Filmliste – Top 10

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Har ikke sett Sin City, men har sett noen filmsnutt fra den og har lyst til å se mer. Filmen kommer 8.juli ser jeg.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Nemo og istid er svært bra animasjonsfilmer, men de når ikke de utrolige (The Incredibles) til knærne en gang. Satt å gliste konstant fra begynnelse til slutt. Hadde krape i ansiktet en uke i strekk etterpå...
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

har ikke sett the incredibles, jeg. :(

men den robotfilmen som kom rundt påske eller noe var søt :)
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Sin City er svært bra. Det er kanskje den filmen som er mest tro mot tegneserie konseptet. Folk blir blandt annet gjennombårret med maskingevær for deretter å fortsette uten en skramme 5 minutter og et par systing senere. Mickey Rourke er jo helt genial som hovedkarakteren Marv. Utrolig fett at den selvdestruktive alkoholiserte Rourcke endelig ser ut til å få karrieren tilbake på beina. Hans beste film siden Angel Heart.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Lanfear84 wrote:Gode filmer: extended LotR, Matrix1-3, Star Wars 3-6, div. Star Trek filmer, Kill Bill 1&2, Underworld, Queen of the Damned, Dude, where's my car?, Pirates of the Carribean, Constantine, Bill and Ted's most excellent adventure.
En jente som like Star Trek :shock:

Vil du gifte deg med meg? :wink:
Lanfear84
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sun May 08, 2005 10:01
Location: Gossen

hehe...

Post by Lanfear84 »

kan jo på liksom, iallfall :wink:
Star Trek er gøy!
Don't Panic!
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Star Trek er gøy ja. Tror jeg har sett det meste av det som er å oppspore av Star Trek med unntak av "deep space nine" serien. Var helt klart mer oppslukt før, men en episode/film med Picard eller Kirk gjør seg fremdeles. First Contact er helt klart blandt de beste Sci-fi filmer jeg har sett.

Eller må jeg si at du har en utrolig bra film/serie smak. Well done! :D
Lanfear84
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sun May 08, 2005 10:01
Location: Gossen

Enig...

Post by Lanfear84 »

First Contact er helt fantastisk!

Jeg så aldri noe særlig på "bi-seriene" i star trek, heller. Det var TOS og NG som var min greie. Såg litt av Voyager, eller hva den nå heter (der de ble sendt ørtogførti lysår avgårde i galaksen og noen år frem eller tilbake i tid...), men ellers ikke så mye av andre ting, nei.
Don't Panic!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Treveler wrote:Nemo og istid er svært bra animasjonsfilmer, men de når ikke de utrolige (The Incredibles) til knærne en gang. Satt å gliste konstant fra begynnelse til slutt. Hadde krape i ansiktet en uke i strekk etterpå...
Ja, den var også svært morsom. Syntes ikke den var bedre enn Istid, men det er som sagt bare fordi jeg digger Jespersen og Lyngbø i den filmen... :D
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Synes Nemo var en morsom å søt film jeg (men lo kanksje litt mer enn jeg burde...), liker shrek også, men var faktisk ikke latfor imponert over de utrolige (men jeg snakker ikke om animasjonen)
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Lanfear84
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sun May 08, 2005 10:01
Location: Gossen

og filmene selvsagt...

Post by Lanfear84 »

First Contact og The Voyage Home er noen av mine desidert største favorittfilmer. Satt forresten akkurat og såg på Insurrection på canal+ nå.
Don't Panic!
trollok
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 35
Joined: Fri Jun 10, 2005 18:06
Location: trøndelag

Mine favoritter!

Post by trollok »

Jeg liker disse filmene jeg:

Ever After
fire nøtter til askepott(blir ikke jul uten!)
Pirats of the carribean
mr and mrs smith
the aviator(likte denne filmen veldig godt, men tviler på om det er en jeg kommer til å se mange ganger...)
fire bryllup og en gravferd(absolutt klasikker!)
Nothing Hill
Pretty Woman
Dirty Dancing

Er veldig flink til å huske søte filmer jeg liker, er verre med action og grøssere, de glemmer jeg navnene på...

Er ikke enig i at alle se requim for a dream, den filmen var jo grusom. Jeg tror seriøst det er den værste filmen jeg har sett, så den da den kom og var rundt 12 år. Ikke alderen for orgier, dop i alle former, vold, sex ++++ Men en ting er sikkert etter å ha sett denne filmen holder man seg unna narkotika.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Re: Mine favoritter!

Post by Stefan »

trollok wrote:Jeg liker disse filmene jeg:

Ever After
fire nøtter til askepott(blir ikke jul uten!)
Pirats of the carribean
mr and mrs smith
the aviator(likte denne filmen veldig godt, men tviler på om det er en jeg kommer til å se mange ganger...)
fire bryllup og en gravferd(absolutt klasikker!)
Nothing Hill
Pretty Woman
Dirty Dancing

Er veldig flink til å huske søte filmer jeg liker, er verre med action og grøssere, de glemmer jeg navnene på...

Er ikke enig i at alle se requim for a dream, den filmen var jo grusom. Jeg tror seriøst det er den værste filmen jeg har sett, så den da den kom og var rundt 12 år. Ikke alderen for orgier, dop i alle former, vold, sex ++++ Men en ting er sikkert etter å ha sett denne filmen holder man seg unna narkotika.
The Aviator var knallgod ja! Leonardo Di Caprio er en av de bedre skuespillerne som finnes.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Idag så jeg (endelig) den første Matrix-filmen, og den kommer som en kanonkule inn på topp 10 lista mi! Nå bør jeg vel kanskje se Reloaded på nytt, med nye øyne :roll:
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Da kan du like gjerne se Matrix deZIONized, så får du sett både reloaded og revolutions med de dårligste og uvesentlige scenene kuttet vekk ;)
Post Reply