Tysk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Tysk er utrolig kult. Jeg er så glad for at jeg lærte skikkelig tysk på skolen. Tysk er det største språket i Europa, det mest utbredte språket på internett etter engelsk, Tyskland er det landet det utkommer flest bøker i i verden og er et veldig spennende filmland. Man får tilgang til et ufattelig stort kulturområde hvis man kan tysk. I tillegg er sjansen til en bra jobb mye større, siden Tyskland er ikke bare Norges, men alle europeiske lands største handelspartner.
Eg må forsøke oversette setningen til tysk og pugge den utenat. (Det fullstendige sitatet er "I cannot believe I speak this language... every word is like an execution!")Wolfbrother wrote:Jeg legger meg flat for Cavaldi, en smart mann uten tvil.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kjem jo litt an på lærerens personlegheit og dagshumør?
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Hm. Sånn, dersom læreren er ein run-of-the-mill-fyr, så ville eg turt å ta sjansen på det dersom eg hadde 3, 4 eller 5. Har du 6 blir det for risikabelt og tilsynelatende uekte, har du 2 blir det litt vel frekt, kanskje. Har du 3 er det sjølvironisk, har du 4 er det vittig og har du 5 er det sjarmerende. 
-
Ayreon
- Asha’man

Den setningen må du poste!!Loki wrote:Eg må forsøke oversette setningen til tysk og pugge den utenat. (Det fullstendige sitatet er "I cannot believe I speak this language... every word is like an execution!")Wolfbrother wrote:Jeg legger meg flat for Cavaldi, en smart mann uten tvil.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Ein online translator gav meg:
Ich kann nicht glauben, daß ich diese Sprache spreche... jedes Wort ist wie eine Durchführung!
Ich kann nicht glauben, daß ich diese Sprache spreche... jedes Wort ist wie eine Durchführung!
-
Damien Frost
- Sitter

-
Damien Frost
- Sitter

Takk, stussa på den sjølv, innser jo no at "execution" så klart betyr meir enn henrettelse på engelsk og at dette vil forvirre denne typen webtranslators.