Sjekk http://tidshjulet.net/forum/viewtopic.php?p=24901#24901 for konkurranseinfo!
Det er for synd hvis denne tråden skal lide den stille død
Derfor vil jeg herved innføre unntakstilstand og dreie samtalen inn på det forestående VM'et:
Hvem vinner VM (Bare lov med en hver)? Hvem blir toppscorer? Hvem blir turnerningens store spiller? Hvem bommer på straffe og blir den store syndebukken? Hvilket lag blir den store overraskelsen/skuffelsen? Og må man egentlig heie på Sverige, eller er det lov å nære et intenst hat for "søta bror"?
Den store favoritten er selvsagt Brasil, men det er for kjedelig å repetere alle de høyst fortjente superlativene som har svevd rundt i media. Jeg mener det er feigt å satse på favoritten og setter derfor min lit til Spania.
Ja, jeg vet de røde aldri har gjort det godt i et VM, selv om de har hatt et av verdens beste lag. Nasjonalfølelsen til Spaniolene kan vel diskuteres og samholdet i gruppen likeså. Men i år har Aragones et lag med en god blanding av erfarne spillere (Raul, Puyol, osv) og ispedd dette har han supertalentene Fabregas og Fernando Torres. Får Spania det til å svinge i sommer så kan de feie et hvert fillelag av banen.
Toppscorer tittelen er alltid veldig vanskelig å tippe av grunner som alle vet fra før. Jeg foreslår et knippe med spillere som jeg tror har potensiale p.g.a sine personlige og laget de spiller på sine egenskaper. Har også tippet antall mål...
1. Henry (
1. Miroslav Klose, 8 mål
2. Luca Toni, 7 mål
Klose er en dark horse, men har storscorer potensiale i seg. Henry er selvsagt og Luca Toni likeså.
Turneringens store spiller tror jeg blir en keeper, nemlig Petr Cech. Det er uvanlig at en keeper får en slik tittel, men Cech har for meg vist gang på gang at han kan være nok for at Tsjekkia går så langt som til semifinale. Dette avhenger også av hvor god Nedved er...
Den som bommer på straffe tror jeg er Ronaldo. Han skal ta straffen i finalen, og alt avhenger av at han scorer, så vil tjukken bomme ved at han sparker i bakken og dermed får et dårlig treff på kula.
Syndebukk spørsmålet sier seg dermed seg selv...
Spania og Tsjekkia blir overraskelsene og Portugal blir skuffelsen. Portugal har et godt lag men treneren slutter etter VM og laget lider av manglende komplementere ferdigheter. England
Og hadde det ikke vært for at Ljungberg spiller på Arsenal så hadde jeg ønsket Sverige en god tur til helvete, men nå føler jeg at en hvis støtte må gis. Porr og porr
Hva synes dere?