Den allsidige sportstråden ønskes lykke til!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Eerath wrote:Jeg synes det er altfor lite kurong på TV. Ingen andre som mener det?
Kurong kunne vi godt hatt mer av. :lol:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jeg bare venter på når nordmenn får øynene opp for hvor fantastisk publikumssport rugby er. Til nå har jeg sett at det er blitt vist en kamp på tv2sumo(også vist på tv2 sport), forøvrig norge-danmark uten for høyt nivå, men kun små klipp på vanlige kanaler.

Greit nok at det er en sær sport hertillands, men det er vanvittig artigt å se på! :D Tar litt tid for å forstå reglene, etter det kan jeg love dere at fotball blir kjedelig å se på iforhold.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

[quote=""Henry Blaha"]"Rugby is a beastly game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by beasts; football is a beastly game played by beasts."[/quote]
Oscar Wilde wrote:"Rugby is a good occasion for keeping thirty bullies far from the center of the city."
Nick England, on trying to stop Phil Horrocks-Taylor wrote:"Every time I went to tackle him, Horrocks went one way, Taylor went the other, and all I got was the bloody hyphen."
Bilklistremerke wrote:"Rugby is played by men with oddly shaped balls."
Mottoet til the All-Blacks wrote:"Subdue and penetrate."

Hentet fra denne sida.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Pleasure without protection, we’ll ruck you 'til you scrum. :wink:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Så Irland-Skottland og Frankrike-England på pub i Edinburgh i helga. Artig å høre hvordan det var like høy jubel når Frankrike scora som når Skottland gjorde det. :P

Ellers er jeg litt skeptisk til rubgy som tilskuersport. Blir litt for stakkato for min smak. Selv om jeg er klar over at det rett og slett kan skyldes uvitenhet og mangel på erfaring fra min side. Som vanlig. ;)

Ellers er det godt å se at Tippeligaen er i gang igjen, selv om Molde har hatt en kjip start og Rosenborg bare har gjort det sånn passe bra.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Hm. Rugby er kanskje litt for stakato til tider for publikum ja. Men det er som regel ikke noe problem for de som er litt inne i sporten, for da sitter man bare spent og venter på neste trekk. Er jo etter en stopp at taktikk osv slår ut. ^^

Hehe. Er nok ikke uvanlig at Skottland og England jubler for absolutt alle andre lang enn hverandre. Men naborivalisering er jo langt ifra noe ukjent fenomen. Er vel bare i ESC at man stemmer frem og gleder seg over seieren til naboene sine :roll:
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jeg kan liksom ikke fatte at ingen av mannfolka her har laga en egen VMtråd ennå! :o

Selv sitter jeg og hører på p3 hele dagen mens jeg er på jobb, og på slutten av dagen og på veien hjem så er går det i FK Fotball, eller noe slikt. Så for en gangs skyld så har jeg faktisk fått med meg noe om fotball :P

Så folkens. Hva synes dere så langt? Hvem er favorittene, beste målet så langt osv... ?
Eerath
Hengiven
Hengiven

Post by Eerath »

Er egentlig ikke spesielt begeistret for fotball jeg. Som nevnt tidligere i tråden mener jeg det skulle vært langt mer fokus på kurong. Evt orientering med promille.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Merrilin
Hengiven
Hengiven

Post by Merrilin »

Må jo bare si jeg applauderer til jenta(dama?) som faktisk presterer å bli den første til å kommentere VM i fotball på forumet :) Well done, og stor stjerne i boka fail :) OG pluss i margen :p

Etter hvor "sportsfritt" dette forumet er, tenkte jeg heller at jeg skulle benytte andre plasser til å få ut alt jeg tenker på VM.

Men jeg er alltid standhaftig tilhenger av Argentina og Nederland, og i år ser det endelig ut til at jeg kan få litt igjen for det ! Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!

Når det kommer til inntrykket av VM, har jeg litt delte meninger. Selvsagt flott og fint at det arrangeres i Afrika og slike ting, nye kulturer i fotball, men får likevel ikke helt VM-stemningen når man ikke hører tilhengerne, kun en irriterende lyd ikke veldig ulikt en vepsesverm. Menmen, VM er VM, dødsgøy og spennende :)

Oooog, når jeg leser at det burde vært med fokus på kurong og orientering(på tv går jeg utifra du mener) håper jeg du spøker..?
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Fotball bryr meg like mye som en skilpadde bryr seg om sjokoladeis...
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eerath
Hengiven
Hengiven

Post by Eerath »

Syrlig og sarkastisk den der med skilpadda og isen. Sånt liker vi.

Ang. mine ønsker om mer blest rundt kurong og orientering med promille; jo, det har vært ment som en spøk.

