Trykkingen av Muhammed i Magazinet
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Ja, Bush er jo nære venner med mange av disse kjempekorporasjonene som Halliburton, som har fått store kontrakter i Irak. Halliburton lager jo blant annet våpen.Loki wrote:Ein kan alltid ha det betre...
Hm, beklagar, eg var kanskje uklar, men eg var under inntrykk av at amerikansk president var eit talsmannsembete for våpenprodusenter?Ceres wrote:Har en viss oppfatning om at visse amerikanske presidenter også trenger krig. Spesielt om det er omvalg snart.
(Bare for å kverulere litt...)
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kanskje det er difor han ser så forvirra ut?Ceres wrote:To ting på en gang? Det er vel ikke mulig ?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Nei, det fikk jeg ikke med meg, men jeg svitshet så vidt innom en debatt med Roy Jackobsen. Han kritiserte Støre for å ikke å gjøre det klart nok at ytringsfriheten vår er universell og like viktig for oss som troen er for dem etc etc... Han har mye rett i det han sier, men det er nok ikke han som sitter med makta (og ansvaret) og kan derfor heldigvis ikke være den som sørger for de diplomatiske kontaktene.
Jeg synes saken har tatt uante høyder. Fem kilo gull for en død normann?
Jeg synes saken har tatt uante høyder. Fem kilo gull for en død normann?
Urban tilværelse
Stakkars deg. Du er nok utsatt for tida...
De fem kiloene var vel for normenn, dansker og tyskere om jeg ikke tar helt feil.
Jeg ser at det har vært opptøyer også i India og Thailand. Dette er jo i utgangspunktet ikke muslimske land, og i og med at jeg har tenkt meg dit til høsten håper jeg virkelig ikke at det fortsetter. Håper det blåser over.
EDIT:
Selvfølgelig håper jeg i utgangspunktet at en løsning skal finnes og det hele skal kunne roe seg ned. Over hørtes jeg nok litt vel egoistisk ut...
De fem kiloene var vel for normenn, dansker og tyskere om jeg ikke tar helt feil.
Jeg ser at det har vært opptøyer også i India og Thailand. Dette er jo i utgangspunktet ikke muslimske land, og i og med at jeg har tenkt meg dit til høsten håper jeg virkelig ikke at det fortsetter. Håper det blåser over.
EDIT:
Selvfølgelig håper jeg i utgangspunktet at en løsning skal finnes og det hele skal kunne roe seg ned. Over hørtes jeg nok litt vel egoistisk ut...
Urban tilværelse
Det skal være en forhåpentligvis fredelig demonstrasjon der muslimsk ungdom (i hovedsak) kan få lov til å vise sin avsky over tegningene som ble publisert. (Det er imidlertid varslet at dersom noen nynazister kommer vil muslimsk ungdom - a gjengen - gå til angrep... huff).
Grunnen til at jeg tok opp India og Thailand var at det på vg-nett sto noe om at "Her brenner det nå!" og det hørtes jo litt drastisk ut da...
Grunnen til at jeg tok opp India og Thailand var at det på vg-nett sto noe om at "Her brenner det nå!" og det hørtes jo litt drastisk ut da...
Urban tilværelse
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Ja, Bush-bashing er er kjedelig øvelse. Det er mye morsommere å skyte på ting som ikke kommer og stiller seg rett foran deg, med en blink malt på brystet.Eivind wrote:Nok om Bush og våpenindustri, det er så kjedelig, utdebatert og preget av så negative holdninger at det ikke går an
Nopes, men det er godt å se at noen benytter seg av ytringsfriheten sin, selv om det ikke akkurat skjer på den mest konstruktive måten...Er det noen som så på NRK at dem dreiv å brant norske flagg i en skolegård idag?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
"It's not so much that you can't make this stuff up as it is that you wish you had to." - Jon StewartTerje wrote:Ja, Bush-bashing er er kjedelig øvelse. Det er mye morsommere å skyte på ting som ikke kommer og stiller seg rett foran deg, med en blink malt på brystet.Eivind wrote:Nok om Bush og våpenindustri, det er så kjedelig, utdebatert og preget av så negative holdninger at det ikke går an
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Får håpe alt går fredelig for seg ja, men pessimistiske meg tror ikke det.. Det blir jo ikke noe av det vi ser på TV fra "den muslimske verden", men en eneste hissig liten bråkmaker er nok til at slåsskamper/sammenstøt kan oppstå, spesielt hvis det skulle dukke opp noen skinheads, men det spørs vel heller om de tør møte opp på en demonstrasjon hvor hele grønlandstorget er fyllt opp med muslimer.. (Jeg vet ikke bare muslimer møter opp, men prøver bare å lage et bilde.)Ceres wrote:Det skal være en forhåpentligvis fredelig demonstrasjon der muslimsk ungdom (i hovedsak) kan få lov til å vise sin avsky over tegningene som ble publisert. (Det er imidlertid varslet at dersom noen nynazister kommer vil muslimsk ungdom - a gjengen - gå til angrep... huff).
Grunnen til at jeg tok opp India og Thailand var at det på vg-nett sto noe om at "Her brenner det nå!" og det hørtes jo litt drastisk ut da...
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
En ting som i hvert fall er helt sikkert, er at hvis det skulle skje noe der, ligger jeg trygt hjemme i senga mi og sover bort rusen fra fredagen..
Men fra spøk til alvor så tror jeg nok politiet har full kontroll på gjengen som dukker opp, uansett hvem det blir.. Selv om det alltids kan bli litt småbråk her og der..
Men fra spøk til alvor så tror jeg nok politiet har full kontroll på gjengen som dukker opp, uansett hvem det blir.. Selv om det alltids kan bli litt småbråk her og der..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!





