ifjor hadde treet tre forskjellige typer kuler i et fast mønster, ekte hvite roser(!) og ingen stjerne!!!!! (men et sånnt spir)
Juletråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
å pynte juletreet har alltid vært det morsmste og koseligste jeg veit med jula! men de siste åra har stemor insistert på å gjøre det alene slik at det blir perfekt!
ifjor hadde treet tre forskjellige typer kuler i et fast mønster, ekte hvite roser(!) og ingen stjerne!!!!! (men et sånnt spir)
*farvel barnedom*
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Var på Studentersamfundet i Trondheim i dag på en slags adventkonsert med Studentenes kvinnelige sangforening eller noe i den duren. Var ganske skuffende - bidro egentlig ikke så mye til julestemninga - siden det bare var de siste tre-fire sangene som egentlig var julesanger. Men det var jo greit nok likevel, selv om jeg ikke egentlig er så jævla glad i a cappella korsang at det gjør noe...
Ah, aber es sind nur 11 Tage zu mein Weinachturlaub erfängt!
Ah, aber es sind nur 11 Tage zu mein Weinachturlaub erfängt!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
hehe... kunne ikke motstå å rette litt på den
(med en smule hjelp av min tyske venninne)
Ah, aber es sind nur 11 Tage bis mein Weinachturlaub anfängt!
(men dette er off topic.)
korsang generelt er jo veldig pent da, spesiellt ved juletider av en eller annen grunn, men det kommer jo helt ann på koret da
sang i kor selv når jeg var liten, og kan ikke si at det var det peneste i verden...
Ah, aber es sind nur 11 Tage bis mein Weinachturlaub anfängt!
(men dette er off topic.)
korsang generelt er jo veldig pent da, spesiellt ved juletider av en eller annen grunn, men det kommer jo helt ann på koret da
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Little miss Smarty Pants...

Nopes, jeg foretrekker litt akkompagnement. (Eller hvordan det nå er det staves...) Dessuten var enkelte av sangarrangementene på den konserten litt plagsomme, bl.a. sang de Det Hev Ei Rose Sprunge, som ellers er en av de vakreste julesangene jeg vet om, så sakte at men knapt fikk med seg hva de sang. Ikke morro...Ceres wrote:Liker du ikke acapella korsang??![]()
![]()
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

Må si det hørtes litt spesielt ut! Treet skal ha mye forskjellig, det er liksom slik juletreet skal være! (Men klarer meg godt uten de papirlenkene da..)Faile wrote:å pynte juletreet har alltid vært det morsmste og koseligste jeg veit med jula! men de siste åra har stemor insistert på å gjøre det alene slik at det blir perfekt!
ifjor hadde treet tre forskjellige typer kuler i et fast mønster, ekte hvite roser(!) og ingen stjerne!!!!! (men et sånnt spir)*farvel barnedom*
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Damien Frost
- Sitter

