Legger egentlig ikke så mye merke til sånne detaljer jeg. Passer meg bra, for hvis jeg først ser slikt(som er svært sjelden), kan jeg henge meg veldig mye opp i slike detaljer. En venninne av meg mener å se at det (hvertfall i noen scener) ikke var glass i billene til Harry.Faile wrote:jeg la ikke merke til det, men brillene til humlesnurr kom og gikk gjennom hele filmen i følge venninna mi. må ha ødelagt veldig for hu... noen andre som la merke til det?
Harry Potter - film 4
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Damien Frost
- Sitter

If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Angående aksenten. Ja, den var, til tross for det jeg vil nevne lenger ned, plagsom.Daughter of the Nine Moon wrote:Mislikte Humlesnurrs(er det ikke det han heter på norsk?) amerikanske aksent og Cedric scenen beveget meg ikke så mye som i boken. At den scenen ble ruinert var kanskje ikke så rart ettersom man hadde en høylytt popcornetende, rapende, og mobiltelefonsnakkende mann ved siden av seg. Den eneste grunnen til at man ikke kvestet han på stedet(eller i det minste, mørbanket den verbalt) var at man da ville ødelagt alle de andre kinogjengernes opplevelse. Jeg får vel se den igjen og koser seg forhåpentligvis litt mer da.
Angående brillene. Ikke det jeg legger mest merke til - men når jeg ser (god) film er jeg uansett så oppslukt av filmen at jeg knapt legger merke til annet.
Dog: Mobil- og høytsnakkende personer på kino burde det være lov å henrette summarisk. Har selv planer om å se filmen om igjen når den verste blæsten har lagt seg, for å få mer ro og konsentrasjon rundt nytelsen av filmen. Den forestillinga jeg var på ble beskjemma av
a) fjortisjenter som skrev meldinger under 80 % av filmen,
b) unger som måtte forklare vennene sine (som ikke hadde lest bøkene) hver eneste hendelse og fortelle hva som skulle skje,
og c) umodne fjortisgutter som lagde lyder under alle de beste scenene.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
mhm
Må si meg enig i det at slur ikke var ond i filmen. I boka er han en pest du bare har lyst til å kveste fra topp til tå. Så hvis bare skuespilleren hadde fåt lov til å vise seg ond, i stedet for streng, ville det blitt bedre.
Har bare sett treeren og nå ildbegeret. Syns kanskje 3 bortsett fra 1 er den beste boka. Men må si jeg ble veldig skuffet over film nr 3. Men det er meg da.
Humlesnurr har jeg verken likt i 4 eller 3. Han minner meg ikke om Humlesnurr i det heletatt.
Men når det gjelder ildbegeret generelt uten boka var den eksepsjonell. En svak femmer. Den var spennende, morsom til tider, og jeg kjønte noe av psykologenes skeptisme mot elleveåringers reaksjon til filmen. Litt vel hard, i og med at det er gode gamle Harry Potter vi snakker om, som blir kjært med kniv, Fredrik som blir drept. Likte Voldemort sånn rent utseende messig, og som person minnet han om Voldemort fra boka. Men det var en del rare sekvenser i de scenene. Voldemort virket ikke uovervinnelig i det heletatt. Syntes de kunne lagd det bedre. Men det er jo litt for barn da. så.
Har bare sett treeren og nå ildbegeret. Syns kanskje 3 bortsett fra 1 er den beste boka. Men må si jeg ble veldig skuffet over film nr 3. Men det er meg da.
Humlesnurr har jeg verken likt i 4 eller 3. Han minner meg ikke om Humlesnurr i det heletatt.
Men når det gjelder ildbegeret generelt uten boka var den eksepsjonell. En svak femmer. Den var spennende, morsom til tider, og jeg kjønte noe av psykologenes skeptisme mot elleveåringers reaksjon til filmen. Litt vel hard, i og med at det er gode gamle Harry Potter vi snakker om, som blir kjært med kniv, Fredrik som blir drept. Likte Voldemort sånn rent utseende messig, og som person minnet han om Voldemort fra boka. Men det var en del rare sekvenser i de scenene. Voldemort virket ikke uovervinnelig i det heletatt. Syntes de kunne lagd det bedre. Men det er jo litt for barn da. så.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Uff ja, Slur fikk en litt vel liten rolle - men til gjengjeld tok de seg tid til å fleshe ut noen av de andre karakterene litt, som Ronny og Nilus. Ronny har jo lenge bare vært en tradisjonell sidekick, men i filmen fikk de med at han ikke alltid er Harrys skjødehund. Nilus har jo også vært en sidekick, om enn en mer tilfeldig og komisk en, og det var godt å se dem bevare hans rolle helt, og øke den noe.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Nilus var bra, ja! Han har jo i utgangspunktet en liten rolle i de første bøkene, men han blir jo viktigere - eller mer belyst - i bok fem, og da er det viktig at publikum har sett han før! Og det synes jeg de klarte bra.
En annen skuespiller jeg har irritert meg litt over - men som vi bare så vidt fikk se i film 4 - er Sirius. HVORFOR ER HAN SÅ STYGG?

