det passer for familien der å få besøk av meg. Ja, så har eg vel sannsynlegvis ein kjærast på Gjøvik som krev litt tid og oppmerksemd utover og. Men det er kos.
Jeg skal jobbe 4 uker, som turninstruktør på en turnleir i Oslo Turn, så alle som har småsøsken i Osloområdet må melde seg på, for det er kjempegøy:) Ingen krav om turnferdigheter:D
Ferie blir kanskje en tur til Tunisia med Fammen, men ting hopper litt frem og tilbake, så vi får se hva som skjer
Lothair Mantelar wrote:
I sommer har jeg og 4-5 venner tenkt å feire at vi er ferdig med videregående med å dra til Hove-festivalen. Tror jeg skal holde meg unna Slipknot og de andre new metal (screamo?) bandene, men ser fram til å se og høre Eagles of Death Metal, M. Ward, the Gaslight Anthem m. fl.
Jeg og et par kompiser feiret også at vi var ferdige med vgs med å dra på hove (2007). Opptredenen til The Gaslight Anthem kommer til å føre deg et skritt nærmere himmelen, frivillig! Makan til bra band, og makan til liveband! Tror, merk tror, at de er en del bedre enn Eagles of Death Metal, men tror også det er litt anderdeles liveshow.
Anyways, for min del er ikke noe for sommeren avklart. Søkte på jobb, og fant ut at fristen gikk ut for 1 1/5 uke siden og søknaden min var aldri kommet fram, så da var det takk og farvel til den. Kanskje like greit, sortere kylling er ikke så moro uansett. Den andre jobben jeg søkte på, som var på et bibliotek, fikk jeg ikke. Men så er jeg "medlem" (er det det kalles?) av/i Adecco og de har da skaffet meg noe jobb de to siste sommerne (søplabil og bokbinderi), så satser på at de gir meg nok jobb til å betale leia for hybelen for ikke-studielån tida.
Ellers så skal sommern nytes i gode gamle indre Østfold
Jeg har lyst på sommerjobb, men har ikke fått noe ennå. Vanskelig når man er under 18, og når det er færre sommerjobber enn det har pleid å vært. Jeg søker uansett på det jeg finner.
Jeg skal og på ferie da. Skal til Nederland i juli, med kretskorpset, hvor vi skal delta i det som regnes som verdensmesterskapet for janitsjarkorps. Det blir spennende! Ellers skal jeg på besøk til slekta på Møre ei ukes tid, regner jeg med.
Lothair Mantelar wrote:Håper å få med meg Øya-festivalen, samt kanskje å stikke innom aLEP, som jeg tror går samtidig.
I år går aLEP før Øya. Jeg hadde håpet å få med meg begge deler. I hvert fall må jeg få hilst på Faile, så hun ikke kommer til å være mistenkelig mot meg i all evighet. Beirut hadde også vært fint. Av Øyaprogrammet altså.
Jeg tror nok jeg kommer til å bruke sommeren på jobbing og konserter. Slottsfjellfestivalen virker absolutt finest, med både Katzenjammer, Bigbang, Turboneger, Valentourettes og Motorpsycho. Problemet er jo at det er på samme tid som premieren på Halvblodsprinsen. Ellers skal jeg spise veldig mye is. Og kan hende drar jeg en tur til Spania. Og dessuten har jeg og en venninne planlagt å ta en helt spontan tur til Göteborg.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
I sommer skal jeg forhåpentlingvis ta fri hvertfall 2 måneder. Dette er mye for å ha lang ferie til en forandring, og fordi jeg er litt lei av å jobbe for tiden.
Tiden skal brukes til å skru bil og diverse annen hobby, og kanskje pusse opp ett rom i huset til gamlingene. Blir vel kanskje tid til WoT gjennlesningen min.
Blir vel også brukt noe tid på fridykking, siden jeg og ett par kamerater ble helt hekta på det i fjord.
På slutten av ferien blir det vel endel skoleforbereding, ettersom jeg har søkt meg inn på Høyskole. Håper jeg kommer inn hvertfall...
Blir spennende å følge med på bloggen deres admins! Road Trips i statene høres morsomt ut!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Jeg skal jobbe hele sommeren, 8-4 jobb (forhåpentligvis) på fmc på kongsberg, som lager utstyr til oljeplatformer. Passe studierelatert ^^ Har jobba med arkivering tidligere år, men håper på å få noe litt mer utfordrene i år. Hovedsaklig søkt som assistent for prosjekteam, sånn at jeg faktisk får sett litt av hva jobben egentlig går ut på.
Ellers blir det ferie et par langhelger tenker jeg, sørlandet, Trondheim og trolig en heisatur til Køben eller noe. Også aLEP, mest trolig. Må hilse på Moggy, skumle jentungen. Og Lotta selvfølgelig, om det blir på langøyene eller i Oslo får tiden vise.
Jeg og to kamerater snakker om gjøre som dere ,Eivind, neste sommer. Blir morro å følge bloggen, og få sett litt av hva vi kan vente oss om vi drar selv
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Jeg skal bare ha ferie, har ikke noe jobb. Jeg skal jo være med resten av familien til Kristiansand først. Hva skal vi der? xD (Har bare tre småsøsken ) Etter de få dagene, og lang biltur fra Ålesund til Kristiansand skal vi ta fly til Rhodos fra Gardermoen og være der i to uker.
Dovie´andi se tovya sagain, Det er på tide å trille terningen. - Matt
Alltid "kjekt" med lang biltur vet du Rinis, opplevd det ganske ofte selv.
Etter sommer skal jeg altså begynne på videregående. Så jeg sitter hjemme og svetter og håper at jeg kommer inn på førstevalget. ( I fjor var snittet det laveste noen gang der, 4,5, så de har ganske store krav. Desverre tviler jeg på at jeg kommer inn ettersom jeg har vært så dum og slakket av..) Hvis ikke blir det å gå på en skole som ikke er særlig bra..
Er nok litt for tidlig for meg å få en jobb riktig enda. Blir nok for det meste innenfor grensene av norge i sommer. Deriblandt oppe i Stryn, Brendsdalen og Aalesund. Hvis vi reiser til utlandet vet jeg ikke hvor. Kan hende jeg drar til London om et par uker.
London er fin ja! Var der et år, 2007 eller noe sånt. Masse søte ekorn der!! <3 xD Tok bilde av alle jeg så, men slettet nesten alle i etter tid.
Skal selv begynne på videregående o.O Gruer meg.. Håper jeg også kommer inn på førstevalget, selvfølgelig.. Har søkt på Studiespesialisering internasjonal, så får se hvordan det går.
Dovie´andi se tovya sagain, Det er på tide å trille terningen. - Matt