VM-tråden 2006

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply

Har du deltatt i konkurransen om det flotte Tidshjulet.net kortet?

Poll ended at Wed Jun 07, 2006 22:09

Ja
6
86%
Nei
1
14%

Total votes: 7

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

VM-tråden 2006

Post by Lothair Mantelar »

Splittet fra fotballtråden

Sjekk http://tidshjulet.net/forum/viewtopic.php?p=24901#24901 for konkurranseinfo!

Det er for synd hvis denne tråden skal lide den stille død :cry: , og jeg vil derfor kjempe med nebb og klør for at det ikke skal skje.
:evil:
Derfor vil jeg herved innføre unntakstilstand og dreie samtalen inn på det forestående VM'et:

Hvem vinner VM (Bare lov med en hver)? Hvem blir toppscorer? Hvem blir turnerningens store spiller? Hvem bommer på straffe og blir den store syndebukken? Hvilket lag blir den store overraskelsen/skuffelsen? Og må man egentlig heie på Sverige, eller er det lov å nære et intenst hat for "søta bror"?

Den store favoritten er selvsagt Brasil, men det er for kjedelig å repetere alle de høyst fortjente superlativene som har svevd rundt i media. Jeg mener det er feigt å satse på favoritten og setter derfor min lit til Spania.

Ja, jeg vet de røde aldri har gjort det godt i et VM, selv om de har hatt et av verdens beste lag. Nasjonalfølelsen til Spaniolene kan vel diskuteres og samholdet i gruppen likeså. Men i år har Aragones et lag med en god blanding av erfarne spillere (Raul, Puyol, osv) og ispedd dette har han supertalentene Fabregas og Fernando Torres. Får Spania det til å svinge i sommer så kan de feie et hvert fillelag av banen.

Toppscorer tittelen er alltid veldig vanskelig å tippe av grunner som alle vet fra før. Jeg foreslår et knippe med spillere som jeg tror har potensiale p.g.a sine personlige og laget de spiller på sine egenskaper. Har også tippet antall mål...

1. Henry ( :D ), 7 mål
1. Miroslav Klose, 8 mål
2. Luca Toni, 7 mål

Klose er en dark horse, men har storscorer potensiale i seg. Henry er selvsagt og Luca Toni likeså.

Turneringens store spiller tror jeg blir en keeper, nemlig Petr Cech. Det er uvanlig at en keeper får en slik tittel, men Cech har for meg vist gang på gang at han kan være nok for at Tsjekkia går så langt som til semifinale. Dette avhenger også av hvor god Nedved er...

Den som bommer på straffe tror jeg er Ronaldo. Han skal ta straffen i finalen, og alt avhenger av at han scorer, så vil tjukken bomme ved at han sparker i bakken og dermed får et dårlig treff på kula. :D

Syndebukk spørsmålet sier seg dermed seg selv...

Spania og Tsjekkia blir overraskelsene og Portugal blir skuffelsen. Portugal har et godt lag men treneren slutter etter VM og laget lider av manglende komplementere ferdigheter. England :( og Tyskland ville også gjøre et dårlig VM.

Og hadde det ikke vært for at Ljungberg spiller på Arsenal så hadde jeg ønsket Sverige en god tur til helvete, men nå føler jeg at en hvis støtte må gis. Porr og porr :)

Hva synes dere?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Vinner: Håper England, men Spania har et veldig godt lag i år. Fabregas blir nok ikke særlig viktig for spania, iom at han er fjerdevalg på sentral midtbane. Tipper England jeg, hvis Owen finner godformen sin.

Toppscorer: Ruud Van Nistelrooy kommer nok til å putte mange. Henry er ikke like målfarlig på landslaget. Ronaldo kan fort bli toppscorer igjen. Satser på Ruud jeg.

Turneringas store spiller: Kunne blitt Steven Gerrard, hadde han fått spille der han burde; i en offensiv rolle; men får nok ikke det. Ronaldinho får nok mye oppmerksomhet, men kanskje lagkameraten fra Barcelona; Messi, får et stor VM? Torres er også en kanditat, slår han til blir Spania veldig gode. Tipper Torres jeg, men håper Gerrard.

Syndebukk: Hadde jeg ikke håpet på England, så skulle det blitt Lampard. Gjerne Shevchenko, han har jo blitt syndebukk før; og nå er han i tillegg Chelsea-spiller. Raul kanskje? Hvis Spania setter inn Reina i målet før straffekonken, går de hvertfall videre :).

