VM-tråden 2006

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Har du deltatt i konkurransen om det flotte Tidshjulet.net kortet?

Poll ended at Wed Jun 07, 2006 22:09

Ja
6
86%
Nei
1
14%

Total votes: 7

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

For meg er det helt greit at Sverige røyk, har aldri hatt sympati med de i idrett. De er erkefiender og de som er deiligst å slå.

Så forøvrig ikke kampen, desverre siden mutter så sitt snitt i å fylle 50 år midt under VM. Enkelte eier ikke sans for prioriteringer..

Vel, vel. Derimot så jeg Porugal-Nederland i går - en grisekamp av dimensjoner selvfølgelig- men du så morsom. Selv om jeg håpte Nederland skulle gå videre, mistet jeg helt sympatien da de tidlig gikk ut etter Ronaldo. Maken til grisetaklinger har jeg ikke sett siden Roy Keane freste kneet til Alf Inge Håland. Portugal var etterhvert ikke bedre. I tilegg til de andre skulle Figo hatt rødt for skalling.

Det deiligste i kampen var at Deco fikk rødt, ufyselig spiller som legger seg ved enhver berøring. Har mislikt han siden EM, og nå mistet han endelig hodet - dusten :)
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

stefan_hoy wrote:Det deiligste i kampen var at Deco fikk rødt, ufyselig spiller som legger seg ved enhver berøring. Har mislikt han siden EM, og nå mistet han endelig hodet - dusten :)
Sjelden jeg har vært mer enig med noen som her. Spot on!

Eneste er vel at jeg tror dette vil styrke Portugal mot England, Figo er god når han får styre spillet uten Deco.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Stefan wrote:

Tyskland - Sverige ble skuffende resultatmessig, men ca 50 000 tyskere på tribunen vet hvertfall å lage stemning.

Hvis du hadde holdt øynene åpne hele kampen, så hadde du sett at det aldri skulle vært noe rødt kort til Lucic. Situasjonen som ga det andre gule kortet så tvilsom ut, men har ikke sett den i reprise, så kan ikke uttale meg sikkert om den.

MEN; det som skjedde var:
Ljungberg løper oppover kanten sin, blir holdt og dratt i av en tysk spiller, men prøver å holde seg på bena, og kommer seg videre, i motsetning til hva 99% av de stygge tyskerne ville gjort.

Han løper videre, blir sparket på benet av en annen spiller, men snubler seg videre. Til slutt blir han revet overrende enda en gang, og nå klarer han ikke å holde seg på bena. 3 soleklare frispark, men dommeren lar spillet gå, slik at Lucic blir utvist. Og når han i tillegg presterer å le Lucic opp i ansiktet... Selvsagt får han et "fortjent" klapp på skulderen av en eller annen stygg tysk spiller.

Da Michael Ballack spilte i Leverkusen likte jeg han godt, men når du er kaptein på et tysk landslag som leder 2-0 på hjemmebane i VM, og legger deg ned som om du har blitt skutt etter et lite puff i ryggen, for å filme på motstanderen et kult kort, fortjener man å ryke ut så fort som mulig. Håper Argentina gir dem en fotballsleksjon.

Det svenske forsvaret holdt ikke mål, hvertfall ikke de 20 første minuttene. Men, hadde Larsson satt den straffa, hadde det blitt skikkelig spennende mot slutten. Sverige presterte litt dårligere enn vanlig, men det var hvertfall ikke Lagerbäcks skyld. Hovedgrunnen til at Sverige ikke kom lenger i dette VM, er nok at både Zlatan og Henke har slitt med å score mål for klubblagene sine. Trenerteamet får nok fortsette, de har tross alt skapt et veldig godt lag, som nordmenn bare kan se på i misunnelse.

Det paradoksale er at svenskene vil sparke han fordi de spiller kjedelig. Tenk hva de ville sagt om det norske landslaget...?
¨

Lucic skulle ha rødt kort fordi han hadde samlet seg opp til det. Og dessuten så har jeg sett reprisene av dette mange ganger og Klose ble klart hindret av en utspilt Lucic.

Ljungberg skulle selvsagt hatt frispart, men dommeren valgte å gi fordel, noe jeg ikke reagerte på der og da. Jeg støtter selvsagt Ljungberg siden han er den eneste svenske spilleren jeg liker (Arsenal), og sier meg dermed enig med Stefan.

Jeg reagerer på hvordan du beskriver de "stygge" tyske spillerne. Tyskerne har stått for sluttspillets hittil vakreste fotball (!), og fortjener all honør. Mye heller Tyskland som verdensmester enn de andre kyniske lagene vi har sett spille til nå, f. eks Argentina og Portugal (Drittlag begge to, forresten).

Og Stefan: hvis du ikke kan innse at Sverige fikk grisebank så må du se kampen i reprise. Synd at dere allerede var farget gule og blå, for å si det sånn...

