Minst likte karakter?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lily
Hengiven
Hengiven

Post by Lily »

Jeg tror ikke det er mange som liker ham, egentlig. Jeg synes i hvert fall at han er en idiot. Skjønner godt hvordan du har det ;)
Aginor
Trollok
Trollok

Post by Aginor »

idiot er ikke forbokstaven engang. :D
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Nja. Irriterende nok som han er så har han alltid en ganske grei grunn for det han gjør. Ville tvilt på at de fleste ville ha tatt veldig ulike valg om de hadde vært i samme situasjon. Han prøver bare å gjøre det som er best for Elayne og Egwene. Han feiltolker ofte situasjoner, men da bare fordi han ikke har fått noen som helst informasjon fra de han prøver å beskytte. Stakkars. Han er visst forfulgt av dårlige valg.

En av mine største grunner for å misslike han er egentlig at han ødelegger for Egwene<3Rand-koblinga jeg liker så godt.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Aginor
Trollok
Trollok

Post by Aginor »

Det du sier gir mening Faile.
But i am blind to reason!
Det er vel kanskje de valgene han tar utifra den lille informasjonen han har som plager meg.

Litt offtopic - noen andre som er fascinert av de romantiske forholdene til de tre ta'veren? Jeg vet at jeg er det. o,O
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Mat og Tuon er egentlig greit. Ikke så mye på grunn av forholde dem i mellom, som hva forholdet dems kan komme til å bety for en allianse mellom Seanchan og Rand.

Rand og hans tre jenter liker jeg ikke i det hele tatt. Makan til sutrete arrogante jenter... Stae Avi liker jeg ikke. Det er ikke bare fordi hun er rar og Aiel at jeg ikke liker henne, det finnes mange Aieldamer jeg synes er spennende å lese om. Jeg liker ikke sengevarmer Min. Hun var grei i starten, men nå er hun bare like irriterende som de andre. Elayne er lille frøken snobb som forventer aaaltfor mye av folk rundt seg og er for glad i seg selv. Så jeg liker ikke henne heller.

Nei, jeg er en Rand<3Egwene fan. Og hvis ikke Egwene får Rand, så får a pokker meg ta Galad, som er en MYE mer interessant person å lese om.

EDIT: Og sorry ruskete språk. Jeg har ikke sovet på noe som føles ut som en evighet...

Perrin og Faile. Hva skal jeg si. Litt elsk/hat på den dama der. Hun er seriens største tøffelpisker og bitch, men på en annen side liker jeg henne også. Hun har bein i nesa på et vis som skiller seg litt ut fra de andre. Pluss at hun ikke har spesielle krefter eller rang hun benytter seg av som alle de andre kvinnfolka har. Joda, hun er av den kongelige familien i Saldaea, men dette er liksom ikke noe hun dytter forran seg slik Elayne gjør.

I min gjenlesning av tDR kom jeg på hvorfor jeg likte Faile i utgangspunktet. Hun er fanken kul til tider! ^^ Også har hun uten tvil den mest sexy mannen...
Lily
Hengiven
Hengiven

Post by Lily »

Jeg vet ikke om jeg synes at han alltid tar de beste valgene. Det jeg har mest i mot ham er at han ikke tror på det Egwene sier angående Morgase. Gawyn tror jo fremdeles at Rand har drept henne! Han burde forstått at det Egwene sa var sannheten. Dessuten vil han jo gifte seg med dama, da trengs det litt tillit.

