Lekser og Leksehjelp

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Azumiel
Asha’man
Asha’man

Lekser og Leksehjelp

Post by Azumiel »

Jeg går i 10. klasse. Den lengste skoledagen min er fra klokken 08.00 - 15.30

Jeg gjør 4 timer lekser hver dag + 2 timer i helgene.
Jeg jobber mer en foreldrene mine, jeg får ikke betalt en gang!

Dette driver meg sinnsyk, skolen stjeler all fritiden min! :(
Noen som har erfart dette selv?

Ville også vært litt kult med en tråd der man kan be folk på forumet om hjelp med lekser, linker til leksehjelpsider o.l
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Re: Lekser og Leksehjelp

Post by Torbjørn »

Azumiel wrote:Dette driver meg sinnsyk, skolen stjeler all fritiden min! :(
Noen som har erfart dette selv?
Ikkje eg, men er sikkert ein del andre...
linker til leksehjelpsider o.l
Du finn ei lang rekkje lenkjer her:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=570714
Last edited by Torbjørn on Thu Oct 19, 2006 17:53, edited 1 time in total.
Ajah!
Hengiven
Hengiven

Post by Ajah! »

Vi har skoledag fra 0810 til 1530 hver dag bortsett fra mandag, da vi begynner kl. 1000. Men så har vi omtrent ikke lekser, og vi har mange artig-fag mellom allmennfagene.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg går 1STA på videregående (også kalt første klasse allmenfag). Min taktikk når det gjelder skolen har endret seg en smule fra 10. klassen. Jeg er inni det jeg kaller "prøve-modus". Jeg leser og lærer veldig mye på det faget jeg har prøve i først, og de andre fagene får heller flyve litt fritt. Det er en kunst som er vanskelig å beherske, men den gjør at jeg klarer meg godt på skolen, samtidig som jeg har en god del fritid.

På ungdomskolen gjorde jeg ikke lekser. Vi hadde noe som ble "studietimer" og der jobbet jeg veldig hardt. Jeg savner studietimene. På VG har jeg kun to, og ingen gjør lekser i dem der... Ikke jeg heller :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Har så langt ikke hatt store erfaringen med at tid blir slukt opp av lekser før, men det forandrer seg kanskje litt nå. Jeg trenger etter hvert gode karakterer skal jeg komme inn på det jeg vil neste år.

Om du gjør 22 timer i uka med lekser, da tar du det enten for seriøst, arbeider ikke effektivt nok, eller skolen legger på dere for mye arbeid. Jeg tviler sterkt på den siste løsningen. Skolen er riktignok brutale av og til, men så ille er det ikke.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Sauegjeteren wrote:Jeg tviler sterkt på den siste løsningen. Skolen er riktignok brutale av og til, men så ille er det ikke.
Riktignok er det som regel rettferdige mengder, men av og til blir det litt mye på en uke. Men at det skal holde til 22 timer pr. uke er noe jeg ikke kan fatte, jeg går selv i 10. og syns det er ganske rimelige porsjoner.
Du er som sagt enten veldig nøye på det, eller veldig treig, eller så hater lærerne dine deg, og da sliter du.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Sauegjeteren wrote:Har så langt ikke hatt store erfaringen med at tid blir slukt opp av lekser før, men det forandrer seg kanskje litt nå. Jeg trenger etter hvert gode karakterer skal jeg komme inn på det jeg vil neste år.

Om du gjør 22 timer i uka med lekser, da tar du det enten for seriøst, arbeider ikke effektivt nok, eller skolen legger på dere for mye arbeid. Jeg tviler sterkt på den siste løsningen. Skolen er riktignok brutale av og til, men så ille er det ikke.
Tror nok at jeg tar det for seriøst.
Men så er det en veldig viktig ting, helt fra 5-9 klasse funderte jeg slik over hvorfor ale de andre ikke gjorde lekser og hvordan de ble ferdig med alt.

Da jeg endelig fant svaret, ble jeg nesten sjokkert: Det viste seg at opptil flere nesten ikke gjør lekser i det hele tatt og til og med bare dropper noen fag!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Azumiel wrote:Da jeg endelig fant svaret, ble jeg nesten sjokkert: Det viste seg at opptil flere nesten ikke gjør lekser i det hele tatt og til og med bare dropper noen fag!
Virkeligheten suger, hva?

(hører forresten med til den ovennevnte gruppa)
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

(hører forresten med til den ovennevnte gruppa)
I likhet med flere av oss :D
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ja, og sjå korleis det gjekk med dykk to. 8)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Vg1 på meg, lengste dag er 08:10-15:30.

Jeg er helt seriøs når jeg sier at jeg ikke gjorde noen lekser på barneskolen, men slik var hele klassen. For å være helt ærlig er vg1 så langt barnemat sammenlignet med ungdomskolen.

Vi har masse framføringer og prøver, men omtrent ikke lekser. Da er jeg fornøyd.

Ettersom at man kommer automatisk inn på den studiespesialiserende linjen her, er det lite å frykte karakter messig på ungdomskolen. Selfølgelig er det de som vil in på noen av de få linjene mann trenger gode karakterer til.

Lurer litt på om det blir verre. Folk har alltid sagt at det er veldig hardt på videregående, men sett bort fra minde lekser, kontorstoler til alle og en enorm sort samsung flatskjerm på alle rommene er det liten forskjell.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Er lærling eg, lengste dag er frå 07:00 til 20:00. XD
Vanleg er 07:00 til 16:00, men så får eg løn då. :lol: (om enn ei låg ei.)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Herregud så mye dere er på skolen a?
Jeg går i første klasse vgs. starter 9.00 4 dager i uke. 8.15 siste. slutter 14.20 fire dager og 15.10 siste. Blir litt lekser men ikke overdrevent. Og jeg som trodde at jeg hadde mye å gjøre. Men så jobber jeg tre dager i uka å da=/

Går studiespesialisering som det heter så fint, forresten.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg må bare si at det er utrolig deilig å være ferdig med lekser. 8)
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Akira wrote:Jeg må bare si at det er utrolig deilig å være ferdig med lekser. 8)
Der er vi enige. 8)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply