Lothair Mantelar wrote:
Scenen er i og for seg grei nok hvis det ikke så ut som om Perrin hadde sett seg grundig lei på et tre og ville hjem til mamma for å sutre litt. Ikke at jeg husker hva dette skal forestille - men så husker jeg heller ingenting annet fra CoT heller
Dette er jo en av de viktigste scenene i boka, da Perrin kaster bort øksa og velger hammeren i steden, fordi han begynner å bli for glad i å bruke den...
Jeg syns faktisk det var en fin forside, og kjenner igjen stemningen jeg husker fra scenen.
Jeg synes egentlig den var fin, jeg. Selv om jeg også må si meg enig i deler av kritikken fra Lotta. Øksa er tegnet litt rart, og stilen er litt for tegneserieaktig (selv om jeg synes den er fin sånn generelt sett). Allikevel. Den er ikke feil. Perrin ser i det minste ut netsen sånn jeg forestiller meg ham, bortsett fra at han kanskje ville hatt på seg en langermet genser/jakke/overdelting i stedet for den fillete avrevne greia der, og det er jo bra.
Bildet er jo greit nok det. Blyantstrekene synes litt for godt etter min smak, men jeg må innrømme at det gir hele scenen et spesielt preg. Når det er sagt, kunne vedkommende godt ha gjort litt mer ut av dette. Det er jo tross alt (som Shallis sa) en av de viktigste scenene i boka! Perrin kunne jo for eksempel ha båret på hammeren, for å vise enda mer til handlingen.
Liker Perrin med den lutende holdninga - synes det passer bra til ham som karakter Må også si at jeg likte hvordan øksa er blitt tegnet.
Var det fordi han begynte å like å bruke øksen da? Jeg trodde ikke han noen gang begynte å like det, bare hatet det for mye til å bruke den mer. Dette er jeg ikke sikker på altså. Tross alt en stund sidne jeg leste den. Jeg kan bare ikke huske at han noen gang ble glad i å bruke den.
den bevisste delen av ham hatet det vel alltid, men han hadde vel i det minste en episode hvor han blir helt rasende og glemmer seg selv i det han går berserk med øksa på en eller annen slagmark før han klarer å kontrollere seg selv. Var det Dumai's Wells, kanskje? Eller husker jeg helt feil?
Vel. Han liker ikke følelsene han får av å bruke øksa, blir redd for den delen seg, og kaster den symbolsk fra seg for å ikke bli gal. Yay! Perrin er så bra
Likte ikke e-book coveret til EotW.
DR coveret, ble litt kjedelig, men forsatt bedre enn sweets.
Ellers var de andre bra. Bilde av Moi var konge. Syntes coveret av Nyn og Lan var stillig, selvom det er ikke akkurat slik jeg ser for meg Lan.. Coveret av Asha'manene var bra.
Coveret av Mat hadde vært dritbra, hadde man ikke trengt ravnene og spydet for å se hvem det var..
Før dette skjedde hadde han jo også brukt den øksa til å kutte av noen kroppsdeler på noen aieler utenfor kampen. Så vidt jeg husker var det det som fikk det til å renne over.
Synes dette er et helt greit cover. Fargene og stemningen passer ganske bra.
Synes at forsiden prøver å være langt mer følelsesladd/emosjonell enn det kunstneren klarer å få fram. Hovedideen er god, men tror at den kunne ha blitt gjort enda bedre. Allikevel klarer den (for min del) å fremstille en scene i boka ganske så greit, og i hvertfall jeg skjønner godt hvilken scene det er, og det er fint.
Hm. For min del var dette et helt kurrant motiv, da det stort sett ikke skjer noe som helst i den boka der. Er enig i at dimensjonen på øksa blir ganske så feil, men jeg reagerer ikke på noe annet med den øksa heller. Den blir jo beskrevet i boka, men litt kunstnerisk frihet må man jo få ta seg(og i forhold til Sweet så er jo dette fanatisk korrekt..)
Og for å være helt ærlig så er dette en av de bedre tegningene jeg har sett av Perrin. (selvom jeg faktisk ikke hater Sweets utgave på forsia av tDR ) Han står jo med ryggen til, men holdninga stemmer ganske bra, og jeg synes også at det beskriver godt hvilke følelser han selv tusla rundt med i den scenen.
Mye bedre enn grettenLan og guppypåberoligendeNyn. Og seilerRand. Og de fleste av Sweet sine forsider...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Enig i at Rand ser litt liten og jålete ut her. Men Semirhage(jeg antar det er henne?) er råtøff! Min(?) ser for søt ut. Æsj. Sammenligna med Sweet sin svært håpeløse sak, så er jo dette her mer enn godkjent
Og helt ærlig et av de tøffeste bildene jeg har sett av Semirhage!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Min så litt ut som ei dokke, etter min mening vel å merke. Men jeg må si at det ikke helt var slik jeg så for meg Semirhage, men bra skildring allikevel. Rand var, som sagt, for spinkel. Men alt i alt er disse E-book coverene ganske greie.