Den store musikksjanger-avstemningen

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvilke musikksjanger liker du best?

Blues
2
8%
Klassisk
1
4%
Country
0
No votes
Folk
0
No votes
Rock/Hard Rock
6
23%
Prog Rock/Metal
3
12%
Jazz/Funk/Soul
1
4%
Pop
3
12%
Rap
1
4%
Punk
1
4%
Metal (spesifiser!)
6
23%
Danseband
0
No votes
Techno
0
No votes
R&B
1
4%
Indie
1
4%
 
Total votes: 26

Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Alle har jo fordommer uansett om de vil eller ikke. Det er naturlig. Men med mindre det er et livsmotto kan man jo prøve å se på folk uten å bestemme seg for om man liker vedkommende eller ikke basert på førsteinntrykk.

Må si jeg har fordommer mot folk som hører på køntri og trance. Og greier. Og Britney Spears, selvfølgelig.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Country og trance ja. Det var to forskjellige genrer. Men trancefolk må jo helt klart mangle noen skruer.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

Men det er vel ingen som bare hører på trance? Jeg synes all trance-musikk høres rimelig lik ut.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Thomdril
Asha’man
Asha’man
Posts: 257
Joined: Tue Oct 04, 2005 18:20
Location: Vålerenga
Contact:

Post by Thomdril »

Nynaeve wrote:Men det er vel ingen som bare hører på trance? Jeg synes all trance-musikk høres rimelig lik ut.
Må si meg ganske enig der.. Syns trance er utrolig irriterende å høre på faktisk.
Stemte forresten rock. Det er ingenting som kan måle seg med skikkelig bra rock! 8)
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Thomdril wrote:
Nynaeve wrote:Men det er vel ingen som bare hører på trance? Jeg synes all trance-musikk høres rimelig lik ut.
Må si meg ganske enig der.. Syns trance er utrolig irriterende å høre på faktisk.
Stemte forresten rock. Det er ingenting som kan måle seg med skikkelig bra rock! 8)

Gutten sin, det :D
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Hvorfor er det en sjanger som heter "Rock/Hard Rock", "Prog rock/Metal" og en som heter "Metal"? Skulle tro man kunne droppe "Prog Rock/Metal" her. Men jeg skjønner meg ikke på musikk, så unnskyld hvis jeg prater tull.

Og en ting til. Hva står egentlig R&B for?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Sauegjeteren wrote:
Og en ting til. Hva står egentlig R&B for?
Rythme & Blues :wink:
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Stemte pop, selv om det egentlig er rock når jeg tenker meg om. Det er uansett close race mellom de to, og jeg syntes litt synd på pop som bare hadde fått to.. :P
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Det gjorde du ikke det, du så ikke resultatet før du hadde stemt. Tynn unnskyldning.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Det går jo ann å se resultatet før man stemmer da!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Ikke på "hva er best av ASOSIAF og WOT".
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Jo-o!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Er berre å vera avlogga når du sjekka det. Trur eg då.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Sauegjeteren wrote:Ikke på "hva er best av ASOSIAF og WOT".
Er da faktisk aSoIaF :roll:

Og jeg bruker hele tiden å se hva resultatet er før jeg stemmer. Pålogget.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Jeg ser ikke resultatet før jeg stemmer likevel.

Men: Bare for å gi dere litt totalt uinteressant lesning kan jeg vel si min ærlige mening om sjangrene som er listet opp her. Eller? Næh. Orker ikke nå, får se om jeg tar det senere en gang. Dere skal også få si hva dere mener om det forskjellige :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply