Lekser og Leksehjelp

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Gleder meg seriøst til å bli voksen og begynne å jobbe.
Last edited by Azumiel on Tue Jan 26, 2016 11:18, edited 1 time in total.
Ajah!
Hengiven
Hengiven

Post by Ajah! »

Effektiv arbeidstid for meg på ungdomsskola var maks en halvtime i uka. Likevel gikk jeg ut med et snitt på nesten fem. Jeg gjorde aldri matematikk utenom prøver, og fikk fem i standpunkt. Sånn var det omtrent i alle fag. Når jeg tenker tilbake, skjønner jeg ikke hvorfor jeg gadd å sløse bort den halvtimen i uka på lekser når jeg uansett ville fått omtrent like gode karakterer, og hvorfor jeg aldri skulket, kan jeg heller ikke fatte. Jeg ville uansett kommet inn med mine åtte opptakspoeng, om jeg så hadde fått bare firere... Heldigvis har vi nesten ikke lekser nå (jeg går musikklinja, Vg1).
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Ajah! wrote:Effektiv arbeidstid for meg på ungdomsskola var maks en halvtime i uka. Likevel gikk jeg ut med et snitt på nesten fem. Jeg gjorde aldri matematikk utenom prøver, og fikk fem i standpunkt. Sånn var det omtrent i alle fag. Når jeg tenker tilbake, skjønner jeg ikke hvorfor jeg gadd å sløse bort den halvtimen i uka på lekser når jeg uansett ville fått omtrent like gode karakterer, og hvorfor jeg aldri skulket, kan jeg heller ikke fatte. Jeg ville uansett kommet inn med mine åtte opptakspoeng, om jeg så hadde fått bare firere... Heldigvis har vi nesten ikke lekser nå (jeg går musikklinja, Vg1).
Helt utrolig :D
Du må være skikkelig smart
creutzfeldt
Hengiven
Hengiven

Post by creutzfeldt »

Gjorde ikkje ei einaste lekse gjennom heile barne- og ungdomssteget, - og det fekk eg igjen for på videregåande... Litt smart å læra seg gode vaner før det er for seint :P Sleit skikkeleg på vg, der det faktisk er nødvendig å gjera lekser sånn innimellom :)
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Azumiel wrote:Jeg gleder meg til å bli voksen og begynneå jobbe, slik at jeg i hvertfall har litt fritid!
La meg gjøre en ting klart...skole kan være hardt arbeid, men tro ikke at når du slutter på skolen og eventuellt begynner å jobbe at det er da man får så mye fritid og frihet...Dette henger ikke nødvendigvis sammen men jobben, men med det faktum at når man begynner å jobbe er man som regel kommet i en ny fase i livet hvor ordet ansvar får en ny betydning. Det relativt bekymringløse livet skolen byr på (ja det er faktisk det) er nå over og den harde hverdagen begynner, med alt det måtte medføre...skal ikke påstå at jeg har mye erfaring, men noe har jeg som lærling og jeg har mange som kan fortelle det samme...en annen ting...ferie kan du bare drite tynt i...som elev har titusen ganger så mye ferie som en arbeider, kjenner folk som har har 2-3 feriedager på et år, pluss en haug helgearbeid...men må man, så må man. Men alt dette er sikkert folk klar over, vil bare minne dere på å nyte skolen, de to årene på mekanisk var kanskje mine beste år...aah, for en bekymringsfri tid...
-----------///M-----------
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Azumiel wrote:Gleder meg seriøst til å bli voksen og begynne å jobbe.
For å sitere læraren min:
''Skolen er som himmelen i forhold til arbeidslivet.''
Og nå som eg jobbar så ser eg at han hadde rett, i aller høgste rad!
Men så skal det seiast at eg jobbar som tømrar då. :wink:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Loki wrote:Ja, og sjå korleis det gjekk med dykk to. 8)
Ja, hvordan gikk det?

Begynte vi å lese annen litteratur og kom over noe annet tull? Ikke si det da, det ville vært for sjipt assa.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Vi får "glemme" anmerkninger dersom vi glemmer noe og ugyldig fravær dersom vi skulker så det blir uaktuelt for meg...
Lekser tar ikke hele fritiden min, jeg leser raskere enn alle de andre i klassen så i samfunsfagen når vi foreksempel skal lese 20 sider er jeg ferdig mens de andre er på 10 og da har jeg god tid til å gjøre lekser.
En eller annen person wrote:Jeg bruker all døtid på de tingene jeg ikke liker, og da blir jeg først ferdig!Alltid!
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Mayorearth wrote:Vi får "glemme" anmerkninger dersom vi glemmer noe og ugyldig fravær dersom vi skulker så det blir uaktuelt for meg...
Lekser tar ikke hele fritiden min, jeg leser raskere enn alle de andre i klassen så i samfunsfagen når vi foreksempel skal lese 20 sider er jeg ferdig mens de andre er på 10 og da har jeg god tid til å gjøre lekser.
En kjent situasjon for flere, men jeg bruker ikke den tiden på lekser, med mindre vi har fått beskjed om det, da bruker jeg heller tiden til å lese det om igjen for å huske teksten bedre.
(Og ja, sauegjeteren, jeg vet du leser fortere enn meg, så ikke mas på det)
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

hansito wrote:
Mayorearth wrote:Vi får "glemme" anmerkninger dersom vi glemmer noe og ugyldig fravær dersom vi skulker så det blir uaktuelt for meg...
En kjent situasjon for flere, men jeg bruker ikke den tiden på lekser, med mindre vi har fått beskjed om det, da bruker jeg heller tiden til å lese det om igjen for å huske teksten bedre.
(Og ja, sauegjeteren, jeg vet du leser fortere enn meg, så ikke mas på det)
Jeg har tro på å lese ting en gang og så skrive det ned.
På barneskolen var lekse teknikken enkelt nok:
Skriv av :wink:

(angående lesefart, hvor raskt leser dere? Jeg leser 325 ord i minuttet.)
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Hvilken klasse går du i Azumiel? (Lurer litt på hva slags karakterer din intense jobbing har gitt deg :))
Last edited by Wolfbrother on Thu Oct 19, 2006 20:25, edited 1 time in total.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Jeg er ikke sikker på hvor fort jeg leser, for vi har ikke fått reultatet av karlsten-testen ennå, men hvis sauegjeteren har sagt hvor fort han leser ligger jeg noen få ord bak han, men jeg tror vi ligger på rundt 300-400 vi og.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Eirin
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Eirin »

Jeg gjør lekser når jeg har tid :P
Det vil si når jeg ikke sitter på msn, er med Avi(for da blir det sjeldent noe gjort, selv om vi prøver), eller ser på tv.

Jeg får gjort det meste på skolen fordi lærerene våre nesten aldri går igjennom noe, så vi har masse dødtid(på en måte)...

Lesehastigheten min er jeg ikke sikker på, jeg venter fremdeles på svaret fra forrige lesetest, men når jeg får vite det, så skal jeg si ifra...
"Guns don't kill people,
People kill people.
And homeworks do to!"
-Ingvild
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Er årevis sidan eg tok ein lesetest, men eg fann nokon på nettet, her. Tok den fyrste, og fekk då ca. 500 ord i minuttet (på skjerm, ikkje papir). Trur dog at lesinga mi som oftast er nesten skumlesing...
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

incanus wrote:Er årevis sidan eg tok ein lesetest, men eg fann nokon på nettet, her. Tok den fyrste, og fekk då ca. 500 ord i minuttet (på skjerm, ikkje papir). Trur dog at lesinga mi som oftast er nesten skumlesing...
Tok den samme testen, leser 375 ord i minuttet.
Post Reply