Selvlagde tegninger fra WoT eller lignende

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Skal Moiraine fargelegges?

Ja
30
68%
Nei
14
32%

Total votes: 44

Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Akvarell: Er jo mulig å bruke en stor pensel med vann og bare fukte ekstra de stedene det passer seg med ekstra flyt.

Acryl er jeg ikke heeelt sikker på hva består av, men det ligner veldig på oljemaling, bare at det er vannbasert. Slå opp på wikipedia eller noe :P

Edit: http://no.wikipedia.org/wiki/Akrylfarge
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Akvraell: Er jo fult mulig... pleier å male bakgrunn først, det som skal være vått, og for så å la det tørke å legge på det som ikke skal være vått etterpå. Men har ark som ikke er festet sammen ordentlig, så de krøller seg litt.
Som vann til tørst strupe
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Teip de fast?
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Veldig upraktisk vis man maler ute, uten stafeli.

men det ordner seg nok, får vel bare prøve å feile...
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Veldig upraktisk å teipe de fast mener du? Det er da mer praktisk... Må bare ha en plate, teipe fast arket og så er du i gang.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Sorry, tenke mer enn jeg skrev.

Vis jeg skal teipe de fast må jeg rive dem løs fra blokka, og da er det så vannskelig å få arkene med seg rundt. Eller finne tegningene etterpå. jeg er verdens største rotehue
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Aha, det ga mer mening ;) Hmmm, da må du enten leve med det eller finne et system for å ta vare på maleriene når de har blitt revet ut av blokka. En mappe eller noe sånt.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

tror jeg skal leve med det. Jeg klarer ikke systemer. Mappa blir fort borte, ting blir bort... Huff nei må sjerpe meg... Men får det vel til
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Jeg likte denne siden godt siden jeg har bladd igjennem hele, og jeg er en tegnenørd Razz Jeg syns jeg hadde en fin tegning av Nyn som jeg tegnet for noen uker sia, men forandra litt på den og så ble jeg misfonøyd:(Her er den;

http://kittyhege.piczo.com/?preview=y&cr=4&rfm=y

(vet at jeg har den på piczo, jaja, er en gammel side jeg hadde med ei venninne) Mottar gjerne ros og råd, og som sagt er jeg litt missfornøyd med den. Burde den fargelegges?? er usikker

Men jeg håper vi kan starte opp denne sia igjen. Noen som har noen flere tegninger å legge inn? Avi, Moi?? Anyone?
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Fin tegning :D

Jeg har fått meg Photoshop (wee!) og har surret litt rundt for å prøve å bli kjent med programmet:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Jeg har fulgt en eller annen tutorial på alle disse, men jeg aner ikke hvilken side :lol:
. . .
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

vet at jeg har den på piczo, jaja, er en gammel side jeg hadde med ei venninne) Mottar gjerne ros og råd, og som sagt er jeg litt missfornøyd med den. Burde den fargelegges?? er usikker
Jeg ville vel stemt for ikke fargeleg, men du bør vel prøve å gjøre som moi, kopiere og så fargelegge kopien.

Du er jo kjempe flink til å sjygge legge...
Men noe kluss med størelsen på hodet i forhold til kroppen...

Mener jeg har lært litt om tegning i sommer så kommer noen i løpet av uka tenker jeg, men må tjuvlåne scannern først.

Men muligheter for litt "tegnekurs" ettervert. Hadde likt noen bit for bit tegninger av:
Nese
hender(som sitter fast på en kropp.)
Hindre at en gutt blir til jente og omvent
Ben, finnes ikke noe vannskligere....
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Hodet er vanskeligst..jeg tegna ikke hele kroppen, men det var vel litt for stort..og takk for rådene :P

Det er enormt vanskelig å tegne et maskulint ansikt og kropp til en mann eller gutt, har prøvd noen ganger men resultatet blir håpløst! :?
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Imbiler meg at jeg får det til, bare pappa kommer hjem med tegne blokken skal jeg vise deg.
Kroppen er enkel egentlig (selv om det ikke blir fint.) dropp hofter og pupper, lag bredere å rettere skuldre så vips...
Last edited by Sisnera on Sun Aug 19, 2007 7:31, edited 1 time in total.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

:shock: Droppe pupper! Det er ikke lov. :shock:

Vi liker pupper. Store, små, harde, bløte, brune, rosa. Ja formelig alt av pupper. (Så lenge de er under tredve.)
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Det var snakk om å tegne menn vet u? Menn Med mye pupper er ikke bra, ikke når mann sliter med det fra før ijallefall...
Post Reply