Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:Jaja, jeg får trøste meg med at Brita Møyseth Engseth eller hva det nå er hun heter, ikke liker seria heller... :roll:
Har faktisk lese ein artikkel eg meinar bestemt var skreve av henne der ho lovpriste dagens tv-serie-utvikling i forhald til Hollywoods retning med sine filmar.

Det er rett nok tre-fire år sidan eg leste den, men, men...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Som du sa: Men men...

Uansett: Beste seriene som går på TV i Norge nå for tida, er Dr. Quinn og MacGyver (du vet du har for lite å gjøre når du ser på disse seriene :roll: ).
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote: Uansett: Beste seriene som går på TV i Norge nå for tida, er Dr. Quinn og MacGyver (du vet du har for lite å gjøre når du ser på disse seriene :roll: ).
Hehehehe, ja... eg søv på den tida av døgnet vanlegvis, eg. Men Mac'ern er så klart bra, Quinn har eg sett for lite på til å meir enn ane kvaliteten.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Leste forresten på vg-forumet at Lost-resigøren jobber etter en plan for 5-6 sesonger :shock:
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Hvis det er sant så er det ting som tyder på at han har "solgt" seg. Tviler på at jeg kommer til å følge noe særlig med videre da.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Treveler wrote:Hvis det er sant så er det ting som tyder på at han har "solgt" seg. Tviler på at jeg kommer til å følge noe særlig med videre da.
jævla hore lzzm dah... :P

sorry.. jeg bare måtte :oops:
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Helt greit det du. Skulle du vurdere å gå ned samme løype så har jeg en rosa, spraglete dress med matchene sko og flosshatt i skapet. Tusenlappene ville kommet flygende vår vei! :D
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

har faktisk vurdert det. ;)

JA, jeg trenger penger. :P
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

:wink:
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Treveler wrote:Hvis det er sant så er det ting som tyder på at han har "solgt" seg. Tviler på at jeg kommer til å følge noe særlig med videre da.
Kvifor det? Det kan då bli bra sjølv om han måtte forsøke pumpe penger ut av det. Dersom kvaliteten byrjar synke kan du sjølvfølgjeleg gi deg, men å trekke den konklusjonen før du har sett prov på at det faktisk blir slik er vel ein anelse arrogant?
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Serien var tiltenkt å vare i 1 maks 2 sesonger. Det er med andre ord en tanke og en mening med det som skjer på øyen og den skulle bli fortalt i løpet av maks 44 episoder. Det er vel også grunn til å tro at de hadde klart et "svar" som ville forklart det meste av hva som skjer.

Med tanke på hvor lite som faktisk skjer i hver episode så sier det seg selv at historielinjen ikke kan dras ut så mye lengre enn hva den var tiltenkt. Da må man komme opp med noe nytt som skal skje og det opprinnelige "budskapet" vil bare bli oversett. Er stygt redd for at denne serien kommer til å bli ødelagt visst de strekker den ut over 5-6 sesonger.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Treveler wrote:Med tanke på hvor lite som faktisk skjer i hver episode så sier det seg selv at historielinjen ikke kan dras ut så mye lengre enn hva den var tiltenkt.
Du har tydeligvis ikke sett samme serie som oss andre? Det skjer da ting i alle episodene. Både på øya og i flashbacksene... Muligens en episode jeg har vært bittelitt skuffet over (husker ikke hvem), men det var heller ikke mye.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Tror vi har sett den samme serien. Den jeg så heter "lost" og handler om en gruppe folk som strander å en øy etter en flystyrt. Og nei, det skjer faktisk ikke særlig mye i hver episode. Hvor lang tid brukte de på å åpne luken? 7-8 episoder?

Jeg er langt fra den første som påpeker dette.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Treveler wrote:Tror vi har sett den samme serien. Den jeg så heter "lost" og handler om en gruppe folk som strander å en øy etter en flystyrt. Og nei, det skjer faktisk ikke særlig mye i hver episode. Hvor lang tid brukte de på å åpne luken? 7-8 episoder?

Jeg er langt fra den første som påpeker dette.
Som Locke sa; hele serien dreier seg om den luka. Alt leder til den.
Skjer mange ting på veien til dette målet. Folk dør, baby blir født, uventede kjærestepar, inntrengere som er ute etter gutten. + At vi hver episode får vite litt mer om hver persons bakgrunn, noe som er et av de beste aspektene ved serien.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Redd for, ja, det er då eg òg, men du kan då ikkje vere sikker på det før du har sett sjølv!
Locked