Film av Tidshjulet?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Ringenes Herre ødelagt?Princess wrote:tror ikke det ville bli så bra med film av WoT... når de lagde filn av RH ble jo en hel del kutta vekk....da jeg leste den første boken ble jeg helt sokka fordi den var så mye bedre enn det filmen var...det ville være synd om WoT ble ødelagt på den måten
Kjøper argumentet om at mye bra er kuttet vekk, og du må gjerne også si at boka er bedre enn filmene, men å si at Peter Jackson har ødelagt RH?
Når det er sagt, så tror jeg RH egner seg bedre på lerretet enn WoT; kanskje spesilet fordi interessen for WoT er mye mindre enn RH, og da vil ikke filmselskapet gå inn med like mye penger; noe som igjen vil føre til en dårligere film / serie. Skal det først lages noe, så må det være kvalitet.
Selv om jeg ikke liker Ringenes Herre filmene, er det jo umulig å ødelegge boka. Boke er jo akkurat den samme før og etter filmen.
Sett at de lager en utrolig dårlig serie eller film om WoT, er den eneste konsekvensen at det trekkes mer oppmerksomhet mot serien. Det er jo aldri dårlig. Boka er jo akkurat like god før, og etter filmen.
Sett at de lager en utrolig dårlig serie eller film om WoT, er den eneste konsekvensen at det trekkes mer oppmerksomhet mot serien. Det er jo aldri dårlig. Boka er jo akkurat like god før, og etter filmen.
Det var ikke helt det jeg mente, men etter at jeg hadde sett RH filmene trodde jeg de var som boken og ble litt skuffet...hvis noen ikke liker filmene tror jeg ikke de vil bry seg med å lese boken og så gi den god kritikk...ville ikke jeg gjort hvertfall
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Det er jo det som er poenget: De fleste liker RH-filmene, selv de som ikke har lest boka. Mange får nok lyst til å lese bøkene etter at de har sett filmen. Da blir de enda mer positivt overrasket over boka.Princess wrote:Det var ikke helt det jeg mente, men etter at jeg hadde sett RH filmene trodde jeg de var som boken og ble litt skuffet...hvis noen ikke liker filmene tror jeg ikke de vil bry seg med å lese boken og så gi den god kritikk...ville ikke jeg gjort hvertfall
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

- Posts: 834
- Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
- Location: Tønsberg
- Contact:
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

- Posts: 834
- Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
- Location: Tønsberg
- Contact:
Moiraine Sedai wrote:Da var det de pengene igjen... Ja, budsjettet blir i så fall stort. Men uansett om det er serie eller film; det vil alltid være noe som mangler.
Det skulle da vel bare mangle, hadde ikke fantes bra filmer om det ikke fantes noen dårlige.
En WoT film/serie, om den blir laget, vil neppe bli lagd for fansen, den vil bli lagd for de store massene. Fansen ender nok opp skuffet uansett.
Jeg håper fortsatt på en serie though.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

- Posts: 834
- Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
- Location: Tønsberg
- Contact:
Selv om jeg er fan av WoT, ønsker jeg langt i fra en film/serie som følger boka ordrett. For meg gjør det ingenting om den blir for massene; så lenge det blir kvalitet, som representerer WoT-verdenen på en god måte. Fører den til at flere leser bøkene, så er jo dette kjempepositivt.Kjetil wrote:Moiraine Sedai wrote:Da var det de pengene igjen... Ja, budsjettet blir i så fall stort. Men uansett om det er serie eller film; det vil alltid være noe som mangler.
Det skulle da vel bare mangle, hadde ikke fantes bra filmer om det ikke fantes noen dårlige.
En WoT film/serie, om den blir laget, vil neppe bli lagd for fansen, den vil bli lagd for de store massene. Fansen ender nok opp skuffet uansett.
Jeg håper fortsatt på en serie though.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

- Posts: 834
- Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
- Location: Tønsberg
- Contact:

