Hva leser du for tiden? II
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Mierin Eronaile
- Sitter

Hahaa, åja! Tenkte nesten at det var det du mente. Men det kunne jo hende at du visste om et torg jeg ikke visste om. Selv om jeg vil si at jeg er relativt kjent i oslo sentrum.
Ikke dårlig å komme seg fra Karl Johan til Youngstorget da. Da klarer du nok å finne Kirkegata.
...Forresten bør alle flytte til Oslo. Finfin by! (ikke like fin som London!)
Dette ble litt off topic kanskje, men holder på med samme boken fortsatt, så jeg har ikke noe annet å skrive enn at den er veldig spennende!
Ikke dårlig å komme seg fra Karl Johan til Youngstorget da. Da klarer du nok å finne Kirkegata.
...Forresten bør alle flytte til Oslo. Finfin by! (ikke like fin som London!)
Dette ble litt off topic kanskje, men holder på med samme boken fortsatt, så jeg har ikke noe annet å skrive enn at den er veldig spennende!
lolzi
For å gå tilbake til emnet, ja; Leser framleis "Panserhjerte". Fremdeles av Jo Nesbø. Det er en grei bok, til og med karakterisert som god, men ikke den desidert beste om Harry Hole. Allikevel å anbefale
Og så OT igjen... Grunnen til at jeg vet om Torggata kan deles i to. Én, jeg har vært på Folketeateret, fikk veibeskrivelse som gikk via Torggata. Mamma Mia er en finfin musikal på norsk
Og to, fikk gata nøyaktig beskrevet av ei i klassen for to uker siden, da vi hadde en tur til Oslo. Forbandt ikke de to beskrivelsene da, men nå derimot... 
Og så OT igjen... Grunnen til at jeg vet om Torggata kan deles i to. Én, jeg har vært på Folketeateret, fikk veibeskrivelse som gikk via Torggata. Mamma Mia er en finfin musikal på norsk
"Nobody tells us how to be men. We just are."
På bussen les eg "Valley of Fear", siste Sherlock Holmes-romanen. Når eg er ferdig med den har eg "berre" to novellesamlingar att, og så vil min snart-seks-år-lange-Sherlock Holmes-gjennomlesing vil vere slutt... Må sei at med enkelte små unntak er romanane langt betre enn novellene, men klart, eg har alltid føretrekt romanar over noveller, så... eg er kanskje ikkje heilt objektiv.
På sengekanten les eg for tida, ved sidan av ei tung med svært interessant tekstbok i komparativ mytologi, eit Asterix-album eg kjøpte brukt her ein dagen, "Mansions of the Gods", eit av dei få eg aldri har lese før. Som all anna klassisk Asterix er det såklart svært artig.
På sengekanten les eg for tida, ved sidan av ei tung med svært interessant tekstbok i komparativ mytologi, eit Asterix-album eg kjøpte brukt her ein dagen, "Mansions of the Gods", eit av dei få eg aldri har lese før. Som all anna klassisk Asterix er det såklart svært artig.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Mierin Eronaile
- Sitter

Les vanlegvis Asterix på norsk, ja, men det har dei forståeleg nok ikkje i eit biblioteksalg i Montreal. Originalfransk har dei derimot, men det forstår eg ikkje nok av til å kjøpe. :/
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Asterix er genialt. Bestefar pleide å lese det for meg da jeg var liten. ^_^
Tror kanskje jeg har sagt det før, men gidder ikke sjekke: Nå leser jeg Harry Potter y la Cámara Secreta (Mysteriekammeret), og må tilføye at den ikke er spesielt bra oversatt. De fleste av navnene på ting og personer er beholdt engelske, og selv om det gjør det litt lettere for meg å forstå blir noen av de småmorsomme detaljene borte da. Norsk oversettelse, derimot <3
Tror kanskje jeg har sagt det før, men gidder ikke sjekke: Nå leser jeg Harry Potter y la Cámara Secreta (Mysteriekammeret), og må tilføye at den ikke er spesielt bra oversatt. De fleste av navnene på ting og personer er beholdt engelske, og selv om det gjør det litt lettere for meg å forstå blir noen av de småmorsomme detaljene borte da. Norsk oversettelse, derimot <3
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Hva skal man lese i sommer? Hadde i utgangspunktet tre alternativer, tre bokserier jeg hadde lyst å lese/starte på i sommer. Men hva skjer når jeg kommer til biblioteket? Joda, alle tre seriene har sine to første bøker utlånt, og biblioteket stenger til lørdag for oppussing, og åpner ikke før i august, og ingen av bøkene har innleveringsfrist før stengningen (man kan låne over pausen, noe som var planen min). Hadde ikke ork til å se om det var noe annet jeg hadde lyst til å lese (gjort det før, og var ikke så mye der). Helt tomhendt gikk jeg dog ikke utfra biblioteket. Fikk lånt med meg hele Sandman-serien. Så har litt å lese i sommer. Har også funnet noen interessante bøker i bokhylla her hjemme, og har planer om å starte på Papillon straks. En bok om forbryteren Henri Charriere, virker spennende og lettlest. Så alt endte egentlig ganske ålreit alikevel!
Manbearpig
Men hva med gamle bøker? jeg synes de lukter enda bedreShallis wrote:Elsker lukten av nye bøker. Det morsomste er at de du gleder deg mest til lukter bestEerath wrote:Mmmmm... Fersk bok-lukt
Asphyxiate: Ulysses? I dare you. Vurderer å prøve meg på den i sommer, men da kan det hende planene mine om tjuvstart på pensumlesing går dukken.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Sommeren er tid for lett fordøyelige bøker med stor underholdningsverdi, ikke trykksaker som gjør at man får vondt i hodet av å lese den. Har ikke lest Ulysses, eller deler av den en gang, men ryktet taler ikke for at det blir sommerlektyren min i år. Står heller fast på allerede nevnte Papillon, også muligens "Vår Mann i Havana" av Graham Greene. Får se hva man orker. Litt lei lesing etter eksamensperioden merker jeg.
Manbearpig
Skal ha 9 ukers ferie i sommer jeg (pappa-perm er tingen), så blir nok en del lesing ja. Har bestilt hele "A song of ice and fire"-serien, samt første boken i "Shadows of the Apt" av Adrian Tchaikovsky. Må prøve å få lest litt i denne før jeg tar ferie, så jeg får kjøpt resten før jeg reiser (hvis den er interessant).
Vil ha godvær så jeg kan sløve på brygga på hytta i Kragerø. Lese og bli solbrent. Sommeren blir ikke helt den samme uten.
Vil ha godvær så jeg kan sløve på brygga på hytta i Kragerø. Lese og bli solbrent. Sommeren blir ikke helt den samme uten.
"Why do we fall, sir?"
"So that we might better learn to pick ourselves up."
"So that we might better learn to pick ourselves up."