Himmelens Flammer

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvor bra var himmelens flammer?

1
0
No votes
2
0
No votes
3
0
No votes
4
1
3%
5
1
3%
6
0
No votes
7
1
3%
8
11
38%
9
7
24%
10
8
28%

Total votes: 29

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Himmelens Flammer

Post by Faile »

hvor bra var himmelens flammer?

jeg liker denne boka veldig godt! jeg har et par yndlings scener, bla kampen rundt Cairhien, og spesielt da Mat leder sin lille hær for første gang! en annen er da Lanfear og Moiraine forsvinner, trist, men en kjempebra scene!!

derimot er jeg ikke noe glad i Nynaeve og Elayne i denne boka! de er kjedelige! *blæ* de er sutrete og forvirra, og ikke morsomme i det hele tatt å lese om.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sammael
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Sammael »

Likte denne kjempe godt. Favoritt scenen min er da Lanfear sprenger vognen i raseri. det viser hvor besatt hun er av Rand, med tanke på at hun avslørte seg selv og glemte fullstendig alle planer. Likte og når Moiraine og Lanfear forsvinner, og scenen med Lan of Rand etterpå.
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:

Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

utrolig at noen kan være så sjalu etter så mange år!
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Jeg driver å leser denne boka. Venter til jeg har lest den før jeg stemmer. Synes den er veldig bra til nå. Gjengen som er på vei til Cairhien er nok det mest spennende. Aes Sedaiene som lager, eller håper hvertfall at de lager, krøll og har netopp fått "besøk" av Gareth Bryne.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Ferdig! :D

Jeg likte også denne boken veldig godt. Scenen med Lanfear og Moiraine var bra, selv om jeg egentlig kunne tenkt meg at hun levde litt lengre. Er jo tydelig at Lanfear var nokså besatt.
Men her er det også en ting jeg lurer på. Tidlig i boken sier Lanfear at hun har sett i drømmene til Egwene(at hun drømmer om Gawyn og Galad..), men hun angriper jo både Egwene og Aviendha nede ved havnen fordi hun ikke vet hvem som er hvem. Men hun burde da nesten det dersom hun har tittet i drømmene til Egwene?

Nynaeve og Elayne er egentlig litt irriterende, hvertfall på første halvdel av reisen fra Tarabon. Etter hvert ble de jo litt bedre etter Nynaeve fikk dempa seg noen hakk. Siuan var også litt irriterende til tider, men jeg likte mesteparten. Hun fikk hvertfall satt i gang ting i Salidar.

En annen ting jeg likte var da Liandrin fikk som hun fortjente! :twisted:

Men vi ser jo ingenting fra Perrin og Tvillingelvene. Greit at det var mye derfra i den forrige boken, men det hadde da ikke skadet med et lite kapittel. :|

Edit: Fiksa en irriterende skrivefeil..
Last edited by Damien Frost on Tue Jan 03, 2006 19:54, edited 1 time in total.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

dette er den ene boka hvor perrin er holdt utenfor, det skjer også matt i en senere bok.
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

Den boken er bra men trist når moriaine og veldig bra sene når lanfear klikker
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Det at det ikke er et eneste kapittel om Perrin er for dårlig. Han jeg likte best i Skyggen Stiger. Det er grunnen til at jeg gir den 9 ikke 10. Det at Moiraine dør, eller hvertfall forsvinner, er også veldig trist. Det som er bra er at RJ har laga det slik at ikke alle hovedpersonene overlever. Det ville bare blitt dårlig og lite troverdig.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Plager meg ikke stort at Perrin ikke er tatt med i TFoH. Jeg mener, hva slags funsksjon skulle han hatt i den historia som fortelles der? Skulle RJ bare ha fletta inn et par Perrin-kapitler, hvor han tusla rundt i Tvillingelvene og var frustrert over hvordan Tvillingelvfolka behandla ham? Ville ikke dette vært meningsløst?

Eller skulle han, på mirakuløst vis, ha dukka opp i Cairhien med noen hundre bueskyttere fra Tvillingelvene? Ville ikke vært plausibelt. Det ville heller ikke ha vært spesielt interessant å lese om ferden hans fra Tvillingelvene til Caemlyn.

Ellers har jeg litt problemer med å huske innholdet i denne boka, men det jeg husker er bra, og da spesielt delene med Rand og Co. Sjelden et kjedelig øyeblikk. Noe annet er det med Nyn/El-sekvensene, som er noe av det desidert kjedeligste jeg har lest i serien. Iallefall som jeg kan huske. Dog, hvis jeg ser bort fra samspillet mellom de to jentene på ferden gjennom Amadicia, er det ikke så forferdelig ille. Det skjer ihvertfall noe.

Tenker vi sier 8, jeg. Skal gi bedre tilbakemelding når jeg har lest den ferdig for fjerde gang, en gang i april.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Terje wrote:Plager meg ikke stort at Perrin ikke er tatt med i TFoH. Jeg mener, hva slags funsksjon skulle han hatt i den historia som fortelles der? Skulle RJ bare ha fletta inn et par Perrin-kapitler, hvor han tusla rundt i Tvillingelvene og var frustrert over hvordan Tvillingelvfolka behandla ham? Ville ikke dette vært meningsløst?
Det står jo om han i prologen til Kaosets Herre. Hatt litt av dette med kanskje. Må si at Tvillingelv folket er noe av det mest spennende å lese om. Har veldig lyst å lese bok 1 igjen.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg synes denne boka var veldig spennende, spesielt når Aiel inntar Wetlands, og også dette med Lan, Moiraine, Lanfear og sånn. Også gledet jeg meg veldig over det faktum at Mat gjorde så stor suksess som militær leder og strategisk geni.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Jeg hadde jo alerede forstått at Mat kom til å ha noe med kriger og lederskap, men etter det Perrin gjorde i tSR ble jeg litt skeptisk til hva han ville klare å utrette. Ble heldigvis veldig positivt overasket :D Strålende arbeid i alt som har med Mat og angrepet på Shaido Aielene.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
nynaeve91
Trollok
Trollok

Fine boken:)

Post by nynaeve91 »

Jeg er ikke ferdig med den ennå, har så vidt begynt. Men jeg er positivt overrasket. Den er så bra, og jeg er så vidt kommet over 150 sider...! Så jeg tror den blir bedre. Håper at den er den beste til nå. Så jeg skal henge i og lese, jeg ga den en tier. Robert Jordan er så flink.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Velkommen til forumet :) Jippe, første gang jeg kan ønske noen velkommen. Nå har vi vel bare 4 som heter Nynaeve? :)

Uansett, himmelens flammer er en veldig morsom bok. Skjer mye i den boka.
nynaeve91
Trollok
Trollok

Post by nynaeve91 »

Kjetil wrote:Velkommen til forumet :) Jippe, første gang jeg kan ønske noen velkommen. Nå har vi vel bare 4 som heter Nynaeve? :)

Uansett, himmelens flammer er en veldig morsom bok. Skjer mye i den boka.
Takk for den. Ja, det er vel kanskje flere som heter det. Men til nå i serien så ser jeg mer av meg selv i Nynaeve enn noen av de andre. Det har jeg også fått hørt av en i klassen min som ligger ei bok foran meg i serien..
Post Reply