Planeter, verdensrom og andre ting vi ikke har greie på

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Moghedien wrote:Men det er jo ikke så mange som vet hvem James Oliver Rigney er, Robert Jordan er langt mer kjent. I følge google burde vi kjøpe en stjerne til Robert Jordan.
Og siden det er oss dette omhandler, hvor mye må vi betale hver?
For og få gjort det klart, jeg har ikke så mange tusenlapper ekstra..
Jeg hadde en bekjent som kjøpte en stjerne til kjæresten sin.
Han hadde betalt 350 korner for stjerna, og 700 korner for ett eller annet annet noe. Fulgte ikke så veldig nøye med. Det blir altså ikke verre enn 1050. Kan sikkert komme ann på hvilken stjerne også.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Er det billig med en stjerne? Trodde vi alle møtte batalt noe rundt 10 000 kr. hver. *puster lettet ut*

EDIT: hvordan kan folk ha peilig på hvilke stjerner som har navn og ikke? De er jo veeldig mange...Tenk om noen andre fra en annen planet har oppkalt alle stjærnene tidligere?
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Tror det finnes et eller annet sted som tar seg av alt sånt, og har et stjerneregister eller noe.

Jeg også trodde det skulle bli masse dyrere. :)
Lothar
Asha’man
Asha’man

Post by Lothar »

Åssen kjøper man en stjerne da?
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Princess wrote:Er det billig med en stjerne? Trodde vi alle møtte batalt noe rundt 10 000 kr. hver. *puster lettet ut*
?
Ja, det var neimen ikke for mye. Men det er uansett en gjenstand man ikke får brukt, så det får nå bare være som det er det. Og det er da en del av dem også 8)

Princess wrote:EDIT: hvordan kan folk ha peilig på hvilke stjerner som har navn og ikke? De er jo veeldig mange...Tenk om noen andre fra en annen planet har oppkalt alle stjærnene tidligere
Vel, alle stjernene står i ett system i forhold til hverandre, og man kjenner alltids igjen for eksempel den tredje stjerna fra høyre i Orions Belte. Eller ei annen stjerne i ett mindre stjernebilde.

Og når det gjelder navning, så er det så enkelt at den sterkeste parten beholder sine navn. Det har blitt omdøpt navn av sterke parter før også. Vi har foreksempel Jorvik (York), Normandie og Dublin. Ikke akkurat ukjente steder noe av det. Og de er ihvertfall sterkt inspirert av noen vi kanskje kan kjenne oss igjen med :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Når man tenker på hvor mange stjerner det faktisk finnes, er det ikke rart det er så billig.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Sauegjeteren wrote:
Princess wrote:EDIT: hvordan kan folk ha peilig på hvilke stjerner som har navn og ikke? De er jo veeldig mange...Tenk om noen andre fra en annen planet har oppkalt alle stjærnene tidligere
Vel, alle stjernene står i ett system i forhold til hverandre, og man kjenner alltids igjen for eksempel den tredje stjerna fra høyre i Orions Belte. Eller ei annen stjerne i ett mindre stjernebilde.
Orions belte? Hø? Stjernebilder har jeg hør om men jeg har aldri sett de, selv om faren min har pekt så forferdelig mange ganger...

Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Princess wrote: Orions belte? Hø? Stjernebilder har jeg hørt om men jeg har aldri sett de, selv om faren min har pekt så forferdelig mange ganger...
Høh? det kan da ikke være mulig?
Noen stjernebilder er jo umulig og ikke legge merke til.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Stjernebilder er umulige å se. Hvertfall for meg. Jeg ser bare en hel haug fine prikker.

Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Princess wrote:Stjernebilder er umulige å se. Hvertfall for meg. Jeg ser bare en hel haug fine prikker.
Karlsvogna da, har du ikke sett den? Nekter å tro noe annet.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg har sagt til faren min at jeg har sett den slik at han skulle slutte å mase, men den sure sannhet er at jeg aldri så noe annet enn prikker.

Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Karlsvogna og Orion (stjernene lyser ikkje so sterkt som på det biletet) er no veldig enkle å sjå...
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Sannheten er at det ikke er noe annet en prikker.. Prikker som danner bilder, men fortsatt bare prikker.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Stor prikk, liten prikk, liten prikk, stor prikk, osv...ja, det var vel det meste av det jeg så.

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Nå har visst Pluto mista navnet sitt også nå. Nå heter den noe så spennende som 134340 :( Stakkars Stakkars Lille "Pluto"

Ikke Status og ikke Navn.
Post Reply