Bokhandelrunde!

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote: Det kan jeg dessverre ikke, med mindre du kan bevise at du ikke er oppdratt av nevnte brite?
Her being an imaginary person and all, that'd be one of the easier things to ask of a guy.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Meh, for alt jeg vet kan det hende at det er en helt vanlig praksis i Sogn å plassere barna foran TVen med en Mary Poppins-video til de begynner å vokse til.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eg saag Mary Poppins for fyrste gong som sekstenaaring. (Klart, straks eg saa endeleg hadde sett filmen la eg all anna livslaerdom paa hylla og byrje leve livet i sann Poppins-stil - men kven ved sine fulle fem ville vel ikkje gjort DET?)
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Mrs. Banks i Mary Poppins wrote: Excuse me, POSTS, EVERYONE, PLEASE!
[cannon fires]
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ser det ikkje berre er eg som har tatt laerdom fraa dette oppkommet av gyllen informasjon!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Har aldri sett Mary Poppins, jeg. Kanskje jeg burde "skaffe den til veie" en dag og få sett den...
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Oh. Husker jeg og bestevenninna pleide å se den da vi var små. Gammal vhs mammaen hadde tatt med heim fra USA, så jeg forstod jo aldri hva den filmen dreide seg om.

Men den ene sangen er helt supercalifragilisticexpialidocious da!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Den er finfin, mange festlege augeblinkar som du burde kunne dra mykje underhaldning ut av. Med det sagt saa er det jo primaert ein barnefilm.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Lothair Mantelar wrote:Bah, amazon kansellerte alt utenom "Bone"... men så var det jo strengt tatt bare "Bone" jeg hadde veldig lyst på.
Oi, plutselig fikk jeg en kupong på 25 $, dvs. at jeg tjente 6 $ på dette. Ikkje verst :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Lothair Mantelar wrote:
Lothair Mantelar wrote:Bah, amazon kansellerte alt utenom "Bone"... men så var det jo strengt tatt bare "Bone" jeg hadde veldig lyst på.
Oi, plutselig fikk jeg en kupong på 25 $, dvs. at jeg tjente 6 $ på dette. Ikkje verst :)
Gratulerer med dagen - igjen.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

De har forresten enda et salg på bokhandelen her på campus. Jeg mistenker av og til at de prøver å blakke meg....

Uansett, det var ikke egentlig så mye interessant, så jeg plukka bare med meg ei bok om "Modernitetens okkulte opphav", om vitenskapsmenn som Bruno sin lefling med og forhold til okkulte bevegeleser, og ei populærvitenskapelig bok om latin, som jeg synes er litt morsom. Alt i alt kanskje 150 kroner for to meget pene bøker. Som jeg likevel neppe kommer til å lese. :P
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Påskelektyren er herved innkjøpt...

... "Comfort to the Enemy" av Elmore Leonard, fordi han har skrevet bøkene som "Justified", "Jackie Brown" og "Out of Sight" er basert på.

... "The Given Day" av Dennis Lehane, fordi han har skrevet bøkene som "Mystic River", "Shutter Island" og "Gone, Baby, Gone" er basert på.

... "Lonesome Dove" av Larry McMurty, fordi verdens beste mini-tvserie - med samme navn - ble adaptert fra denne pulitzer-vinnende boka.

Alt i alt litt over 2000 sider. Dette, sammen med litt pensum, burde holde meg gående til jeg returner til hovedstadens vakre bokbutikker.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Jeg var på loppemarked på Ullevål Hageby i dag, og som alltid greide jeg å finne noe av interesse:

"Dagdrivergjengen" av John Steinbeck, 1. opplag 1972, Den Norske Bokklubben. Jeg digger alt av Steinbeck, og denne har jeg ikke lest. Kort og flott.

"Late menn og muntre piker" av John Steinbeck, 1. opplag og første trykking i Norge, 1946. Denne lurer jeg på om er ganske så sjelden, og kanskje verdt mer enn 30 kr. Uansett, det er Steinbeck som har skrevet den, og da må den jo være gull verdt.

"Klokkene ringer for deg" av E. Hemingway, 6. opplag, 1971. Ikke akkurat et samleobjekt som "Late menn..." var, men den er skrevet av Hemingway, og da kan man ikke klage.

"De gales øy" (originaltittel: "Shutter Island") av Dennis Lehane. Den forrige boka jeg leste av Lehane var helt magisk, og Scorses filmatisering av denne var også mestesterstykke. Tipper at boka ikke er spesielt mye dårligere.

Dessverre var det noen som rappa ei bok som var kledd i slangeskinn rett foran nesa på meg. Den hadde jeg kjøpt uansett hvilken tittel eller forfatter som sto bak :P
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Stakk innom en brukbokhandel kalt "Lucky Eddie" som jeg ble tipsa på av Asphy, og fant mye rart og kjekt der. Til slutt endte jeg opp med kun kjøpe en bok, men den var da også i veldig fin stand:

"The Essential Harlan Ellison" - en hardcover med over tusen sider som samler de viktigste bitene av en av de største og viktigste sci-fi forfatterne noensinne. Og den kosta meg bare 50 kr - så god som ny :)
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Har til gode å virkelig fordype meg i litteraturavdelingen. Ender som oftest opp i tegneserieavdelingen, og blir stående der til jeg blir kasta ut (bett høfflig om å gå da de desverre må stenge, og lurer på om jeg ikke vil ha den og den tegneserien jeg har tittet på, og må slukøret si adjø da jeg forsikrer dem om at neste gang, ja da skal jeg kjøpe noen...)
Manbearpig
Post Reply