Fahrenheit 451 er absolutt et gigantisk mesterverk; uten tvil en av mine store favoritter. Rent teknisk sett tror jeg aldri jeg har lest en sci-fi (eller noen annen sjanger for den saks skyld) novellette på dette nivået før, og kommer nok aldri til å gjøre det igjen.Moghedien wrote:Jeg likte også Neverwhere. Veldig godt, egentlig. Litt Alice i eventyrland for grownups. Selvsagt er den slett ikke Gaiman på sitt beste, men for meg betyr ikke det så mye, da jeg synes Gaiman er veldig bra selv på sitt verste.
Og jeg? Jeg leser Goethes Faust. Og The Catcher in the Rye av JD Salinger opp ned og baklengs, ettersom det er noen som snart forventer en analyse av den.
Også leser jeg Fahrenheit 451!! Ray Bradbury, hvor har du vært hele mitt liv, liksom. Fahrenheit 451 er en sånn type bok som får meg til å lure på hvorfor jeg ikke leser mye, mye mer science fiction.
Catcher in the Rye kan jeg derimot spare meg for. Godt skrevet, for all del, men også en utsøkt studie i hvordan å skrive en mest mulig frastøtende hovedperson.
Personlig er jeg halvveis gjennom en gjenlesning av V for Vendetta av Alan Moore og David Lloyd. Jeg fikk tak i gigant-utgaven (såkalt "Absolute Edition"), og har bestemt meg for å lese et nummer av gangen for å få mest ut av opplevelsen. Jeg har dessuten fått tak i tre nye Graham Joyce bøker på salg, pluss ei ny Larry McMurty bok kalt "Hva som helst for Billy the Kid".
Jeg kan ikke se hva som er så galt med å ha et overskudd av bøker. Personlig har jeg tonnevis med uleste fantasybøker (det meste av dem anskaffet gjennom de 1000-kroners gavekorta fra Bokklubben), og det blir alltid noen bøker som jeg mister interessen for før jeg får lest dem. 'Tis the way the wookie grumbles.Loki wrote: (I motsetnad til Terje så les eg før eller seinare alle bøker eg kjøper, nemleg. Diverre oftare seinare enn før, men men)