Film av Tidshjulet?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Syns du de skal lage film av Tidshjulet?

Ja
66
65%
Nei
35
35%

Total votes: 101

Merrilin
Hengiven
Hengiven

Post by Merrilin »

Må innrømme jeg også lever i håpet!
Som det stod i den linken du postet, stod det at "oppfølgerne" fra LOTR har vært så som så, men klarer likevel ikke legge fra meg at WOT er større enn både Eragon og Den Gylne Kompass og forhåpentligvis blir det da lagt litt mer arbeid ned i det.
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Vel harry potter 7 deles i to så hvorfor kan ikke de bøkene (altså de fleste) som har for mye innhold i gjøre det samme? det hadde jo vært en god løsning...
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Merrilin
Hengiven
Hengiven

Post by Merrilin »

Kjapt regnestykke;

WoT har, når "A Memory of Light" er gitt ut, 14 bøker. Uten at jeg har bøkene fremfor meg, gjør eg kun ett grovt overslag, samt runder ned, og sier 5 bøker er store nok til å kunne lage to filmer av. Dette vil si 14 + 5=19.
Det du da foreslår, er at det lages 19(!) WoT-filmer.. Realistisk? I beg to differ...
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Merrilin wrote:Kjapt regnestykke;

WoT har, når "A Memory of Light" er gitt ut, 14 bøker. Uten at jeg har bøkene fremfor meg, gjør eg kun ett grovt overslag, samt runder ned, og sier 5 bøker er store nok til å kunne lage to filmer av. Dette vil si 14 + 5=19.
Det du da foreslår, er at det lages 19(!) WoT-filmer.. Realistisk? I beg to differ...
Da vil jeg myyye heller ha tv-serie med 19 sesonger, det hadde vært herlig det ..! :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Merrilin
Hengiven
Hengiven

Post by Merrilin »

Mjaa.. Skeptisk til TV-serie jeg ass.. Føler TV-serie blir så sykt semi iforhold til film. Ta f eks Legend of the Seeker. Har ikke lest boka, men syntes ikke plotet var så altfor verst igrunn. Men serien var jo ekstremt middelmådig.
Ikke får man de beste skuespillerne, ikke får man de største budsjettene, ikke får man det beste av noe som helst igrunn.. (Sannsynligvis)

I tillegg blir det altfor oppstykket om man skal dele det inn i episoder etc.
Det jeg ser på som positivt med en TV-serie, er at man får mer spilletid, og mye større muligheter til å konsentrere seg om hele historien, POV's, side-plots etc etc.

Men nei, jeg velger helt klart film fremfor TV-serie, men dog TV-serie fremfor ingenting.. ;)
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Hvis HBO hadde tatt oppgaven, hadde ikke jeg vært redd.

Og det er det med WoT at det er så mange småting hele tiden, som har mye å si. Jeg er så redd de dropper mange viktige personer, kanskje de driter i hele Thom for eksempel, det ville vært mye mye verre..!
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Han får de ikke lov til å fjerne. Da vil jeg bli for deppa...
- William Wallace"
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Ja, men så er vi jo tilbake på the main problem. Ingen lever for alltid, og slettest ikke uten å eldes! Så da blir det jo litt fantasifullt å ønske for 19 sesonger etc. Akk, det ville vært en stor drøm komt i oppfyllelse! Bare teknologien advances, så kan det hende at vi lever til vi er 200, da ville dette ikke vært så utenkelig!
Film...jooo, hadde vært fin ting den ja. Bare ikke for kjente skuespillere, føler det egentlig ødelegger....opplevelsen av selve historien, for man kobler bare sammen skuespillerne med andre filmer (jeg i alle fall). Det bør være noen som ser ut som personene beskrevet, og de blir jo bedre i forhold til å skuespille gjennom experience.
HBO er flinke med produktene sine ja, ser blant annet på True Blood :P
Det jeg er skeptisk til angående film, er jo at så mye kommer til å bli kuttet ut, noe som skjer med alle filmer, men i Tidshjulet spiller jo hver minste rolle kjempemye! Så jah..tegneserie? 3D etc? Kunne jo blitt bra, ta Beowulf (vet den ble spilt inn av ekte mennesker og gjort om til animerte greier, men dette kunne jo blitt ordnet med pc'n etterpå åssen de ser ut osv).
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Tv serie med 19. sesonger hadde vært konge. To sensonger i året hadde vært kos. :D
- William Wallace"
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Chiad wrote:Det jeg er skeptisk til angående film, er jo at så mye kommer til å bli kuttet ut, noe som skjer med alle filmer, men i Tidshjulet spiller jo hver minste rolle kjempemye!
Ehm... nei?

