Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Moiraine Sedai wrote:Jeg ble så lei meg da serien var slutt at jeg nesten begynte å grine. Nå kom jeg jo ikke til å se mer av karakterene (med mindre jeg leste serien på nytt, og det er jo ikke det samme)!

Men jeg er fremdeles skuffet over slutten. Eller, den er grei nok i seg selv,
Spoiler
med assosiasjoner til Adam og Eva, men jeg syns de var for unge til å drømme om å få barn sammen og slikt
Jammen det er jo det som gjør serien som er så spesiell. Jeg syns også det var rart, men når du leser den flere ganger, så skjønner du at det var bare sånn den kunne være.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

OK da....., de siste sidene ordna opp, og bandt det sammen.
Er det bare meg, eller er det lagt greit opp til bok nr 4 der? :)

Ellers hadde jeg jo blitt advart at det endte trist. Tror det ødela litt av moroa. Så derfor tør jeg ikke åpne emnet Tale of the Malazan...
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Siri Sedai wrote:OK da....., de siste sidene ordna opp, og bandt det sammen.
Det la vel bare opp til at det var avsluttet nå?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Sauegjeteren wrote:
Siri Sedai wrote:OK da....., de siste sidene ordna opp, og bandt det sammen.
Det la vel bare opp til at det var avsluttet nå?
Det skulle bli skrevet en bok nummer 4, Men Pullman syns ikke han hadde nok stoff eller at det ble noe bra. Så han lot det ligge. Det syns jeg er bra jeg.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jeg syns også det er bra i etterkant, men jeg hadde et tomrom som ville bli fylt av annet enn fantasien...
. . .
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Ja. Jeg savner karakterene og sånn og det hadde vært gøy og vite hva som skjedde. Men det hadde nok ikke blitt noe bra.

Det finnes en liten bok som heter Lyra's Oxford, som er bare litt ekstra info i etterkant. Den er ganske søt. Men den finnes bare på engelsk så vidt jeg vet.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Lyra's Oxford? Den tror jeg jeg må lese :)
. . .
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Shallis wrote:[quote="
Det skulle bli skrevet en bok nummer 4, Men Pullman syns ikke han hadde nok stoff eller at det ble noe bra. Så han lot det ligge. Det syns jeg er bra jeg.
Kanskje han blir sulten en gang han og!
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Hvis han finner noe bra å skrive om gjør han nok det. Men jeg tror han ser på serien som avsluttet.
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nynaeve Sedai »

Er det noen som har lest Amuletten fra Samarkand og Golemens Øye (de to første bøkene i Bartimeus-triologien)?
Er de bra?
''Jeg tenker ikke for mye,
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Nynaeve Sedai wrote:Er det noen som har lest Amuletten fra Samarkand og Golemens Øye (de to første bøkene i Bartimeus-triologien)?
Er de bra?
Jeg har lest de første hundre sidene i amuletten fra samarkand, men da jeg forsto at plottet var basert på at en misunnelig tass av en magiker-lærling. Det hele ble for dumt og jeg la den fra meg.

Men det skal sies at jeg var midt inne i Mbotf på den tiden.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

jeg skal begynne på "Det Hellige Og Det Profane" av en Eliade idag, mest fordi læreren min sa jeg kom til å like den. selv har jeg null peiling på hva den handler om, bortsett fra at den visstnok skulle være relgionsfilosofisk. noen her som har lest den?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nynaeve Sedai »

Lothair Mantelar wrote:
Nynaeve Sedai wrote:Er det noen som har lest Amuletten fra Samarkand og Golemens Øye (de to første bøkene i Bartimeus-triologien)?
Er de bra?
Jeg har lest de første hundre sidene i amuletten fra samarkand, men da jeg forsto at plottet var basert på at en misunnelig tass av en magiker-lærling. Det hele ble for dumt og jeg la den fra meg.

Det hørtes ikke bra ut.
Litt dumt, for jeg har fått Golemens Øye i gave og jeg hater å lese kjedelige, dårlige og dumme bøker :?
''Jeg tenker ikke for mye,
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Nynaeve Sedai wrote:
Lothair Mantelar wrote:
Er de bra?

Det hørtes ikke bra ut.
Litt dumt, for jeg har fått Golemens Øye i gave og jeg hater å lese kjedelige, dårlige og dumme bøker :?
Prøv den nå da, så kan du gjøre deg opp en egen mening om den, istedet for å bare tro på LM uten å være sikker på at det er slik.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg støtter det brækar sier. Jeg har en kompis som elsker de bøkene, så det kan godt være du vil gjøre det samme. Jeg har en sær boksmak :wink:

P.s: Jeg er nå i gang med The Healthy dead av Steven Erikson og regner med å bli ferdig i løpet av et par dager.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Locked