Ranger
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
kulene mine er borte!!!
*gråte*
(men jeg er jo fremdeles Aes Sedai da, selvom jeg er black ajah, jeg mener, ingen kaller ceres for yellow ajah og tar fra henne kulene hennes!!!)
*svak protest med hånden i været*
(men jeg er jo fremdeles Aes Sedai da, selvom jeg er black ajah, jeg mener, ingen kaller ceres for yellow ajah og tar fra henne kulene hennes!!!)
*svak protest med hånden i været*
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Jeg må si at jeg ikke helt skjønner rangordningen her...for mørkefrendene ville det vært logisk hvis det så slik ut (mulig spoiler?)
Spoiler
1 kule-Mørkefrende
2 kuler- trollok
3 kuler-grå mann
4 kuler-myrdraal
5 kuler-dreadlord (husker ikke hva de heter på norsk, folk som kan lede og som har gått over til skyggen. På en måte svart asha'man.)
2 kuler- trollok
3 kuler-grå mann
4 kuler-myrdraal
5 kuler-dreadlord (husker ikke hva de heter på norsk, folk som kan lede og som har gått over til skyggen. På en måte svart asha'man.)
De lot meg ikke beholde min fine spoilerbefengte signatur...Bah!
Jeg skal få den tilbake!
En gang...helt sikkert...
ja...
Jeg skal få den tilbake!
ja...
Trur dette er meir naturleg:
Edit: List-funksjonen var visst ikkje godven med spoiler-funksjonen...
Spoiler
1. Trollok
2. Mørkefrende
3. Svart Asha'man
4. Fortapt
5. Nae'blis
Eventuelt at trollok og mørkefrende hadde bytta plass.
2. Mørkefrende
3. Svart Asha'man
4. Fortapt
5. Nae'blis
Eventuelt at trollok og mørkefrende hadde bytta plass.
Last edited by Torbjørn on Sat Nov 05, 2005 16:50, edited 1 time in total.
Jeg ville hold på mitt fordi:
Spoiler
Mørkefrender blir ofte trollok fôr, den finnes bare èn Nae'blis/13 fortapte. Dessuten sier Rand at Asha'man betyr "A guardian, but just not anny guardian. A guardian for all that is right, one who fights for the light and justice" eller noe i den duren... Derfor ville det vært ulogisk/umulig å være en asha'man som kjemper for skyggen og ikke mot den...
Jeg skal få den tilbake!
ja...
Jeg skal få den tilbake!
ja...
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Litt vanskelig det der...Asha'manene har jo bare 3 grader og ikke noe mer indeling en det
Det hvite tårnet har jo sine Ahjaer, og der har alle mørkefrendene dannet sin egen Ahja... Aes Sedaiene har 3 grader (novice, accepted, Aes Seadai) og 7 inndelinger (ahjaene).
Asha'manene har bare 3 grader, ingen inndelinger...
Spoiler
(bortsett fra de titlene som Taim deler ut i øst og vest da...)
Asha'manene har bare 3 grader, ingen inndelinger...
Jeg skal få den tilbake!
ja...
Jeg skal få den tilbake!
ja...
Det er riktig at tydinga av asha'man er positiv, men kor mange snakker det gamle tungemålet idag? Kor mange veit kva det betyr? Det er riktignok ein del som kan noko, men det er ikkje allmenn kunnskap. Og dei fleste ser vel framleis på svart ajah som alles tjenarar, sjølv om dei er mørkefrendar.
Ein kunne kanskje ha byta det ut med Dreadlord (hugser ikkje kva det heiter på norsk...). Det hadde iallfall vore eit alternativ.
Og den øverste rangen er tydelegvis reservert for berre ein person (jfr. Ceres, som er Amyrlin). Den nest øverste for ei lite gruppe (t.d. Sittarar). Difor vert det feil å ha Dreadlord som øverste rang.
Ein kunne kanskje ha byta det ut med Dreadlord (hugser ikkje kva det heiter på norsk...). Det hadde iallfall vore eit alternativ.
Og den øverste rangen er tydelegvis reservert for berre ein person (jfr. Ceres, som er Amyrlin). Den nest øverste for ei lite gruppe (t.d. Sittarar). Difor vert det feil å ha Dreadlord som øverste rang.