No er det rett nok snart ti år sidan eg leste Lord of Chaos, men eg hadde mykje same opplevinga som Eerath - den var heller skuffande. Den tek seg KRAFTIG opp mot slutten - slutten er antakeleg blant dei beste historiebitane eg har lese i WoT - men det aleine er ikkje nok til å forsvare dei ekstremt saktegåande og hendingslause sidene som utgjer dei fyrste åtti prosentene av boka.Ashaman wrote:You said whooat?Eerath wrote:etter en litt skuffende "Lord of Chaos".
Hva leser du for tiden? II
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Har du lest ei Robert Jordan bok, Loki? Det er slik de fungerer
Jeg har noen sider igjen av Pierre Pevels "The Cardinal's Blades" - ei nokså kort fantasy bok som blander følelsen av Dumas' "De tre musketerer" + drager. Den har vært tålelig greit skrevet med noen flotte fektescener, og det er fascinerende å se hvordan han utnytter kapitellformatet for å gjøre boka lettlest (noe a lá de Dan Brown gjør, uten sammenligning forøvrig).
Etterpå skal jeg prøve meg på en fantasydebut kalt "Bitter Seeds" av Ian Tregilis (en kompis av GRRM). Jeg vet ikke så mye om hva boka handler om, men etter omslaget å dømme så er noen nazi-shenanigans og superhelter involvert. Me får sjå.
Jeg har noen sider igjen av Pierre Pevels "The Cardinal's Blades" - ei nokså kort fantasy bok som blander følelsen av Dumas' "De tre musketerer" + drager. Den har vært tålelig greit skrevet med noen flotte fektescener, og det er fascinerende å se hvordan han utnytter kapitellformatet for å gjøre boka lettlest (noe a lá de Dan Brown gjør, uten sammenligning forøvrig).
Etterpå skal jeg prøve meg på en fantasydebut kalt "Bitter Seeds" av Ian Tregilis (en kompis av GRRM). Jeg vet ikke så mye om hva boka handler om, men etter omslaget å dømme så er noen nazi-shenanigans og superhelter involvert. Me får sjå.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

"The Graveyard Book" av Neil Gaiman. For øyeblikket siste bok jeg kommer til å lese av ham - lyst å lese noe annet etter denne, nesten fælt å si det, men er bittelitt lei. Denne boka skal også akkompagnere meg i den siste eksamenslesningsperioden. Men fant ut når jeg var og lånte nevnte bok at biblioteket faktisk har hele Sandman-serien, så den blir lånt før de stenger for oppussing, så har jeg hele sommern å lese serien på!
Manbearpig
Hehe, sant. Men hadde bare så store forhåpninger til LoC da jeg hadde hørt så mye positivt om den. Derfor ble jeg ganske skuffa når det tok så utrolig lang tid før det skjedde noe i det hele tatt. Slutten er dog noe av det beste jeg har lest i serien til nå.Lothair Mantelar wrote:Har du lest ei Robert Jordan bok, Loki? Det er slik de fungerer![]()
"Why do we fall, sir?"
"So that we might better learn to pick ourselves up."
Det er ikkje slik dei andre fungerer. I dei fyrste fem og i sju (hugsar svært lite av åtte og ni) så var eg relativt underhaldt heile vegen. Med LoC kjeda eg meg meir eller mindre fram til dei putta Rand på boks.Lothair Mantelar wrote:Har du lest ei Robert Jordan bok, Loki? Det er slik de fungerer![]()
Klart, etter det var den betre enn nesten alt anna i serien, men det er knapt ein god nok grunn til å bruke så mange hundre sider på meh.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Å kalle ei hvilken som helst Robert Jordan bok for "god" blir som å si fortelle om favorittsangen din fra årets Eurovision finale: Den var sikkert fengende til tider, men det er ikke akkurat Beatles det er snakk om.