Hadde litt lyst på den jeg, eller Pondus! Men jeg synes 100kr for en sjokoladekalender var litt dyrt jeg da. Hadde vært en ting hvis det var med striper og slik, men bare sitater blir litt vel lite! Men jeg får glede meg til juleheftene da!Ceres wrote:I dag har de en Julekalender-test på aftenpostens nettsider. Her gav de karakteren 2 til Nemi-kalenderen - den eneste av de testede jeg i det hele tatt kunne tenkt meg... Begrunnelsen var at sitatene var på engelsk, og at kalenderen ikke var ment for barn... Hørt noe sånt?
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg tror jeg skal følge Lokis råd og bruke Angel som julekalender, jeg. Blit litt billigere sånn. 
Ellers har jeg fått ekstra mye julestemning i dag, ettersom første eksamen nå er unnagjort!
Ingenting jeg har vært borti siden barneskolen gir førjulsstemning som en fullført eksamen!
(Og ingenting kan være mer ødeleggende for julekosen enn en du er usikker på om du står på...
)
Ellers har jeg fått ekstra mye julestemning i dag, ettersom første eksamen nå er unnagjort!
Ingenting jeg har vært borti siden barneskolen gir førjulsstemning som en fullført eksamen!
(Og ingenting kan være mer ødeleggende for julekosen enn en du er usikker på om du står på...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Mannen klarar å komme med fem utsegn eg er heilhjarta einig i på fem postar.terje wrote:Jeg tror jeg skal følge Lokis råd og bruke Angel som julekalender, jeg. Blit litt billigere sånn.
(Og ingenting kan være mer ødeleggende for julekosen enn en du er usikker på om du står på...)
Det gir meg julestemning. ;D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ak ja...
Men altså - nå er jeg ferdig med julegavene. Juleantrekk er kjøpt. Julekalenderen er innbrakt (hehe... passivt og godt!) og julebord-planer er lagt, juleøl-testing er planlagt, og biletter til nøtteknekkeren er kjøpt. Gløgg-og-grøt-kveld er i boks, og livet ser lyst og fint ut!
Vi har til og med snø i oslo! I oslo!!
Men altså - nå er jeg ferdig med julegavene. Juleantrekk er kjøpt. Julekalenderen er innbrakt (hehe... passivt og godt!) og julebord-planer er lagt, juleøl-testing er planlagt, og biletter til nøtteknekkeren er kjøpt. Gløgg-og-grøt-kveld er i boks, og livet ser lyst og fint ut!
Urban tilværelse
Jepp. Ah... den søte juletid...
Men for å være ærlig så har jeg ikke fått med meg bil-kaoset enda, men jeg har ikke helt oversikt over hva som foregår på veiene... Men det virker ikke for ille... Det er liksom ikke særlig mye snø, skjønner du, bare sånt at det er fint og hvitt på bakken og i trærne, mens det på veiene fortsatt er bart og godt. Perfekt med andre ord. Så lenge det varer. Syntes det var ganske varmt i lufta i dag, så det spørs nok om vi ikke har snøslaps delux i morra... Vi får se...
Apropo... Snøen begynte å legge seg i går natt. Jeg - oppvokst trønder - er en ihuga åpen-vindu-sover, og ....hehe.... sover alltid med vinduet åpent. Klokka fem på morgenen denne natta våkner jeg brått av skrik og skrål like utenforbi vinduet mitt. Min første tanke er: "Krig!" Min neste tanke er: "Hva faen?" Tredje tanke: "Vekkerklokka viser 0500!" Fjerde tanke: "DREP AKERNE! DREP DREP DREP DREP DREP!"
Tåpelige folk hadde funnet ut at det var snø og tatt fram akebrettene og lagde nok støy for en arme av barn (til tross for at de var voksne) rett utenforbi vinduet mitt!

Men for å være ærlig så har jeg ikke fått med meg bil-kaoset enda, men jeg har ikke helt oversikt over hva som foregår på veiene... Men det virker ikke for ille... Det er liksom ikke særlig mye snø, skjønner du, bare sånt at det er fint og hvitt på bakken og i trærne, mens det på veiene fortsatt er bart og godt. Perfekt med andre ord. Så lenge det varer. Syntes det var ganske varmt i lufta i dag, så det spørs nok om vi ikke har snøslaps delux i morra... Vi får se...
Apropo... Snøen begynte å legge seg i går natt. Jeg - oppvokst trønder - er en ihuga åpen-vindu-sover, og ....hehe.... sover alltid med vinduet åpent. Klokka fem på morgenen denne natta våkner jeg brått av skrik og skrål like utenforbi vinduet mitt. Min første tanke er: "Krig!" Min neste tanke er: "Hva faen?" Tredje tanke: "Vekkerklokka viser 0500!" Fjerde tanke: "DREP AKERNE! DREP DREP DREP DREP DREP!"
Tåpelige folk hadde funnet ut at det var snø og tatt fram akebrettene og lagde nok støy for en arme av barn (til tross for at de var voksne) rett utenforbi vinduet mitt!
Urban tilværelse