Jeg kan nevne at de norske oversettelsene finnes i lydbokform også, men ikke den typen lydbøker man får kjøpt i butikken. Derimot er de spilt inn som lydbøker av Norsk lyd- og blindeskriftsbibliotek og kan bestilles (lånes, ikke kjøpes) på biblioteket eller direkte fra NLB (tror jeg). Jeg har nr. 8, og dessverre er oppleseren der etter min mening veldig dårlig -- rart tonefall og intonasjon, hakkete rytme, malplasserte pauser, helt gal og i enkelte tilfeller bisarr uttale av navn osv. -- så hvis alle de andre lydbøkene ligner på denne, ville jeg droppet dem. Det er i hvert fall min mening. Jeg har sagt fra til NLB om dette med uttale av navn osv., men om det blir tatt til følge, aner jeg ikke.
Koster d noe å bestille disse lydbøkene?? Hadde vert litt tøft å lånt og hørt hvordan de er.
Har du noen adresser, mailer hvor jeg kan bestille dette???
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
ashaman17 wrote:Koster d noe å bestille disse lydbøkene?? Hadde vert litt tøft å lånt og hørt hvordan de er.
Har du noen adresser, mailer hvor jeg kan bestille dette???
Hm, nå ser jeg at lånetilbudet visstnok bare gjelder synshemmede og andre med lesevansker. Trodde hvem som helst kunne låne. Jaja, jeg har ikke lest alt -- kanskje du finner ut noe annet. Lykke til!
Hørte i går 2/38 av The Great Hunt i lydbok, og må si det var utrolig behagelig. Dette er virkelig noe jeg kommer til å fortsette med.
Den engelske oppleseren (er to stk, en mann og en kvinne, men har ikke kommet til kvinnen enda) hadde en spesiell stemme, men var veldig behagelig å høre på.
Ja, jeg har nettopp lastet ned New Spring, og leserne var veldig gode!!
Har tenkt å lese boken først, og høre den etterpå da, men jeg gleder meg til å høre på denne.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ja de er ganske flinke, men det hadde vært utrolig artig å høre hele serien som hørespill, der hovedpersonene hadde hver sin innleser osv, samt lydeffekter som regn, vinder (storm ol) hestehover(?) og lignende.
Da kunne vore artig.
Så foresten at CoT mangler der, men man dinner den visst man søker op "crossroads of twilight"
Treveler wrote:Ja de er ganske flinke, men det hadde vært utrolig artig å høre hele serien som hørespill, der hovedpersonene hadde hver sin innleser osv, samt lydeffekter som regn, vinder (storm ol) hestehover(?) og lignende.
Da kunne vore artig.
Så foresten at CoT mangler der, men man dinner den visst man søker op "crossroads of twilight"
Akkurat det har jeg tenkt også!
Litt morsomt å høre han oppleseren gjøre om til en slags jentestemme
har hørt ca. 10 kapittler av The Dragon Reborn nå, den er veldig bra, får med meg en del som jeg ikke fikk med meg da jeg leste den. Noe som er et minus er at d må være helt stille når du hører på den, noe d omtrent bare er på natta!!!!
- Davram Bashere