Løser vold ingen problemer?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
når noen disser deg i lang tid over relgionen din, og at oldefedrene dine ikke overlevde okkupasjonen, osv...., da synes jeg du har grunn god nok til å knekke en armKjetil wrote:Problemet med det Faile, er at ære blir sett på veldig forskjellig fra kultur til kultur. Noe som ikke menes vondt, kan bli oppfattet som en blodig fornærmelse av en annen.
men han tyskeren må ha vært en dum fjott som ypper med en gedige polsk judo-person med et jævla temprament...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Pfff, instinkter meg i rompa. Mennesker har ingen instinkter, andre enn selvoppholdelsesdriften, og dens form og uttrykk bestemmes av oppvekstomgivelsene til individene.
Og gi meg et eksempel på en situasjon hvor vold har løst et problem? Vold er en veldig ineffektiv problemløser, med mindre det brukes for å fjerne "problemet" (som jo er en subjektiv størrelse) totalt. Slik Hitler ville gjøre med jødene.
Nei, problemer løst med vold skaper bare nye problemer.
Og gi meg et eksempel på en situasjon hvor vold har løst et problem? Vold er en veldig ineffektiv problemløser, med mindre det brukes for å fjerne "problemet" (som jo er en subjektiv størrelse) totalt. Slik Hitler ville gjøre med jødene.
Nei, problemer løst med vold skaper bare nye problemer.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
"Eg er svolten! Åh! Ei kanin!" BÆNG. "EG ER METT!Terje wrote:Og gi meg et eksempel på en situasjon hvor vold har løst et problem?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Okei.Terje wrote:Det der definerer jeg ikke som vold. Problem solved, uten å ty til vold.
"Eg er svolten! Å, ein ukjent mann med mykje kjøtt på beina!" BÆNG! "EG ER METT!
(og ikkje kom her og sei at eg ikkje forsøkte gjere dette på den minst mogeleg støtende måten)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hirr. Løser ingenting. Utsetter bare problemet. han blir sulten igjen om ei stund. Hadde han derimot snakka med den andre mannen, og blitt venn eller noe med ham, kunne de i samarbeid kanskje ha funnet en mer stabil (og arbeidsintensiv) matkilde.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hvorfor begynner alle nyfødte barn og puste da?Terje wrote:Pfff, instinkter meg i rompa. Mennesker har ingen instinkter, andre enn selvoppholdelsesdriften, og dens form og uttrykk bestemmes av oppvekstomgivelsene til individene.
Dessuten vil jeg også si at vold er nødvendig for å "oppdra" mennesker. Hvis ikke onde handlinger hadde hatt konsekvenser, ville vi ha levd i en jævlig uhøflig verden.