Røyking

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Ajah! wrote:Det som gjelder er gass-lightere med ren flamme (Colibri, Porsche), indirekte antenning med en bit sedertre eller fyrstikker der alt svovelet er helt borte.
Så pass altså. Trodde ikke det var mote innen røyking...
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

nuh har jeg sluttet helt. gikk med en 20-pakning på fredag, trappet ned til 8 på lørdag, og nå har jeg vært røykfri siden i går.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

hehe, trodde du sluttet før sommerferien en gang jeg?
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

hmnei. jeg ombestemte meg. :P

men nå har alle mine medrøykende venner har flyttet sin vei, så nå slipper jeg å stå og glane på at de røyker, mens jeg selv puster inn noe så simpelt som oksygen.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Stine wrote:hmnei. jeg ombestemte meg. :P

men nå har alle mine medrøykende venner har flyttet sin vei, så nå slipper jeg å stå og glane på at de røyker, mens jeg selv puster inn noe så simpelt som oksygen.
Jeg er passiv røyker selv og vet at du får i deg mye mer enn bare oksygen :wink:
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Stine wrote:nuh har jeg sluttet helt. gikk med en 20-pakning på fredag, trappet ned til 8 på lørdag, og nå har jeg vært røykfri siden i går.
Flink jente. Selv om du strengt tatt kunne vært flink allerede i vår :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Sauegjeteren wrote:
Stine wrote:nuh har jeg sluttet helt. gikk med en 20-pakning på fredag, trappet ned til 8 på lørdag, og nå har jeg vært røykfri siden i går.
Flink jente. Selv om du strengt tatt kunne vært flink allerede i vår :P
Bedre sent enn aldri!
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Ajah!
Hengiven
Hengiven
Posts: 135
Joined: Fri Nov 18, 2005 23:33

Post by Ajah! »

Princess wrote:
Ajah! wrote:Det som gjelder er gass-lightere med ren flamme (Colibri, Porsche), indirekte antenning med en bit sedertre eller fyrstikker der alt svovelet er helt borte.
Så pass altså. Trodde ikke det var mote innen røyking...
Det har ikke med mote å gjøre, det har med at disse Zippo-lighterne gjør at sigaren får en viss smak av lighter-bensin, noe som ikke er særlig gunstig for røkeren. På samme måte skal man heller ikke drive å slikke/patte på sigarene, og heller ikke la de befinne seg utenfor en humidor (oppbevaringsboks med 60-70% luftfuktighet) i lengre enn tre-fire dager, siden sigaren mister mange av sine aromaer når den blir tørr...
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Har alltid irritert meg over at jeg ikke liker sigar, siden en ekte cubaner hører med i enkelte anledninger.

Etter Ajah!s opplysende innlegg ser jeg at jeg har begått endel generaltabber. Hvor får man kjøpt en humidor? Er det de "metallrørene" tjukke sigarer har rundt seg?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Ajah! wrote:
Princess wrote:
Ajah! wrote:Det som gjelder er gass-lightere med ren flamme (Colibri, Porsche), indirekte antenning med en bit sedertre eller fyrstikker der alt svovelet er helt borte.
Så pass altså. Trodde ikke det var mote innen røyking...
Det har ikke med mote å gjøre, det har med at disse Zippo-lighterne gjør at sigaren får en viss smak av lighter-bensin, noe som ikke er særlig gunstig for røkeren. På samme måte skal man heller ikke drive å slikke/patte på sigarene, og heller ikke la de befinne seg utenfor en humidor (oppbevaringsboks med 60-70% luftfuktighet) i lengre enn tre-fire dager, siden sigaren mister mange av sine aromaer når den blir tørr...
Nå lærte jeg noe nytt ja. Jeg viste ingen av disse tingene før nå...(kansje fordi jeg ikke røyker...)
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Ajah!
Hengiven
Hengiven
Posts: 135
Joined: Fri Nov 18, 2005 23:33

Post by Ajah! »

stefan_hoy wrote:Har alltid irritert meg over at jeg ikke liker sigar, siden en ekte cubaner hører med i enkelte anledninger.

Etter Ajah!s opplysende innlegg ser jeg at jeg har begått endel generaltabber. Hvor får man kjøpt en humidor? Er det de "metallrørene" tjukke sigarer har rundt seg?
De metallrørene hjelper til på å holde fuktigheten etter man har tatt sigaren ut av humidoren, men en humidor er et skrin av tre eller metall (helst belagt med sedertre på innsiden) med luftfukter og hygrometer (fuktighetsmåler) i. De fås kjøpt på f.eks. http://www.sigar.com eller lignende butikker. De koster ofte en del, da (Jernia hadde dog en til 400,- for en stund siden, men vanligvis koster de fra 1500,- opp til 100 000,-...)...
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Er det virkelig så mye styr med røyking? Jeg trodde det bare var å kjøpe en pakke, tenne den og så bare...vel, røyke! Det viser hvor mye jeg har peiling, men for å være ærlig er jeg glad jeg ikke har peiling...
. . .
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Er forskjell på sigarett og sigar vet du. :wink:
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Jepp, sigaren er kun for show. Mannejuggel.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Kjetil wrote:Jepp, sigaren er kun for show. Mannejuggel.
Pipe må da være stas... Det er det å se på hvertfall...

*Blåser røykringer... Hoster*
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply