Studentliv og skole
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Vi kunne skrive i TIprogrammet, og få vakta til å printe det ut, eller man kunne skrive for hånd, eller en god kombinasjon av begge.
Jeg pleide å printe ut grafer ol, og skrive resten for hånd.
Jeg pleide å printe ut grafer ol, og skrive resten for hånd.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

OK, det var vel svar i den retningen jeg var ute etter. Takketakk. Men virker unødvendig (akk nå står det stille i den mentale ordbok gitt - komlisert, vanskelig, krevende?) å bruke pc'en slik, da kalkulator synes å funke like fint. Selv om det kanskje er greit å slippe å tegne graf på graf på graf, og tabell på tabell på tabell etc etc. (forøvrig mitt 500. innlegg)
Last edited by Asphyxiate on Wed Mar 24, 2010 23:13, edited 1 time in total.
Manbearpig
Hovedsakelig så er det vel sånn fordi pcen ble innført i alle fag, og man måtte rettferdiggjøre den store utgiften med å kutte ned på andre utgifter. Som bøker og kalkulatorer.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Skal ikke si meg uenig, men når situasjonen først var sånn, så brukte jeg ikke masse penger på en dyr kalkulator når jeg alt hadde et bra program på pcen 
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Kunnskapsløftet vett. Er ikke det en høyre-baby?(mulig jeg bommer grovt der men
)
Må vel egentlig vente noen år før vi får sett fulle effekten av den reformen, men skal innrømme at jeg synes det er litt drøyt når vi måtte ha med oss pcene i gymsalen, line'a opp på tribunen for å skrive ned resultater fortløpende. Og læreren blei sur da vi ville notere det på papir isteden, for han hadde fått beskjed om at vi SKULLE bruke pcer...
Dette er sikkert et misforstått eksempel, men allikevel.
Må vel egentlig vente noen år før vi får sett fulle effekten av den reformen, men skal innrømme at jeg synes det er litt drøyt når vi måtte ha med oss pcene i gymsalen, line'a opp på tribunen for å skrive ned resultater fortløpende. Og læreren blei sur da vi ville notere det på papir isteden, for han hadde fått beskjed om at vi SKULLE bruke pcer...
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jo da, Kunnskapsløftet er en Kristin Clemet-baby. Og det samme er Kvalitetsreformen for høyere utdanning. Som ikke hadde vært så aller verst, hvis bare universitetene hadde fått midler til å følge opp reformen. I stedet ble f.eks. instituttet mitt økonomisk straffa for å være veldig samvittighetsfulle i forhold til å følge reformen. Gjett om det tok mange årene før de gikk fra to store til ei lita semesteroppgave, da?
Men vi har jo gløserne som får all oppmerksomheta, så...
Men vi har jo gløserne som får all oppmerksomheta, så...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hah, kvalitetsreformen for høyere utdanning, med flere sjakktrekk som f.eks. felles førsteår for alle ingeniørlinjer her oppe i nord. Blir kjent med folk, helt klart, men når man skal prøve å fase inn Y-vei, samt filial alta og bodø begynner problemene å tårne seg opp.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Suzie Q
Er ikke helt enig der. Iallfal idag har man ikke lov til å bruke annet enn hodet og blyanten på den første delen. Som sagt, på del to kunne du bruke alt annet enn kommuniserbarehjelpemidler. Men vi har som oftest internett, der vi leverer oppgavene på en plattform istedenfor å printe ut alle formler og grafer. Mulig det endrer seg til R1 og S1, men på 1T er det iallfall slikFaile wrote:Første del uten hjelpemidler i det hele tatt. Var vel rein formelbok vi fikk lov til å ha. Husker ikke om det var enkel kalkulator også, men det tror jeg ikke.
(...)
Eneste hjelpemiddelet som ikke var tillatt var kommunikasjon(og internett).
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Hva snakker dere om egentligTamalThor wrote:Er ikke helt enig der. Iallfal idag har man ikke lov til å bruke annet enn hodet og blyanten på den første delen. Som sagt, på del to kunne du bruke alt annet enn kommuniserbarehjelpemidler. Men vi har som oftest internett, der vi leverer oppgavene på en plattform istedenfor å printe ut alle formler og grafer. Mulig det endrer seg til R1 og S1, men på 1T er det iallfall slikFaile wrote:Første del uten hjelpemidler i det hele tatt. Var vel rein formelbok vi fikk lov til å ha. Husker ikke om det var enkel kalkulator også, men det tror jeg ikke.
(...)
Eneste hjelpemiddelet som ikke var tillatt var kommunikasjon(og internett).
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Finnes jo de som bruker grafprogammer og slikt. Vi har det også, men det skrives som regel ut. (Dessuten har vi ca en time med slikt i året, så det brukes ikke spesielt mye) Internett har vi også noen ganger, men det er bare innleveringssida som er mulig å komme seg inn på. Hvis du mot formodning skulle klare å komme inn på en annen side og blir tatt, er du toast.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Da er eksamensperioden dumpa ned i fanget våret igjen som julekvelden på kjerringa nok en gang.
Andre enn meg som gikk i fella(i år igjen) og trodde de skulle få repetert enormt mye i påskeferien?
Sukk. Tror det blir noen svært seine kvelder på lesesalen fremover.
Er dere andre skippertakmennesker, eller flinke studenter som har steinkontroll på hele pensum? Her i gården går det nok i en salig blanding, så litt panikkfølelse har nok grepet tak i meg
Andre enn meg som gikk i fella(i år igjen) og trodde de skulle få repetert enormt mye i påskeferien?
Er dere andre skippertakmennesker, eller flinke studenter som har steinkontroll på hele pensum? Her i gården går det nok i en salig blanding, så litt panikkfølelse har nok grepet tak i meg