Riktignok er dette den delen av serien det er lengst siden jeg har lest, og det kan godt hende at jeg ikke husker enkelte detaljer.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Gawyn har vel ellers generelt sett på Egwene som ei stakkars søt liten hjelpesløs jente som ikke klarer noen ting og er fanget av de skumle Aes Sedaiene? For meg utstråler ikke det så veldig mye tillit eller intellligens på noen måte. Det er jo tydelig at han ikke kjenner henne :P Han er en dott.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Lily
Hengiven
Hengiven

Post by Lily »

Lieungh wrote:Han er en dott.
Jeg synes dette er en veldig bra oppsummering av Gawyn ;)
TamalThor
Asha’man
Asha’man

Post by TamalThor »

Nå synes jeg "vi" kan slutte å rakke ned på Gawyn. Han kan riktignok være irriterende ullhodet til tider, men min oppfatning er at han gjør så godt han kan for å hjelpe de han er glad i. Hvem har vel ikke hørt om blind kjærlighet? :roll: Også er han jo ikke akkurat en vanlig fyr på gata heller da, så han er kanskje ikke særlig vant med å måtte tolke folk og utsagn på egenhånd..!

Sånn! Ihvertfall noen motargumenter. Har fulgt med på denne diskusjonen, og fant endelig ut at noen burde tale for han og ikke bare imot. Og fyr løs mot ham! Jeg skal argumentere for ham så det holder! :P
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Gawyn er kjekk da! :) Selv om han ikke er like kjekk som Galad. Det er jo positivt. Også er han flink til å sloss. Selv om han ikke er like flink til å sloss som Galad.
lolzi
Ashaman
M&#8217;hael
M&#8217;hael

Post by Ashaman »

Men, er Galad noe bedre da? (Bortsett fra looks.)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

De tar feil avgjørelser begge to. Sånn sett er de veldig like. Men de tar avgjørelsene på veldig forskjellig grunnlag. Galad fordi han er overbevist om at det er det rette å gjøre, Gawyn fordi han prøver å gjøre ting som hjelper de han er glad i.

Jeg har veldig sympatier med Galad. Mammaen hans forsvant da han var liten. Det var noe aielene nevnte at hun aldri kunne tilgi seg for, og at hun ofte snakket om han i starten. Også dør faren hans ikke sånn altformange år etter. Han står jo strengt tatt helt alene igjen, med bare hans halvsøsken(hvorav hun ene misliker han strekt) til å gi han en tilhørighet. Jeg synes ikke det er rart at han ble med hvitkappene, gitt hans situasjon. Selv Galad er ikke en stein, og trenger å føle at han hører til et sted.

Gawyn har jeg hatt det litt verre med å like, men nå som jeg leser serien igjen så prøver jeg å legge godvilja til. Han er ikke så ille. Hvorfor skulle han støtte Amyrlinen som hadde tryllet bort søsteren hans og hun han var forelska i? Hvorfor skulle han ikke angripe de han anså som opprørere som prøvde å befri en, som han så det, lovlig avsatt amyrlin? Og av alle aes sedaier så er det vel ikke så rart at han er trofast mot den av dem han har vokst opp med å ha i nærheten, en som han er siker på at aldri vil skade søsteren hans hvertfall.

Jeg har ikke egentlig størt imot dem, bortsett fra at jeg jamrer meg over teite valg de gjør innimellom. Og jeg gleder meg faktisk til å lese om Galad-Berelain koblinga. Selvom jeg ikke er så stor fan av hu...
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Hehe, joda. Det er gode grunner for alle de smådumme valgene de tar, men det er fortsatt veldig irriterende å lese om. Gawyn er så forbanna edel og rett fram at det gjør litt vondt å lese om. Klarer ikke å relatere til ham så veldig. Oooog, derfor er han en av de jeg liker minst. Det er forsåvidt veldig fint å ha en sånn karakter som er litt på "feil" side uten å være ond, men han kunne vært litt smartere og mer ... ekte?
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Hehe! Liker at man drar inn utseende når man diskuterer om en litterær karakter er likbar eller ikke!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Lily
Hengiven
Hengiven

Post by Lily »

Moghedien wrote:Hehe! Liker at man drar inn utseende når man diskuterer om en litterær karakter er likbar eller ikke!
Vi er skikkelig dype, er vi ikke? :P

Jada, mange gode argumenter for at Gawyn ikke er så ille. Jeg bare forteller meg selv at han er et menneske, og derfor er nødt til å gjøre dumme, dumme feil.
Post Reply