The Twilight Saga

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

The Twilight Saga

Post by Aldieb »

Jeg har nå begynt å lese Twilight sagaen, noe som jeg syns er veldig spennende. Ble lei av å vente på A memory of Light ;)

Det er jo en slags fantasy fortelling også, vampyrer og varulver hører jo til i den verden. Men den er uansett annerledes enn Tidshjulet, aller mest pga tid og sted. Twilight (Evighetens Kyss på norks, elendig oversettelse men...) foregår i Forks, Washington i vår tid, mens Tidshjulet er i en fantasiverden.

Uansett så anbefaler jeg bøkene.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Twilight-fan er en helt egen type mennesker, hehe. Hele vennegjengen min er obsessed med serien. Jeg så filmen i fjor, naturligvis kunne den ikke måle seg med bøkene, men det var gøy for det. Spesielt en scene med Stephanie Meyer som bestilte noe å spise XD Jeg har lest hele serien, inkludert "Midnight Sun". Jeg har hørt noen rykter om at den faktisk skal gis ut allikevel, til tross for at Meyer sa hun ikke kom til å gjøre det fordi den har lekket ut på nettet. Er det noen som har mer kjennskap til det?

Jeg må innrømme at jeg er småforelska i Edward :oops: :wink:
. . .
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Kan jeg få lov til å spørre de som liker disse bøkene om hvorfor? Har skriv det i en annen tråd, men har tidligere prøvd meg på den første boka i serien for en stund siden og må si at alt jeg husker er at det var uengasjerende og lite spennende. God story i utgangspunktet, men forfatteren klarer ikke å formidle historien på noen god måte. Synes jeg

Og hvorfor er det med slike fenomener at fansene er så "ekstreme"?
Manbearpig
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

[quote="Asphyxiate"]Kan jeg få lov til å spørre de som liker disse bøkene om hvorfor? Har skriv det i en annen tråd, men har tidligere prøvd meg på den første boka i serien for en stund siden og må si at alt jeg husker er at det var uengasjerende og lite spennende. God story i utgangspunktet, men forfatteren klarer ikke å formidle historien på noen god måte. Synes jeg
Og hvorfor er det med slike fenomener at fansene er så "ekstreme"?[/quote]

Jeg vil vel si at grunnen er at mesteparten blir litt småforelsket i de forskjellige figurene. Jeg er ikke av den typen (Team Edward eller Team Jacob), jeg bare elsker historien og alt som skjer. Du oppfatter kanskje boka på en annen måte enn andre ;) En bok passer ikke for alle.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Holder på med bok 2 nå, og den er helt ok.

Begynte å lese serien fordi jeg mente det kanskje var en fordel før filmen, og datteren min kjøpte den.

Synes vel egentlig ikke den første var allverden...ta vampyrene fra "Fevre Dream" av Geore Martin....og skrivestilen fra "Animorps"...

Filmen påstår jeg er bedre enn boka, men det er en fordal å ha lest den. Så tilsammen blir det bra.....

..så kostelig bøker /film for tenåringsjenter i alle aldre. :D :D
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Jeg kan skaffe dere linken hvor dere kan lese Twilight, New Moon, Eclipse og Breaking Dawn.
hele serien..

Midnight sun? Tror jeg har hørt om den et par ganger men er ikke sikker på hva den er om? Edwards versjon av historien?

Uansett, her er linken :wink:

http://janmckingley.googlepages.com/twi ... riesebook2
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

linken fungerer ikke, får ikke til å laste ned bøkene. Men jeg har de uansett på perm. Jeg syns ikke filmen var noe gigabra. En ok film, men boken er bedre mener jeg.
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Hmm, ja det skjedde i begynnelsen med meg også, men den er "opptatt"..hvis du venter en stund og prøver noen ganger til, skal det gå.
slik var det for meg :wink:
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Siri Sedai, du må være gal :P Har lest serien, og selvom jeg ikke er noen stor fan, så må jeg si at bøkene er mye bedre enn filmen. Nå skal det være sagt at bøkene helt sikkert passer langt bedre for jenter enn gutter.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Nå i ettertid syns jeg ikke at twilight bøkene er så godt skrevet. De er ganske "enkelt" skrevet og lettleste. Jeg har lest en bok som heter The Host av Stephenie Meyer også og må si at jeg syns den var mye bedre enn Twilight serien. Bedre skrevet og alt. Dere kan vel gjette dere til hva den handler om.. :wink:
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Jeg ser også i ettertid (når jeg leste bøkene om igjen) at det er dårlig skrevet. Kan ikke sammenliknes med Tidshjulet.
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

omgomg, Edward EVIG ELSK<3<3<3<3<3<3<3<3 Han er så haaaaawt!

Sry, that was really immature.
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Post Reply