terje wrote:Der ganze Gesellchäfte sind nicht für mich, wenn ich keine Päpperhausentaschen in mein Kopf haben!
Tysk er ganialt. Men dette er offtopic...
Hmmmm.. Et eller annet med et pekkerkakehus i hodet????
Men skulle ønske jeg hadde hatt en litt bedre lærer + at jeg hadde jobbet litt mer med faget. Hadde vært litt kult å kunnet tysk skikkelig!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
terje wrote:Der ganze Gesellchäfte sind nicht für mich, wenn ich keine Päpperhausentaschen in mein Kopf haben!
Men skulle ønske jeg hadde hatt en litt bedre lærer + at jeg hadde jobbet litt mer med faget. Hadde vært litt kult å kunnet tysk skikkelig!
Gesellchäfte er bisniss tror jeg, tashen er er lomme eller lommebok eller noe, og kopf er hode. Tysk er ikke noe for deg ettersom du ikke har pepperkakehus-stor hukommelse?
Og jeg har hatt tysk i fem år i den norske skolen... huff...
Gesellchäfte er bisniss tror jeg, tashen er er lomme eller lommebok eller noe, og kopf er hode. Tysk er ikke noe for deg ettersom du ikke har pepperkakehus-stor hukommelse?
Og jeg har hatt tysk i fem år i den norske skolen... huff...
I utgangspunket er det nonsens.
Orda betyr vel noe, hvert for seg, men sammen er det fullstendig absurd.
Den eneste måten å like tysk på.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.