Kvar person som blir truffe blir beskrive inngåande, men me treng verkeleg ikkje vete kva som skjer på kvart eit vertshus og alle hoffintrigane millom folk som har kanskje har veksla eit ord med tenaren til Rand.

Berre i fyrsteboka er det fort 30 personar eg ville sett på som essensielle, og det er diverre ikkje til å unngå at nokre av dei blir kutta ut eller lagt mindre vekt på, så må heller handlingane og haldningane deira bli lagt til andre karakterar. Javisst ville det vere trist å miste fokus på Thom, men han har underhaldningspotensiale. Det er faktisk ikkje brått sikkert alle damene til Rand ville overlevd kutting, nettopp fordi dei ikkje skiljer seg nok ut. Eller dei ville spelt langt mindre rolle, om ikkje anna.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Mange av de mindre personene vil kanskje slåes sammen, og som Brækar sier: Kanskje Elayne og Min plutselig blir en og samme person ? :P Thom er typisk en person som kommer til å blir fjerna, kanskje også Lan. Jeg vil tro at mange av de som ikke får en større rolle før ut i sånn 8-10 bok, fort blir kutta ut, fordi de alltids kan introduseres igjen senere.
Merrilin
Hengiven
Hengiven

Post by Merrilin »

Jeg tviler sterkt på at Lan og Thom blir kuttet. De vil kanskje få en mindre rolle en hva de har i bøkene, men dette er jo interessante, spennende og underholdende personer som fenger lesere/seere, og jeg mener det rett og slett er dårlig å utelate disse totalt.
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Vist HBO får ansvaret tror jeg ikke de blir kuttet. Det virker som om HBO tar hensyn til det som kommer til å sje senere i serien.
- William Wallace"
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

elric wrote:Vist HBO får ansvaret tror jeg ikke de blir kuttet. Det virker som om HBO tar hensyn til det som kommer til å sje senere i serien.
Nei ikke hvis de lager serie, da kan man jo håpe de beholder et flertall av rollene, men i en film er det godt mulig.

Og Merrilin: Lan og Thom er vel ikke så veldig langt unna Tom Bombadil i Ringenes Herre. Personlig har jeg ikke så mye til overs for Lan, med unntak av forholdet mellom han og Nynaeve, men nå er det lenge siden jeg har lest de første bøkene. Det er vel egentlig hans glansdager, og for meg blir han bare mer og mer sta emo med barberblad mot håndleddet. Thom er jeg kjempeglad i, men han har ingen stor verdi for hovedplottet.
Merrilin
Hengiven
Hengiven

Post by Merrilin »

Shallis wrote: Og Merrilin: Lan og Thom er vel ikke så veldig langt unna Tom Bombadil i Ringenes Herre. Personlig har jeg ikke så mye til overs for Lan, med unntak av forholdet mellom han og Nynaeve, men nå er det lenge siden jeg har lest de første bøkene. Det er vel egentlig hans glansdager, og for meg blir han bare mer og mer sta emo med barberblad mot håndleddet. Thom er jeg kjempeglad i, men han har ingen stor verdi for hovedplottet.
Tør faktisk gå langt i å påstå jeg er uenig i første påstanden.
Tom Bombadil har 50(?) sider i FOTR hvor han er med, for så å fordufte 100%. Merrilin og Lan er om ikke sentrale, så i det minste semi-sentrale personer fra start til slutt i serien. De spiller betydelige roller der hvor de er med.

En annen ting er deres innflytelse på Rand, som er sentral.

Så nei, Thom Merrilin og al'Lan Mandragoran er langt mer sentrale i WoT en hva Tom Bombadil er i LOTR.
Men dette er jo som sagt i bøkene, hvor lett det er å overføre deres betydning til filmene, er jo en annen ting, men jeg mener like fullt det vil være feil å utelate disse personene.

Og angående Lan; jeg digger han. Han er generelt fet, og i tillegg gleder jeg meg til å finne ut hvordan ting ender for hans del. Mtp. Malkier, Isam, Moiraine, Nynaeve etc.
Last edited by Merrilin on Wed Jun 02, 2010 20:10, edited 1 time in total.
Post Reply