Overraskelse: Australia kan overraske og gå videre fra gruppespillet. Argentina kan bli veldig gode. Men Spania blir nok den største overraskelsen.

Skuffelse: Brasil? Fantastiske spillere, men hvis de ikke vinner, så er det en skuffelse. Frankrike kommer nok heller ikke til å gjøre noe godt VM.

Sverige: Selvsagt må man heie på Sverige, hvertfall hvis man er svensk statsborger :D. Tror de går videre fra gruppa, skal selv nedover og se Sverige - England 20. juni. Håper begge lag går videre etter den kampen. Håper Zlatan er i form, det hadde vært "kanon".
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Det er en fryd å se at Brann ligger på toppen av tabellen. De her neimen ikke tapt en eneste kamp hittil. Det er stas. Bare håper det fortsetter sånn.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Stefan wrote:
Fabregas blir nok ikke særlig viktig for spania, iom at han er fjerdevalg på sentral midtbane.
:o :roll:

Hvordan kan det da ha seg at han spilte 67 minutter mot Egypt, fra start? Det er nokså uvanlig å kalle spillere i startelleveren for "fjerdevalg", og jeg tror neppe at han blir det i VM heller.

Men det er klart at han får tøff konkuranse fra Alonso og Iniesta...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Jeg vil heller ikke tippe Brasil, for som har vært nevnt uendelig ganger før, vinner dem ikke de gangene de faktisk er storfavoritter.. Tror av en eller annen grunn at Italia kan gjøre det bra, bare en liten magefølelse.. Men dette kan jo bli utrolig jevnt. Andre som kan ta gullet er jo lag som Tyskland, Spania, England, Argentina, osv...
Håper for all del Svevrige går på hue og ræva ut av gruppespillet, men det er vel ikke veldig sannsynelig. Syns det er sut med slik rivaleri, eller sunt hat som vi kan kalle det. Hvorfor skal vi absolutt være så snille og glade i nabolandet?? Det er normalt at landslag har store rivaler, som man ikke ønsker noe godt, og hvem ellers enn Sverige kan det være? :twisted:
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Lothair Mantelar wrote:
Stefan wrote:
Fabregas blir nok ikke særlig viktig for spania, iom at han er fjerdevalg på sentral midtbane.
:o :roll:

Hvordan kan det da ha seg at han spilte 67 minutter mot Egypt, fra start? Det er nokså uvanlig å kalle spillere i startelleveren for "fjerdevalg", og jeg tror neppe at han blir det i VM heller.

Men det er klart at han får tøff konkuranse fra Alonso og Iniesta...
Spania har vel med 6 sentrale midtbanespillere til VM.

Xavi, som er den høyest rangerte, har vært skadet store deler av sesongen, men er tilbake igjen nå. På grunn av liten kamptrening vil han vel ikke figurere i startoppstilingen, men likevel førstevalget på sentral midtbane.

Alonso og Albelda kjemper om den defensive midtbaneposisjonen; Alonso har hatt en liten skade, men håper og tror han får starte VM som anker. En av VMs aller beste pasningsleggere.

Så det er vel Fabregas, Xavi, Iniesta og Senna som kjemper om de to offensive midtbaneplassene; og utifra Egypt-kampen, så ser Fabregas ut til å starte første kamp.

Alonso, Albelda og Xavi er rangert som Spanias tre beste midtbanespillere, men siden Alonso og Albelda kjemper om den samme plassen, og fordi Xavi ikke er i kampform, ser Fabregas ut til å få en plass på laget.

Misforstå meg riktig; Fabregas er ufattelig god, det er bare det at Spania har så mange gode sentrale midtbanespillere.

Tenk hvis Vicente hadde vært skadefri, og de kunne spilt med denne offensive oppstillingen:

Joaquin - Xavi - Alonso - Vicente

Torres - Raul / Villa

Det hadde det hvertfall luktet gull av.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Skilte ut denne jeg, skal tross alt vare en stund, så den kan bli veldig lang..

Og så har jeg funnet et sted på internett, hvor man kan tippe resultatene i alle gruppekampene, og hvem som vinner i sluttspillet. Så derfor tenkte jeg vi kunne ha en intern konkuranse, og se hvem som er best til å forutsi resultatet. Jeg har satset på Tjekkia, etter at jeg bl.a. ble imponert av dem i forrige EM. Begynner allerede nå å tvile på om det var et godt valg, men hvem trodde på Hellas i '04?

