Film av Tidshjulet?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Syns du de skal lage film av Tidshjulet?

Ja
66
65%
Nei
35
35%

Total votes: 101

Ulvebror
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Ulvebror »

Redd for det ja. :(
Dragen er gjenfødt!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Ja du sier virkelig noe der, Sauegjeter, og du har så rett så rett.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Merrilin
Hengiven
Hengiven

Post by Merrilin »

Aldri tenkt i den retningen gjeter, men som Chriz sier, du har så altfor rett.. Men jeg hadde nok sannsynligvis blitt overlykkelig uansett, dersom det skulle bli lagd noe som helst... Dette fordi det skal mye til å lage film/tvserie av Tidshjulet uten underholdningsverdi, og jeg med all bakgrunnsinfo vil da kunne nyte underholdningen selv om historien er sterkt kuttet. Det eneste kravet jeg måtte ha, er at regissøren er en som har lest bøkene og er en fanatiker, som faktisk tenker på bøkene når han lager filmene.
Eerath
Hengiven
Hengiven

Post by Eerath »

Merrilin wrote:Det eneste kravet jeg måtte ha, er at regissøren er en som har lest bøkene og er en fanatiker, som faktisk tenker på bøkene når han lager filmene.
Helt enig med deg der.

Foruten det, så blir filmer kommersialisert uansett. Skulle man tatt med alt fra bøkene hadde en gjennomsnittlig film-interessert sovnet før halve filmen var over. Dessverre, men sånn er det. Vi får jo bare trøste oss med at vi har bøkene å ty til når vi vil ha detaljer og den magien som lesingen av bøkene (og bøker generelt) gir.

Hadde filmene vært sånn som de fleste av oss her inne ønsker, så hadde man jo ikke trengt bøkene lenger. Det hadde blitt feil synes jeg :)

Får se på filmen(e) som et grovt sammendrag av bøkene, med en annen form for underholdningsverdi. Vår egen individuelle forestilling av WoT kan ingen ta ifra oss uansett.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

kan ikke se for meg at det er mulig å lage noen god film at WoT. det er altfor mange plot-linjer og så mange ting som må være med. det ville vært vanskelig nok å få med seg alt som trengtes hvis de lagde en film per bok, og det blir drøyt mange filmer uansett.
tv-serie er et bedre alternativ, men klarer ikke helt se for meg at de klarer å få med seg alting. dessuten er det mye som jeg ikke helt tror blir bra å filmatisere. bare det å illustrere the one power og weaves og slikt er jo en utfordring.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Det hadde vært gøy da å se hvordan de hadde klart utfordringen. Blir sikker MYE dårligere en bøkene med det blir sikker et greit nokk tidsfordriv da.
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Prix.
Trollok
Trollok

Post by Prix. »

Tror WoT ville passet bedre som en tv-serie, jeg. Rett og slett fordi den er så sinnsykt lang.
~ - - ~
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

enig der. hvist det blir film så blir det bare middels eller dårlig. uensett vil det være et tidsfordiriv da
- William Wallace"
Prix.
Trollok
Trollok

Post by Prix. »

Men tenk hvor mye de ville ha måttet komprimert storyen hvis det skulle bli filmer, da. De måtte antagelig ha kuttet hele storyliner.
~ - - ~
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

ja jeg sier ikke at det blir bra bare et tidsfordriv
- William Wallace"
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Det er vel samma pokker om det er et "tidsfordriv". Å drikke sammenpresset søle mens man lukter på godt brukte gymsokker er jo også tidsfordriv, men ville ikke ha gjort alikevel!
Manbearpig
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

Asphyxiate wrote:Det er vel samma pokker om det er et "tidsfordriv". Å drikke sammenpresset søle mens man lukter på godt brukte gymsokker er jo også tidsfordriv, men ville ikke ha gjort alikevel!
amen
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Hadde det komt en film om det så hadde dere sett den bare for å klage. Bare vær så snill å ikke klagg på forskudd prøv å tenk positivt.
- William Wallace"
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Joda, kommer mest trolig 100% sikkert til å se en filmatisering. At jeg, og de fleste andre, viser bekymring for resultat og derfor er kritiske til en evt. filmatisering er jo bare vanlig i sammenhenger som denne.

Men selvfølgelig skal filmatisering evt. først sees før man bedømmer den.
Manbearpig
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Det er derfor jeg sier at den sikker blir ikke bra men sikkert ikke helt ræva heller. Så det er jo ikke noe poeng i å dømme en film som ikke er komt nord og ned pga man tror at ikke alt blir med. Selfølgelig blir ikke alt med men det betyr ikke at den blir ræve for det. Jeg er sikker på at de fleste på dette forumet kommer til å se den så det er jo ikke noen vits i å klage.
- William Wallace"
Post Reply