Fotball er dog like interessant som å se maling tørke. Sånn jevnt over ihvertfall.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Jeg har faktisk fått øynene litt opp for fotballverdenen. Ikke fordi fotball er noe spesielt i seg selv, men _fenomenet_ er utrolig fascinerende. Å se på politiske rammer rundt verdenscupen er også kjempespennenede. Så jeg koser meg, leker at jeg er på sosialantropologisk feltstudium, og betrakter fotballmanien på en armlengdes avstand.

Fotballspillere og fotballfansen er merkelige dyr.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Merrilin
Hengiven
Hengiven

Post by Merrilin »

I'm surrounded by idiots..
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Hadde glemt at vi hadde en sportstråd, var på vei til å starte en VMtråd, men gidder ikke det da.

Jeg er veldig glad i fotball, men har aldri vært spesielt stor fan av å se på fotball på TV. Det kan fort bli kjedelig. Fotballkamper live er en annen ting, der kan kjedelige kamper bli ytterst morsomme. Men med VM (og EM) blir det litt anderledes. Ved andre anledninger slår jeg av en like kjedelig kamp som Algerie-Slovenia (0-1), men ikke nå. Satt og så hele kampen. Kjedelig, men det er VM.

Fotballen i seg selv har vært opp-og-ned i løpet av VM. Fra morsomme, interessante og oppildnende kamper, til relativt innholdsløse og kjedelige kamper (som overnevnte kamp). Første runde ble preget av nervøse lag, med unntak av noen (feks Argentina og Tyskland), mens det har tatt seg opp etterhvert, og særlig nå i tredje runde virker det som om lagene har "funnet formen", kampene blir gradvis mer morsomme å se på.

Av favoritter har jeg tippet at finalen vil stå mellom Argentina og Spania. Selv om Spania har haltet litt, så har de stort sett eid kampene sine, og tror at når de får ekstra sjvung på angrepet så kan de bli virkelig gode. Argentina er vel eneste laget som har innfridd, men også der er det litt usikkert - forsvaret er et spørsmålstegn når de virkelig gode lagene spiller mot dem. Men de har såpass stor slagkraft framover, at jeg tror de er kapable til å score flere mål enn de slipper inn (banalt sagt, men korrekt likevel).

Jeg tippet før VM England som bronsevinnere, men er usikker nå. Tror den heller står mellom Tyskland, Brasil, Portugal eller Nederland. England har virkelig haltet, og karret seg til åttendelsfinale, selv om man i ettertid må innrømme at det var fortjent (uheldig uavgjort mot USA bl.a.), men laget virker ikke godt nok i praksis til å nå langt. Og de møter Tyskland i 8.delsfinalen, og tror Tyskland har bedre målteft enn England, og går videre derfra.

Av personlige favoritter har jeg USA. "Forelsket" meg i dem under VM i 2002 (Japan og Sør-Korea), hvor de røk urettferdig mo senere tapende finalist Tyskland i kvartfinalen (eller åttendelsfinalen, husker litt dårlig). På den ene siden vil jeg ikke at USA skal gjøre det bra, fordi vil ikke at USA skal bli dominerende i nok en sport/idrett, men har på en merkelig måte sansen for dem - er gode, men underdogs. En annen personlig favoritt er Sveits. De er også gode, men aldri gode nok til å gjøre et stort inntrykk, og blir som oftest avfeid av de fleste, men de imponerer ofte i kvaliken.

Overaskelsesmomentet er hittils Uruguay. Klart de har to gode spisser, men Norge spilte jo uavgjort mot dem i fjor eller for to år siden, og de har ikke det helt store laget helhetlig sett. Så det er moro å se dem videre, og tror de kan slå Sør-Korea og da gå til kvartfinalen. Andre morsomme overaskelser er Chile og Paraguay. Sør-Amerika har mange gode lag med i år!

Av negative overaskelser kommer man egentlig ikke utenom Frankrike. Så pinlig dårlig fra finalisten fra forrige VM. Så mye tull og tøys rundt laget at det er bare teit. Også Italia og England har skuffet, men de har enten gått videre (ENG) eller så tror jeg de karrer seg videre (ITA).

Sånn er altså den personlige ståa nå etter at halvparten av gruppene er ferdige.

VM i fotball er GØYGØYGØYGØYGØY! (Og en anelse slitsomt)
Manbearpig
TamalThor
Asha’man
Asha’man

Post by TamalThor »

Merrilin wrote:Oooog, når jeg leser at det burde vært med fokus på kurong og orientering(på tv går jeg utifra du mener) håper jeg du spøker..?
Promille-orientering hadde jo faktisk vært moro å se på tv! :P Kanskje som fredagsunderholdning, med pengepremier og slikt... :lol: Erstatteren for Wipeout :)

Men når det kommer til fotball... Bryr meg like mye om VM i fotball som en isbjørn bryr seg om pingviner. Når det er sagt, så har jeg medfølelse overfor Frankrike, punktum.
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Post Reply