Men nå er d ordna, så da er d vel greit!!
Hva er best å være?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Er lillebror, og har hatt et helvete i oppveksten, siden søstra mi ble mobba, og har tatt litt igjen på meg, på en måte.
Men nå har jeg innsett hvor godt jeg egentlig har hatt det; ikke noe husarbeid, eller noe sånt. Dessuten var jeg en liten jævel som liten, så det er nok ikke rett av meg å legge all skyld på søstra mi og mobberne hennes for all julinga jeg fikk.
(Dessuten har jeg hørt om dem som har hatt det verre; storebrødre har ofte en tendens til å være voldelige, og sterkere enn storesøstre...)
I tillegg er søstra mi bestevennen min for tida, noe som bidrar til at jeg trives godt med min posisjon i arverekka. (Når jeg i tillegg er eldste sønn, kan jeg erte den lille feministsøstra mi med at jeg er "den enborne" og sånt noe.
)
Så jeg trives alt i alt godt med å være lillebror. Hadde jo vært kult med en enda mindre bror, men pytt.
Men nå har jeg innsett hvor godt jeg egentlig har hatt det; ikke noe husarbeid, eller noe sånt. Dessuten var jeg en liten jævel som liten, så det er nok ikke rett av meg å legge all skyld på søstra mi og mobberne hennes for all julinga jeg fikk.
I tillegg er søstra mi bestevennen min for tida, noe som bidrar til at jeg trives godt med min posisjon i arverekka. (Når jeg i tillegg er eldste sønn, kan jeg erte den lille feministsøstra mi med at jeg er "den enborne" og sånt noe.
Så jeg trives alt i alt godt med å være lillebror. Hadde jo vært kult med en enda mindre bror, men pytt.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Jeg er størst! Hehe, det er best! Men himmla dritt når smøsøsken erter, og så blir du sur på dem, og så får man all skylden! Heldigvis fant mamma og pappa ut at det ikke alltid var jeg som starta heile rulla, ganske tidlig da!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Hvis han ikke er redd for å fly kan dere jo bare bruke brevdue!Terje wrote:Siden han må sendes i posten, kunne kanskje ei pappkasse vært grei?
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Her må det bli lillebror. Jeg er selv storebror for to gutter. Det er forferdelig. Den minste får alt den peker på, den mellomste plager både den minste og meg. Noe som fører til at den minste også plager meg. Mens jeg må gjør alt i huset, men får nesten ingenting. Jeg får tak over hodet, det minste rommet og mat, så jeg får være fornøyd.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg er minst jeg, men tror det er best å være størst. Da får man ansvar og klarer seg bedre senere i livet. Det tror jeg. Og de minste blir gjerne bortskjemt og dullet med. Jeg var bortskjemt før (bare litt) men nå er brødrene mine borte og jeg arbeider mye jeg også
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.