En annen skuespiller jeg har irritert meg litt over - men som vi bare så vidt fikk se i film 4 - er Sirius. HVORFOR ER HAN SÅ STYGG?
Urban tilværelse
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Gary Oldman er da ikke stygg? 
Men jeg forstår hvor du vil. I PoA passa det ganske bra at han så uflidd og lettere medtatt ut, men det har gått over et år siden han rømte fra Azkhaban, så noen forbedringer må det være lov å forvente. På den annen side, det eneste vi så til ham i GoP var hodet hans i peisen (gjort litt annerledes enn jeg forestilte meg, men greit nok), og da er det ikke så lett å bedømme utseendet hans.
Men jeg forstår hvor du vil. I PoA passa det ganske bra at han så uflidd og lettere medtatt ut, men det har gått over et år siden han rømte fra Azkhaban, så noen forbedringer må det være lov å forvente. På den annen side, det eneste vi så til ham i GoP var hodet hans i peisen (gjort litt annerledes enn jeg forestilte meg, men greit nok), og da er det ikke så lett å bedømme utseendet hans.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Joa joa... Men - han kunne vært en smule vakrere synes nå jeg da... (Han virker liksom så flott i bøkene...
)
Jeg også hadde forestilt meg den scenen litt annerledes - tenkte at flammene liksom gjorde ansiktet, ikke glørne og asken, men det var vel enklere slik. Men det hadde virkelig, etter min mening, vært en ide å gi ham en hårbørste, en barberhøvvel og en kam til jul...
Jeg også hadde forestilt meg den scenen litt annerledes - tenkte at flammene liksom gjorde ansiktet, ikke glørne og asken, men det var vel enklere slik. Men det hadde virkelig, etter min mening, vært en ide å gi ham en hårbørste, en barberhøvvel og en kam til jul...
Urban tilværelse
jeg er litt småirritert over utseende til Djervel jeg. han skulle jo være kjempe kjekk, men han er jo ikke det
også Fleur skulle være vakker, nå var hun middels pen...
*sukk*
også Fleur skulle være vakker, nå var hun middels pen...
*sukk*
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Damien Frost
- Sitter

Jo, er vel enig i det meste som er sagt her. Men jeg synes Cho virket litt liten jeg da. Hadde sett for meg at hun var(hvertfall så) litt eldre ut!
Men en liten ting som virker litt rart, er da Flour og Krumm & com kommer inn. De to har jo liksom en annerledes "rolle" enn de andre fra skolene, så slik sett kan det jo virke som om de allerede var valgt!
Men en liten ting som virker litt rart, er da Flour og Krumm & com kommer inn. De to har jo liksom en annerledes "rolle" enn de andre fra skolene, så slik sett kan det jo virke som om de allerede var valgt!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-
Damien Frost
- Sitter

Kan ikke huske han gikk tom for det i boken en gang jeg da...Ayreon wrote:Husker veldig lite fra boken. Var det en grunn til at Galøye Bister(den falske) gikk tom for trylledrikk?
det var sånn det skjedde i boka også, bare med det untak at han først ble omgjort etter at han var slått ut av diverse lærere. han drakk aldri av noa annet enn lommelerka si, ikke en gang når han var ute på bar...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Taraisilwèn
- Hengiven

Likte filmen, men er enig i det dere har sagt. Synest Voldemart så bra ut, og var kjekt å se Ron i en litt mer...selvstendig rolle.
Husker ikke hvor mye han var med i boka, men savnet han uansett i filmen, men men.
Hehe helt enig! Ser for meg han som kjekkereCeres wrote: En annen skuespiller jeg har irritert meg litt over - men som vi bare så vidt fikk se i film 4 - er Sirius. HVORFOR ER HAN SÅ STYGG?
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
~Mat Cauthon
-
Damien Frost
- Sitter

Takktakk! På tide å lese om igjen Harry Potter tror jeg,men det får nok bare vente en stund til. Husker at han bare drakk av lerka, men tenkte kanskje det var slik at lærerne "trylla" han tilbake til normal eller noe slik jeg.Faile wrote:det var sånn det skjedde i boka også, bare med det untak at han først ble omgjort etter at han var slått ut av diverse lærere. han drakk aldri av noa annet enn lommelerka si, ikke en gang når han var ute på bar...
Men en ting jeg la merke til var hvor lang tid fra han begynte å omformes, til han var det. Først begynte fingrene å omformes, men så tok d da laaaang tid før det skjedde noe mer. Det gikk jo relativt raskt for Harry og Ron i CoS.