Adressen er http://www.fantasyfacup.com/worldcup/leagues/1058
Jeg må godkjenne at dere joiner gruppa, slik at det ikke kommer noen andre som ikke er medlem her og vinner :roll:
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Jeg lurte på om jeg skulle starte en ny tråd, men gjorde det altså ikke. Fantastisk at admins tar tak og sørger for at årets kulturbegivenhet blit behørlig dekket av forumet.

Og Stefan: Vicente er ikke med i Spanias tropp. Synd men sant...
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Han er jo god...Jeg har da veldig tro på Brasil på nytt, og håper at Sverige kommer seg langt. Jeg liker Spania veldig godt, men har ingen tror på at de skal få til noe over semifinalen.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Lothair Mantelar wrote:Jeg lurte på om jeg skulle starte en ny tråd, men gjorde det altså ikke. Fantastisk at admins tar tak og sørger for at årets kulturbegivenhet blit behørlig dekket av forumet.

Og Stefan: Vicente er ikke med i Spanias tropp. Synd men sant...
Derfor jeg sier; tenk hvis han hadde vært skadefri. Blir Villa / Reyes på venstrekanten, stor svekkelse for spania.

Leste forresten idag på Liverpool.no, at spanske aviser mener det står mellom Albelda og Alonso på den defensive plassen, mens Xavi og Fabregas kjemper om den offensive.

Tsjekkia er et tøft tips, men de har et veldig godt lag. Større tro på at de vinner VM, enn at Hellas skulle vinne EM. De var jo som du sa, kanskje det aller beste laget i EM.

Edit: Trodde Nedved hadde gitt seg på landslaget, at han bare ble med i kvalikkkampene mot Norge, for å hjelpe dem til VM, men ser nå at han er med likevel. Uten han ville jeg sett på Tsjekkia som sjanseløse, men mye avhenger av at han og Rosicky styrer midtbanen, mens Baros finner fram den samme målformen som i EM, noe formen hans for Villa ikke tyder på. Men han har jo alltid vært bedre på landslaget så...
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Stefan wrote:

Derfor jeg sier; tenk hvis han hadde vært skadefri. Blir Villa / Reyes på venstrekanten, stor svekkelse for spania.

Leste forresten idag på Liverpool.no, at spanske aviser mener det står mellom Albelda og Alonso på den defensive plassen, mens Xavi og Fabregas kjemper om den offensive.

Tsjekkia er et tøft tips, men de har et veldig godt lag. Større tro på at de vinner VM, enn at Hellas skulle vinne EM. De var jo som du sa, kanskje det aller beste laget i EM.

Edit: Trodde Nedved hadde gitt seg på landslaget, at han bare ble med i kvalikkkampene mot Norge, for å hjelpe dem til VM, men ser nå at han er med likevel. Uten han ville jeg sett på Tsjekkia som sjanseløse, men mye avhenger av at han og Rosicky styrer midtbanen, mens Baros finner fram den samme målformen som i EM, noe formen hans for Villa ikke tyder på. Men han har jo alltid vært bedre på landslaget så...
Jeg synes fabregas er overlegent bedre en Xavi framover. Synes deriomt at Xavi er skulle spille som en av de defensive, p.g.a sin løpsstyrke og kreativitet. Dette mangeler i hvert fall Albelda...

Tsjekkia har sjangs, og jeg er enig med Stefan med henhold til Nedved og Baros. Min tvil ligger i det at laget begynner å dra på årene, f. eks Nedved og Koller.

Se på dette, da. Det begynner å dra seg til! :D

http://www.dagbladet.no/sport/2006/06/06/468186.html

hihi...
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Nå må flere melde seg på konkurransen! Fristen er 9. Juni.

For at flere skal bli med, har jeg bestemt at vinneren skal få følgende eksklusive Tidshjulet.net-artikkel: Et lekkert kort som kan brukes som bokmerke!

Image

Hvis man ikke er særlig begeistret for dette kortet, er jeg sikker på at andre er det, så da kan den selges på QXL for store summer :P
Så meld dere på!

NB! Er midt i eksamensforberedelser nå, så det kan ta litt tid før jeg godkjenner at dere blir med i gruppa. Men det er bare å melde seg på, tippinga er det første man gjør!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Siden kortet var så kult så melder jeg meg på 8)
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Sign me up!
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Du må huske på å melde deg inn i gruppa stefan_hoy, vi er bare 3 der nå.
Post Reply