Julaften i mars – bøker gis bort ;-)

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Morten
Oversetter
Oversetter

Julaften i mars – bøker gis bort ;-)

Post by Morten »

Se http://tidshjulet.net/forum/viewtopic.php?t=420 for bakgrunnen for dette.

I løpet av fredag eller lørdag får jeg sjekket hva jeg har til overs av bøker jeg har oversatt, og som jeg kan tenke meg å gi bort. Da skriver jeg en post om det her, i denne tråden, og så er det først til mølla. Nærmere instrukser følger. ;-) Det er ikke anledning til å sette seg opp på liste allerede nå; jeg synes køen kan begynne når jeg poster meldingen. Er ikke det greit, da? Nå får jo alle et par dagers varsel.

Men ikke vent all verden, da. :-) Jeg har ikke hundrevis av bøker liggende, altså, og Jordan er nok dessverre ikke det jeg har mest av.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Kan jeg få noe? Tar til takke med lite altså. Takk
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Fyrstmann til mølla, so du får sitje ved dataen heile fredag og laurdag for å vere sikker på å få noko...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Så vi bare poster og sier vi er interessert, for så å sende deg adresse og sånt via PM? (Regner med at noen kanskje har problemer med å poste sånt på nettet...)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

Terje wrote:Så vi bare poster og sier vi er interessert, for så å sende deg adresse og sånt via PM? (Regner med at noen kanskje har problemer med å poste sånt på nettet...)
Ja, jeg tenkte meg noe sånt. Kommer tilbake til saken når jeg legger ut boklista!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Det lyder jo hyggeleg! :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

jippi høres kult ut lykke til alle sammen og håper dere ikke blir skuffet vis dere ikke får noe :D
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

Nå har jeg omsider fått sjekket hva jeg har til overs av bøker jeg har oversatt, og som jeg kunne tenke meg å gi bort. Antall eksemplarer i parentes.

Jordan: Dolkenes vei (1), Vinterens hjerte (1), Skumringens korsvei (3)
Eoin Colfer: Ønskelisten (1), Artemis Fowl 3: Evighetskoden (3), Artemis Fowl-arkivet (1)
David Eddings: Rivas dronning, bok 4 i Sagaen om Belgarion (3)

Jeg vil gjerne gi det ene eks. av Skumringens korsvei til admins, siden de gjør en god jobb med denne nettsiden. Det regner jeg med at ingen er uenige i! Dere får ta boka på deling, admins, men det håper jeg går greit. ;-)

De fire resterende Jordan-bøkene pluss Colfer- og Eddings-bøkene gir jeg bort etter først-til-mølla-prinsippet: Skriv en post her i denne tråden eller send meg en PM og si hva du vil ha. Kun én bok til hver.

Det er vel Jordan-bøkene som er mest aktuelle i dette forumet, men kanskje noen er interessert i de andre også?

Jeg kan sende boka i posten mot at mottakeren refunderer utgiftene til konvolutt og porto (enten pr. nettbank eller kontanter godt skjult i et vanlig brev). Et alternativ for de som bor i Oslo-området er at vi kan møtes i sentrum en dag, så kan jeg ta med bøkene, men da må vi få samordnet det så jeg slipper å ta flere turer, og det må være en dag det passer for meg å bære på bøker.

Lykke til!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Tusen takk! Det går helt fint å dele en bok ja, jeg vil for min del ikke ha den i mitt hus, siden det allerede er for mange bøker her. Men Stefan og Simen finner nok ut av det :)

Men, man kan vel ikke sende dette som brev? Eller? Må vel bli Norgespakke?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

jeg har send pm om vinterens hjerte, men om noen alt har valgt den, så har jeg også skrevet opp evighetskoden...

morten er en veldig veldig veldig(!!!) snill mann :D
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Katten
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Katten »

Faile wrote:morten er en veldig veldig veldig(!!!) snill mann :D
Heeeeeeelt enig. Har sent PM om Dolkenes vei, så jeg håper jeg er først ute da =P
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Jepp, då har eg lagt inn min havesyke PM for i dag og spurt pent om "Artemis Fowl-arkivet". *krysse fingre*
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg har sendt om dolkenes vei, med ønskeliste på andreplass.

Og igjen Morten, dette er et fantastisk iniativ. Jeg sier det ikke for å smiske engang.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

Skal vi se. Nå er Dolkenes vei, Vinterens hjerte, Artemis Fowl-arkivet og Ønskelisten tatt. Da gjenstår følgende:

2 x Skumringens korsvei
2 x Eddings: Rivas dronning
3 x Colfer: Artemis Fowl 3
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

Eivind wrote:Tusen takk! Det går helt fint å dele en bok ja, jeg vil for min del ikke ha den i mitt hus, siden det allerede er for mange bøker her. Men Stefan og Simen finner nok ut av det :)

Men, man kan vel ikke sende dette som brev? Eller? Må vel bli Norgespakke?
Joda, det går helt fint å sende bøker som brev, og i disse tilfellene vil det bli billigere enn norgespakke. Billigste norgespakke koster 86,-, mens å sende en Jordan-bok som brev vil koste 55,- pluss utgifter til konvolutt (tipper 10-15 kroner for en stor, polstret konvolutt).
Post Reply