Karakterer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Weird, eg har det akkurat omvendt, høgskule/universitet har vore himmelrike med 20-30% av arbeidsmengden eg hadde på vgs, og resultatene har vore sinnsjukt mykje høgare. For å samanlikne så har eg no eit snitt på 5,7 dersom eg reknar om A til 6 og B til 5 osv.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

For meg har det iallfall blitt verre på vgs, nå som før (ung.skole) går det i skippertak, og lekser blir forsatt ikke gjort. Kan jo hende at nå som jeg mer skolelei følger jeg mindre med i timene ogsånt og at det ahr noe med saken å gjøre. I følge til vennene mine er det jeg som har hatt klisterhjernen - men den er liten den! Men husker søstera mi sa det samme, karakterene hennes sank også og det gikk bare nedover til 3. klasse.

Men burde kjerpe meg, en ting er å få dårlig karakterer i faga du ikke liker en annen i de faga du faktisk er interesert i.
Håper det går med meg som Loki, at det blir bedre på Universitet (hvis det blir det på meg da...)
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vi har (heldigvis) ikke karakterer lenger. Den tid er over og forbi på dette studiumet, og det er godt til tider... :wink:
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Ceres wrote:Vi har (heldigvis) ikke karakterer lenger. Den tid er over og forbi på dette studiumet, og det er godt til tider... :wink:
Ikke karakterer? :? Har dere kun bestått og ikke bestått da?
Hvordan hadde ikke det vært da. Hadde liksom lette litt på presset da, hvis man bare får det. Men vet man at man blir gradert, jobber man jo mye mere. Slik er da hvertfall jeg, vil jo ha så gode karaktere som mulig! Men så har vi jo de som bare bryr seg om å stå da... :|
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Er man først inne i det gode legeselskap, skal ikke inkompetanse være grunn nok til å bli kasta ut, nei! :P

(Sorry Ceres, men mora mi er sjukepleier, og jeg har derfor arva enorme mengder med fordommer mot leger... :roll: )
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:Sorry Ceres, men mora mi er sjukepleier, og jeg har derfor arva enorme mengder med fordommer mot leger... :roll: )
Eg liker korleis du beklagar dine fordommar mot legar ved å anerkjenne dine fordommar mot sjukepleiarar. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det er ikke fordommer - sjukepleiere er blant de mest negative og kyniske personene du kan forestille deg. Og leger er bare griske og egoistiske, og de bryr seg ikke om pasientene, så lenge de får lønn - ei lønn som forøvrig er fire til fem ganger så høy som sjukepleierenes. :lol:

EDIT: Uff, det der var upresist. Lønna til legene er gjennomsnittlig seks til åtte ganger høyere. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

hmm.. det var virkelig ikke koselig sagt terje... :P men du er i alle fall klar over de fordommene du har...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
ludde
Hengiven
Hengiven

mhm

Post by ludde »

Hmmm.... Jeg pleide å være fornøyd hvis jeg fikk 3. Letta hvis jeg fikk 2. Må bare trekke ned gjennomsnittet her hehe. Alle snakker om 5 og 6 hvis ikke blir dere ikke fornøyde. Blir kvalm hehe

Men til den personen som sa at de som leser mye er smarte og intelligente. Pfh... Jeg leste som faen i tiende klasse jeg. Døgna til og med. Men uansett hvor rask jeg var med tGH fikk jeg ikke noe bedrere karakter gitt. :)

Vel fikk en 5 en gang, i musikk. Og en gang i naturfag.

Men på vgs (elektro) lå jeg i gjennomsnitt 4. Så da var jeg fornøyd. hehe
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

Takk ludde! følte meg ikke helt ensom nå hvertfall hehe.
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

terje wrote:Det er ikke fordommer - sjukepleiere er blant de mest negative og kyniske personene du kan forestille deg. Og leger er bare griske og egoistiske, og de bryr seg ikke om pasientene, så lenge de får lønn - ei lønn som forøvrig er fire til fem ganger så høy som sjukepleierenes. :lol:

EDIT: Uff, det der var upresist. Lønna til legene er gjennomsnittlig seks til åtte ganger høyere. :P
Veldig mange leger driver sine egne bedrifter. Mange leger jobber 19 timer i døgnet - dvs masse overtid. Leger sitter med alt ansvaret i en hver situasjon der de er. Leger har dobbelt så lang utdannelse som sykepleiere.

Men selvsagt er det ikke pengene som er det viktige. Jeg hadde aldri begynt på dette studiet dersom det ikke var fordi jeg var overordnet interessert i fagene, og fordi jeg gjerne ville hjelpe folk. Men jeg synes jo jeg måtte svare på slik kritikk mot den samfunnsstand jeg skal til å entre om noen års tid. :wink:

Og til den personen som sa at lesere er intelligente - pft jeg også!

Har venninner som til en hver tid leser det dobbelte eller tredobbelte og likevel ikke får de resultatene de ønsker. Men man kan være smart på forskjellige måter, og jeg er fullstendig klar over at jeg er rimelig udugelig på kjøkkenet når det gjelder ting som er vanskeligere enn fiskepinner eller pizza. :D Og har en del andre felt meg seriøse mangler. Tviler på at jeg ville gjort det videre sterkt på elektro/byggfag.
Post Reply