Stefan wrote:
Tyskland - Sverige ble skuffende resultatmessig, men ca 50 000 tyskere på tribunen vet hvertfall å lage stemning.
Hvis du hadde holdt øynene åpne hele kampen, så hadde du sett at det aldri skulle vært noe rødt kort til Lucic. Situasjonen som ga det andre gule kortet så tvilsom ut, men har ikke sett den i reprise, så kan ikke uttale meg sikkert om den.
MEN; det som skjedde var:
Ljungberg løper oppover kanten sin, blir holdt og dratt i av en tysk spiller, men prøver å holde seg på bena, og kommer seg videre, i motsetning til hva 99% av de stygge tyskerne ville gjort.
Han løper videre, blir sparket på benet av en annen spiller, men snubler seg videre. Til slutt blir han revet overrende enda en gang, og nå klarer han ikke å holde seg på bena. 3 soleklare frispark, men dommeren lar spillet gå, slik at Lucic blir utvist. Og når han i tillegg presterer å le Lucic opp i ansiktet... Selvsagt får han et "fortjent" klapp på skulderen av en eller annen stygg tysk spiller.
Da Michael Ballack spilte i Leverkusen likte jeg han godt, men når du er kaptein på et tysk landslag som leder 2-0 på hjemmebane i VM, og legger deg ned som om du har blitt skutt etter et lite puff i ryggen, for å filme på motstanderen et kult kort, fortjener man å ryke ut så fort som mulig. Håper Argentina gir dem en fotballsleksjon.
Det svenske forsvaret holdt ikke mål, hvertfall ikke de 20 første minuttene. Men, hadde Larsson satt den straffa, hadde det blitt skikkelig spennende mot slutten. Sverige presterte litt dårligere enn vanlig, men det var hvertfall ikke Lagerbäcks skyld. Hovedgrunnen til at Sverige ikke kom lenger i dette VM, er nok at både Zlatan og Henke har slitt med å score mål for klubblagene sine. Trenerteamet får nok fortsette, de har tross alt skapt et veldig godt lag, som nordmenn bare kan se på i misunnelse.
Det paradoksale er at svenskene vil sparke han fordi de spiller kjedelig. Tenk hva de ville sagt om det norske landslaget...?
¨
Lucic skulle ha rødt kort fordi han hadde samlet seg opp til det. Og dessuten så har jeg sett reprisene av dette mange ganger og Klose ble klart hindret av en utspilt Lucic.
Ljungberg skulle selvsagt hatt frispart, men dommeren valgte å gi fordel, noe jeg ikke reagerte på der og da. Jeg støtter selvsagt Ljungberg siden han er den eneste svenske spilleren jeg liker (Arsenal), og sier meg dermed enig med Stefan.
Jeg reagerer på hvordan du beskriver de "stygge" tyske spillerne. Tyskerne har stått for sluttspillets hittil vakreste fotball (!), og fortjener all honør. Mye heller Tyskland som verdensmester enn de andre kyniske lagene vi har sett spille til nå, f. eks Argentina og Portugal (Drittlag begge to, forresten).
Og Stefan: hvis du ikke kan innse at Sverige fikk grisebank så må du se kampen i reprise. Synd at dere allerede var farget gule og blå, for å si det sånn...
Lagerbäck bør få sparken fordi hans landslag hadde store mangler, spesielt på midten, mangler som Lagerbäck ikke greide å rette opp. Det er derfor Sverige er ute. I tillegg hadde de et formsvakt spisspar, men Lagerbäck kan ikke akkurat sette ut Zlatan eller Henke.
Og ja, Sverige er og blir mye bedre enn Norge i fotball.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov