Bornhald
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Taraisilwèn
- Hengiven

Bornhald
Hva er egentlig oppdraget til Bornhald, hvem er mennene hans?
Jeg er kanksje treig men har ikke helt forstått hva de driver med...
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
~Mat Cauthon
Re: Bornhald
Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, fint om du kan forklare litt nærmereTaraisilwèn wrote:Hva er egentlig oppdraget til Bornhald, hvem er mennene hans?
Hvor langt har du lest i serien? (så vi ikke gir deg noen ødeleggende spoilere!)
-
Taraisilwèn
- Hengiven

Det var litt vanskelig å formulere spørsmålet, er faktisk ikke helt sikker på hva jeg lurer på...
Jeg nærmer meg litt slutten av TGH, Rand er i Cairihen og har nettopp unsluppet trollock.
Jeg er bare ikke 100 % sikker på hva Bornhald var ment til å gjøre først (eller trodde) og hva det viste seg han skulle gjøre.
*enda vanskeligere å formulere spørsmålet*
Først trodde jeg han kom til en forlatt by, men slik var det jo ikke - mennesker var bare drept der? Disse "questioners", hvem er de egentlig?
Jeg forstår jo litt av de som foregår, men prøver kanskje å forstår mer enn jeg trenger/skal.
Uff hva har jeg rotet meg inn i nå? Kanskje bare glemme hele spørsmålet, siden jeg ikke er sikker på hva det er...

Jeg nærmer meg litt slutten av TGH, Rand er i Cairihen og har nettopp unsluppet trollock.
Jeg er bare ikke 100 % sikker på hva Bornhald var ment til å gjøre først (eller trodde) og hva det viste seg han skulle gjøre.
*enda vanskeligere å formulere spørsmålet*
Først trodde jeg han kom til en forlatt by, men slik var det jo ikke - mennesker var bare drept der? Disse "questioners", hvem er de egentlig?
Jeg forstår jo litt av de som foregår, men prøver kanskje å forstår mer enn jeg trenger/skal.
Uff hva har jeg rotet meg inn i nå? Kanskje bare glemme hele spørsmålet, siden jeg ikke er sikker på hva det er...
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
~Mat Cauthon
-
Taraisilwèn
- Hengiven

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Var ikke dette deler av skjulte troppeforflyttninger under Pedron Nialls ledelse, med det mål for øye å klargjøre et overraskelsesangrep på seanchanerne?
Et angrep som for øvrig fant sted samtidig med Rand, Mat, Perrin, og resten av gjengens eskapader i Falme?
Et angrep som for øvrig fant sted samtidig med Rand, Mat, Perrin, og resten av gjengens eskapader i Falme?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jo det må ha vært det kapittelet når han flyttet The whitecloaks, mot Falme...
Bornhald var vel veldig imot the questioners.
Her er en spoiler fra slutten av tGH
Bornhald var vel veldig imot the questioners.
Her er en spoiler fra slutten av tGH
Spoiler
Det var vel da The seanchan, og the whitecloaks gikk i krig mot hverandre... The horn of valere ble blåst i av matt. Det var vel da det endte for Bornhald... Ble ikke han drept da
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Spoiler
jo, og sønnen tror ennå at det var perrin som forrådte hans far til mørketfreder. lurer på hva som kommer til å skje når de to møter hverandre igjen...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Damien Frost
- Sitter