Lagerbäck bør få sparken fordi hans landslag hadde store mangler, spesielt på midten, mangler som Lagerbäck ikke greide å rette opp. Det er derfor Sverige er ute. I tillegg hadde de et formsvakt spisspar, men Lagerbäck kan ikke akkurat sette ut Zlatan eller Henke.

Og ja, Sverige er og blir mye bedre enn Norge i fotball.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Har sett reprisen nå, og det kan forsvares at det ble gitt gult kort der. Strengt men greit. Men hvis du leser innlegget mitt skikkelig, så ser du at jeg aldri har vært uenig i det heller.

Dommeren så an fordelen - greit nok - men når han ser at det ikke er noen fordel må han jo blåse.

Ingen tvil om at tyskerne var bedre, men grisebank fikk de definitivt ikke. Sverige hadde sine sjanser, Larsson hadde begge en kjempesjanse i første omgang, og Larsson brente som kjent en straffe. Nesten samtlige av Tysklands sjanser kom på langskudd, og Isaksson tok alle sammen. Selv den som gikk langsmed stolpen og bak mål, slik at alle trodde den gikk inn, var han på.

At Tyskland har spilt bedre enn Argentina og Spania stiller jeg meg også undrende til. Og Tyskland er ikke kyniske sier du??? De begynte å drøye tiden etter 20 minutter, med 2-0 på hjemmebane. Enough said.

Uten kynisme vinner man ikke VM, til og med Brasil er kyniske når det trengs.

Portugal er jeg derimot enig med deg i, de er et drittlag. Mange synes de spiller fin fotball, fordi de har så mange gode tekniske spillere; men jeg hater å se dem filme, ikke jobbe for laget, og provosere fram kort hos motstanderen. Deco er alt det presset sammen til en liten drittsekk.

Tipper Lagerbäck får fortsette et par år til, så kommer Svennis og tar over etter å ha trent Real Madrid eller noe sånt i et par år. ;)
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Stefan wrote:
Og Tyskland er ikke kyniske sier du??? De begynte å drøye tiden etter 20 minutter, med 2-0 på hjemmebane. Enough said.
Alt er som kjent relativt. I forhold til tidligere tyske lag så er årets utgave et meget morsomt tilskudd til den moderne fotballen. Tempo er Klinsis nøkkelord og det gjenspeiles i spillet.

Og jeg mener fortsatt at Argentina, Portugal og England er mer kyniske enn Tyskland.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Men vi er vel begge like suffet over at spanjolene er ute av VM?

Håper på England - Argentina i finalen nå. Tippet at Brasil skulle ryke ut i neste runde mot Spania, men nå håper jeg de slår ut Frankrike. Men er det et lag som kan slå ut Brasil, så er det Frankrike.

Eneste lyspunkt jeg finner er at nå er nesten alle Liverpool-spillerne returnert skadefrie hjem til Merseyside...
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Jeg fant meg selv i et dilemma under gårsdagens andre åttendedelsfinale. På den ene siden måtte jeg støtte Cesc og Reyes, men på den andre siden så kunne jeg ikke få meg til å støtte et annet lag en det Henry spiller på. Det hele endte med at jeg ikke brydde meg om hvem av dem som gikk videre.

Et par dager med fotballfri nå. Det blir litt godt, men gleder meg allerede til fredag :D
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Fredag blir en knall fotballdag ja!! Er vel også verdt å nevne at TL er i gang igjen på søndag...
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Thomdril wrote:Fredag blir en knall fotballdag ja!! Er vel også verdt å nevne at TL er i gang igjen på søndag...
Off, det tror jeg blir et bedritent klimaks til VM. Regntunge baner og lumpeskudd. Kald blest og halvkokte wienerpølser i kneipbrød. Regnsil i ullundertøyet. *Brr*
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Spillet blir vel ikke helt det samme, men har du hjerte for en av klubbene, og ingen i VM blir det faktisk deilig å komme i gang der også...
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

NEEEEEEEIIIIIIII!!!! :cry: :cry:

Argentina røyk ut!
No kan eg berre gå å leggje meg! :cry: :cry:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Nå blir det ikke mer poeng på meg, det var meninga at Tjekkia skulle slå Tyskland i semien, mens Argentina slo Spania... Håper jeg ihvertfall ikke blir sist :p
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Enn om en av admin vinner? Jeg regner kanskje med at dere har slike kort fra før?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Eg kan få 12 poeng til, men det er allt trur eg. :?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Eivind wrote:Nå blir det ikke mer poeng på meg, det var meninga at Tjekkia skulle slå Tyskland i semien, mens Argentina slo Spania... Håper jeg ihvertfall ikke blir sist :p
Det kan du ta det helt med ro med. Jeg, som et offer til lyset og alle uvillige fotballguder, har tatt på meg æren av å ligge først på den omvendte vinnerlisten. :wink:
Post Reply