Og hvis du synes det skjer lite i LoC, så er det bare å glede seg til Crossroads of Twilight. Den boka er et pompøst mesterverk i hvordan å kvele en historie med detaljrikdom.
Og hvis du synes det skjer lite i LoC, så er det bare å glede seg til Crossroads of Twilight. Den boka er et pompøst mesterverk i hvordan å kvele en historie med detaljrikdom.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eg har lese Crossroads of Twilight. Den er den siste eg har lese i serien.
Og når i sju velsaltede helveter kalla eg ei Robert Jordan-bok god? O.o
Og når i sju velsaltede helveter kalla eg ei Robert Jordan-bok god? O.o
- Somme ungar!
Ro litt ned her no då!
Enig i at LoC er ei dårleg bok i byrjinga, og tek seg kraftig opp på slutten.
Og skjønnar godt at ein blir litt skuffa dersom ein har høyrd veldig mykje bra om boka på førehand.
Btw, er nett ferdig med LoC og kome litt ut i aCoS no, så skal ikkje sjå burt i frå at eg vil tenkje det same som Eerath når eg er ferdig med den...
Ro litt ned her no då!
Enig i at LoC er ei dårleg bok i byrjinga, og tek seg kraftig opp på slutten.
Og skjønnar godt at ein blir litt skuffa dersom ein har høyrd veldig mykje bra om boka på førehand.
Btw, er nett ferdig med LoC og kome litt ut i aCoS no, så skal ikkje sjå burt i frå at eg vil tenkje det same som Eerath når eg er ferdig med den...
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Sommerferie! Så hva leser man? Jo, pensum for fag jeg ikke tar, samt Harry Potter og Mysteriekammeret på spansk for å friske opp til kurset jeg skal ta i høst.
Sosialantropologiske refleksjoner: Fredrik Barth, "Andres Liv - Og Vårt Eget"
Føler meg litt flink, egentlig.
Hohoho, jeg avbrøt samtalen ^^
Sosialantropologiske refleksjoner: Fredrik Barth, "Andres Liv - Og Vårt Eget"
Føler meg litt flink, egentlig.
Hohoho, jeg avbrøt samtalen ^^
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Snart ferdig med "The Path of Daggers". Gikk usedvanlig fort til å være meg. Hadde forventet en kjedelig bok, men ble positivt overrasket.
Har lest noen rimelig dårlige "anmeldelser" av boka.
Regnet med det var 600 sider med politikk, men var jo bare noen få hundre sider med diplomatisk spill. Såpass må man regne med
Tar seg opp nå på slutten synes jeg.
Håper bare "Winter's Heart" havner i postkassa mi snart.
Har lest noen rimelig dårlige "anmeldelser" av boka.
Regnet med det var 600 sider med politikk, men var jo bare noen få hundre sider med diplomatisk spill. Såpass må man regne med
Håper bare "Winter's Heart" havner i postkassa mi snart.
"Why do we fall, sir?"
Har for tiden en etterlengtet pause fra fantasysjangeren. Leser right now "Panserhjerte" av min norske favorittforfatter, Jo Nesbø. Har sikkert nevnt det et par ganger for mye, men han er bare en genial forteller! I tillegg er han en ypperlig krim-forfatter. Må bare oppleves for å forstå hva jeg mener
Utover det sitter en her i Tønsberg og vurderer å lese hele WoT-serien på nytt, alt på engelsk denne gangen. Er det å anbefale?
Utover det sitter en her i Tønsberg og vurderer å lese hele WoT-serien på nytt, alt på engelsk denne gangen. Er det å anbefale?
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Indeed! Er det eg held på med no, og har ikkje angra eit sekund.Shallis wrote:JA..!TamalThor wrote: Utover det sitter en her i Tønsberg og vurderer å lese hele WoT-serien på nytt, alt på engelsk denne gangen. Er det å anbefale?
Dessutan kostar pocketbøkane 99,-/stk på diverse bokbutikkar på nett, så er relativt billig å eige heile serien sjølv!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere