Prologen Ravens (ikke spoiler!)
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Prologen Ravens (ikke spoiler!)
Vet ikke om det er postet her tidligere.
Som kjent så er den første boka Eye of the World senere blitt delt opp i to deler (From the Two Rivers og To the Blight) for yngre lesere, det som jeg ikke visste var at From the Two River har en ekstra prolog kalt Ravens! Fant det ut da jeg så igjennom Encyclopaedia WoT. De har en egen spoiler side med referater over det viktigste som skjer i hvert kapittel.
Forøvrig så har de også en liste over rettelser som Jordan har lagt til i senere utgaver av bøkene
Noen som har lest denne prologen?
Som kjent så er den første boka Eye of the World senere blitt delt opp i to deler (From the Two Rivers og To the Blight) for yngre lesere, det som jeg ikke visste var at From the Two River har en ekstra prolog kalt Ravens! Fant det ut da jeg så igjennom Encyclopaedia WoT. De har en egen spoiler side med referater over det viktigste som skjer i hvert kapittel.
Forøvrig så har de også en liste over rettelser som Jordan har lagt til i senere utgaver av bøkene
Noen som har lest denne prologen?
Nei, det var jeg ikke klar over!
I dag befant jeg meg tilfeldigvis på en bokbutikk.. (Jadajada... tilfeldigvis og tilfeldigvis... vet at det ordet er litt drøyt i forbindelse med meg og bøker, men men)... I hvert fall så så jeg for første gang at de hadde delt opp de engelske bøkene! What! Tenkte jeg da...
Men men... dersom det kan åpne wot-verden for andre lesere er det vel greit, men jeg vet hvor mye mer jeg setter pris på å få lese bøkene i ett. De er utrolig bra.
Har ikke lest Ravens, dersom noen har den, hadde dere giddet å sende den til meg? Enten ved pm eller mail-adressa som ligger ute på profilen min?
Takk!
I dag befant jeg meg tilfeldigvis på en bokbutikk.. (Jadajada... tilfeldigvis og tilfeldigvis... vet at det ordet er litt drøyt i forbindelse med meg og bøker, men men)... I hvert fall så så jeg for første gang at de hadde delt opp de engelske bøkene! What! Tenkte jeg da...
Men men... dersom det kan åpne wot-verden for andre lesere er det vel greit, men jeg vet hvor mye mer jeg setter pris på å få lese bøkene i ett. De er utrolig bra.
Har ikke lest Ravens, dersom noen har den, hadde dere giddet å sende den til meg? Enten ved pm eller mail-adressa som ligger ute på profilen min?
Takk!
Tror nok ikke den ligger ute på nett på lovligvis nei, men det går jo ann å kjøpe boka (ok... kjøpe en bok for en prolog er val å kaste penger ut av vinduet, men...).
Men Jordan har gitt ut to såkalte eBooks om WoT, en (The Shaping of a World) ble publisert av Wizards of the Coast i forbindelse med lanseringen av rollespillet, en annen (The Strike at Shayol Ghul) ble publisert av Tor Books.
Men Jordan har gitt ut to såkalte eBooks om WoT, en (The Shaping of a World) ble publisert av Wizards of the Coast i forbindelse med lanseringen av rollespillet, en annen (The Strike at Shayol Ghul) ble publisert av Tor Books.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg har svart på det før, vet ikke helt hvor jeg skrev det, men jeg kan forsikre deg om at det er det dårligste jeg har lest av en forfatter....
Den må ha hvert laget for 8 åringer
Språket var simpelt å dårlig.....
Det handler om Egwene på en typisk dag...
Får se litt til de forskjelige personene før hun legger merke til Flere ravner som oppfører seg spesielt....
Egwene er rundt 6-8 år...
Leste dette på en av de store sidene... Husker ikke hvordan.... Tror det var Tarvalon.net
Den må ha hvert laget for 8 åringer
Språket var simpelt å dårlig.....
Det handler om Egwene på en typisk dag...
Får se litt til de forskjelige personene før hun legger merke til Flere ravner som oppfører seg spesielt....
Egwene er rundt 6-8 år...
Leste dette på en av de store sidene... Husker ikke hvordan.... Tror det var Tarvalon.net
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Bare for folkeopplysningas skyld:
http://www.tor.com/shayol.html
http://www.tor.com/shayol.html
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

Husker jeg lurte på en ting etter jeg hadde lest EotW, men hadde ikke boka lengre.(Lånt) Da stakk jeg hvertfall innom tarvalon.net for å sjekke en ting, siden de har sammendrag til kapitlene og slik der. Så sp jeg pluteslig at det var to prologer liggende inne! Skjønte ikke noe jeg, men tenkte kanskje det var kommet en ny prolog til de nye versjonene. Men skjønner hvorfor nå da.
Men ut fra sammendraget, virket det ikke som om den prologen var så veldig bra egentlig....
Men ut fra sammendraget, virket det ikke som om den prologen var så veldig bra egentlig....
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Det er ikke bra...
Men Tarvalon.net ser ut å være nede...
Har lest sammendraget fra tarvalon, og det sammendraget gjorde det bare verre. Ravens ble laget for barn, så....
Synes ikke at han burde ha laget Ravens, etter som at Dragonmount hvar så UTROLIG bra
Tror aldri at jeg har lest en bedre Prolog enn den.
Men Tarvalon.net ser ut å være nede...
Har lest sammendraget fra tarvalon, og det sammendraget gjorde det bare verre. Ravens ble laget for barn, så....
Synes ikke at han burde ha laget Ravens, etter som at Dragonmount hvar så UTROLIG bra
For once you have tasted flight you will
for there you have been,
for there you have been,
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Damien Frost
- Sitter

Må nok være for barn ja, eller "Young adults". Virket nesten slik da jeg leste sammendraget ja. Fant liksom ikke noe poeng i det heller jeg da, men kan hende jeg ikke så det da det var himla kjedelig!
Har ikke kommet inn på tarvalon.net på mange dager! Irriterer meg, for det er ei fin side hvis man lurer på småting, da da har et utrolig bra "Tower Library".
Har ikke kommet inn på tarvalon.net på mange dager! Irriterer meg, for det er ei fin side hvis man lurer på småting, da da har et utrolig bra "Tower Library".
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.