stefan_hoy wrote:I en mer ideel verden hadde man ikke trengt en grønn ajah, fordi konfliktene da ville blitt løst av dyktige Grå eller Blå.
Er ikkje den Grønne Ajah nødvendig om dei Grå og Blå hadde vore flinkare?
Kven skulle då vere forberedt på Tarmon Gaidon?
Den Grønne Ajah er jau krigs Ajahaen då, dei skal kjempe mot Mørket!
I en mer ideel verden hadde man ikke trengt en grønn ajah...
Synes du verden er mer ideel med Mørket enn uten Mørket?
stefan_hoy wrote:I en mer ideel verden hadde man ikke trengt en grønn ajah, fordi konfliktene da ville blitt løst av dyktige Grå eller Blå.
Er ikkje den Grønne Ajah nødvendig om dei Grå og Blå hadde vore flinkare?
Kven skulle då vere forberedt på Tarmon Gaidon?
Den Grønne Ajah er jau krigs Ajahaen då, dei skal kjempe mot Mørket!
I en mer ideel verden hadde man ikke trengt en grønn ajah...
Synes du verden er mer ideel med Mørket enn uten Mørket?
Tja, du har eit poeng der ja. XD
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
pdragon wrote:noe jeg ikke har fått med meg,er i legendenes alder hadde mannlige aes sedaier samme ahja system som kvinnlige?
Det var truleg ikkje det same ajah-systemet i AoL som i dag, uansett kjønn. I BWB vert det sagt noko om dette, og at ei bok skriv om "a sea of ajahs" eller noko slikt. Akkurat korleis det var veit me ikkje, men forskjellig frå dagens altso.
Shallis wrote:Det hvite tårnet fantes vel ikke på den tiden, så da er det vel ikke så rart hvis de ikke hadde noe rangsystem av den typen på den tiden.
Tårn og Ajah er to forskjellige ting. Som incanus nevnte var det "en sjø av ajaher". Uten noe tårn. Og de hadde Tamyrlin som øverste leder, uansett kjønn. Og Voktere hadde de ikke.
Og uansett pdragon, denne avstemmningen er urettferdig for det mannlige kjønn
Shallis wrote:Det hvite tårnet fantes vel ikke på den tiden, så da er det vel ikke så rart hvis de ikke hadde noe rangsystem av den typen på den tiden.
Tårn og Ajah er to forskjellige ting. Som incanus nevnte var det "en sjø av ajaher". Uten noe tårn. Og de hadde Tamyrlin som øverste leder, uansett kjønn. Og Voktere hadde de ikke.
Åååja
Sauegjeteren wrote:Og uansett pdragon, denne avstemmningen er urettferdig for det mannlige kjønn
Hey! Ikke mobb avstemmninga mi. Jeg har jo sagt dere kan få velge selv om dere er gutter/menn. Bare si hvilken ajah dere liker best
Dersom de syns at denna tråden er urettferdig for menn... så me de menn stemme på Raud Ajah! Me må stå imot straumen! (Ikkje assosier det med "kjerringa mot straumen" altså)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ashaman wrote:Dersom de syns at denna tråden er urettferdig for menn... så me de menn stemme på Raud Ajah! Me må stå imot straumen! (Ikkje assosier det med "kjerringa mot straumen" altså)
"Klippe, klippe." "Jeg tror du er blitt galen jeg kjerring. Man klipper da ikke kornet, man skjærer det." "Klippe! Klippe!"
(Hva slags syke ting går man rundt og husker på egentlig?)
Men om vi skal stå imot strømmen må vi stemme hvit. Det er den minste ajahen.